Bayonetta

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 16 mei 2008.

1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Waarschijnlijk omdat Darksiders mainstream is qua stijl, dus beter te behappen door de menigte. Dit forum is natuurlijk maar een afspiegeling van een heel klein gedeelte van de internet community. Op andere boards is B behoorlijk populair.

EDIT: IS deze topic eigenlijk wel minder populair? Ik zie duidelijk 16000+ views Darksiders staan tegen 28000+ views Bayonetta. Gewoon een gevalletje van minder posts dus. De fans zijn B gewoon hard aan het spelen. ;)

Laatst bewerkt: 21 jan 2010
  2. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Net uitgespeeld. Echt een super spel. alleen ben ik bang dat ik te slecht ben om angel Slayer level uit te spelen. Eerst maar eens alles op normal met een platinum award uitspelen en dan hard beginnen

3. Porunga NL

Porunga NL zo laat alweer?

Leuk Bevonden:
    17
    Dat hoopte ik wel een beetje inderdaad.

Gisteren alle alfheims gehaald en Angel slayer gespeeld.
    Inderdaad precies Bloody palace, dus daar ga ik wel even zoet mee zijn.

Alleen wel jammer dat mijn e-penis graag een achievement had gezien voor het uitspelen van angel slayer, maar je kan niet alles hebben.

EDI:/ kwam er gisteren trouwens pas achter dat als je met Kulshedra (de zweep) een vijand naar je toesleept (Y ingedrukt houden na een slag) je daarna een combo kan doen met je handen, dus zonder dat de zweep in de weg komt te zitten. Zeker in combinatie met dodge offset op een klein combo als y,b,y kun je dan heerlijk iemand wegbeuken met een wicked weave en terwijl hij door de lucht vliegt nog met die zweep een tik na geven. Echt geniaal\o/

Met welke wapencombo's vechten jullie trouwens het liefste?
    Ben zelf sinds gisteren vooral bezig met kulshedra en Odette op A en Katana en durga op B.

Laatst bewerkt: 22 jan 2010
  4. Maver21

Maver21 *PS4-BOX-one*

Leuk Bevonden:
    20
    Vanochtend een mail gehad van FRS dat me Bayonetta Gun verstuurd is naar me :D:D

5. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik gebruik vaak de YBY combo, de YYBBB combo, de RB back+ (Y of B) voor launcher en dan in de lucht losgaan.

Ook combos met YYYYY of YYY*YY enzo gebrui, ik veel, maar die wissel ik af door te eindigen met B

Om combos te linken schiet ik en gebruik ik RB forward + Y om de afstand te closen.

Mijn favorieten wapens zijn de Zweep samen met de rocket launcher of het Zwaard samen met de klauwen aan mijn voeten

6. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    De replica gun van Bayonetta is geweldig, al zeg ik het zelf. Het is van metaal gemaakt, het ziet er goed uit en het is groot. :D

E: Net binnen gekregen dus.

7. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb die gun al een paar dagen binnen. Het is een leuk dingetje. Leuk dat het gratis is, voor de rest niks speciaals. Ik had een plastic ding verwacht, dit straalt wat meer kwaliteit uit.

8. Maver21

Maver21 *PS4-BOX-one*

Leuk Bevonden:
    20
    had hem vandaag wel verwacht van de FRS aangezien het mailtje van vanochtend vroeg maar hij is niet gekomen vandaag:mad:

9. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Ik heb hem ook maar even besteld. En er wordt blijkbaar al nagedacht over een opvolger;

Bayonetta 2 als spin-off
    Terwijl de postivie recensies binnenstromen (die van ons volgt binnenkort) kondigde director Hideki Kamiya, onder andere bekend van de Devil May Cry serie, al een vervolg aan op de game Bayonetta. Het wordt echter geen gewone sequel, aangezien Platinum Games van plan is om de wereld van Bayonetta eens van een andere kant te belichten. Dit had Kamiya te zeggen:

"We obviously have love for the work we have created, so I don't see anything wrong with Bayonetta 2. Personally, I'd like to approach the world of Bayonetta from a different angle, in the form of a spin-off"

Blijkbaar mogen we weer een game vol gekke ideeën verwachten, net zoals dat bij Bayonetta het geval was.

Bron: Xet360 staat nu ook op de XBW homepage vermeld

Laatst bewerkt: 24 jan 2010
  10. Porunga NL

Porunga NL zo laat alweer?

Leuk Bevonden:
    17
    Spelen als Lumen Sage? of een Engel?

11. norwest

norwest Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bayonetta is binnen \o/ De cover van DVD-doos ziet er andere uit. Het laat de achterlijf van Bayonetta zien. Het ziet wel mooi uit.

Vanwege tijdgebrek heb ik kort gespeeld. Heb totaal geen control over de gevecht bij vallende klok 8) Hopelijk gaat het in andere level wat beter.

Heeft iemand al 1000/1000 gehaald?

12. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    Het is ff wennen vergeleken met DMC 4 he;)
    Ik had in het begin ook erg veel moeite maar nu gaat het super...
    Ik heb ook niet zoveel tijd maar vandaag weer een paar chapters gedaan:b:

Zero Punctuation reviews Bayonetta.:emo:
    http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/1420-Bayonetta

13. norwest

norwest Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je nu ook nieuwe avatar :9 Voorheen had je avatar van Dante. In een oogopslag kon ik zien dat je het heb gepost. Avatar kan je nu eenmaal sneller herkennen dan username.

Mijn avatar V.S jouw avatar ==>

Jeanne V.S Bayonetta ==>

[​IMG] V.S [​IMG]

Mijne is beter :+

Misschien haal je nu eerder 1000/1000G dan ik. Ben benieuwd of Bayonetta net zo goed is als DMC4.

14. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Hah naar goede gewoonte is die ZP review wel weer erg droog. Krijg hem normaal ergens volgende week binnen, hopelijk ga ik hem kunnen spelen met minder frustratatie dan Yahtzee van ZP.
    Is het echt zo'n die-min-15x-per-checkpoint game?

15. norwest

norwest Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Pfff, ik blijf maar stone award halen. Ik ging vaak dood :mad: Vooral Grace and Glory (stroom en vuur klauw) zijn lastig te vechten. Omgeving ziet er indrukwekkend uit. Pas in hoofdstuk V kwam ik achter dat je wapen kon wisselen, zoals shotgun, zweep, zwaard 8) Ik wist niet dat je naar menu moest om wapen te wisselen. Ik dacht dat ik alleen met knop LT hoef te doen.

Gevecht is prachtig, maar ik word een beetje moe van telkens skip van cutscence, en vervolgens mag je wachten op laden. Waarom niet skippen met 1 knop zoals DMC4. Camera werkt ook niet helemaal vlekkeloos.

Zit nu in hoofdstuk VI. Tot nu vind ik DMC4 nog steeds beter :9 Het vecht wellicht op lager tempo, maar het is wel beheersbaar. Bij Bayonetta heb ik geen controlen over move, dus ik bash maar wat. Dat maak stuk minder leuk, vind ik.

Soms kom ik Alheim... tegen, dan moet je tegen vijanden vechten met beperkt klap. Tot nu is het me niet geluk :'-(

Elke keer dat ik gevecht heb gewonnen, komt er nog grotere gevecht 8)

Nog tips voor spelen van Bayonetta? Ik heb nu 100.000 halo, en heb maar 1 move gekocht, namelijk Air Dodge. Wat kan ik nog meer kopen die ik goed kan gebruikt?

16. chaospower

chaospower Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je RT en Back indrukt skip ook een cutscence.

En voor die Glory en Grace altijd eerst die met vuur verslaan dan zijn wapen gebruiken een keer drukken op knop B en die andere is dood.

17. norwest

norwest Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dank voor de tips. Ga hem proberen.

18. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik denk dat je simpelweg het spel nog niet voldoende onder de knie hebt, want het is oh zo fijn vechten als je weet wat je doet. Sterker nog: in dit spel is het mogelijk met 100% voorbedachte rade te vechten, dus met zero button bash mentaliteit, waarbij je perfecte scores op stijl, tijd en combo haalt. Ik denk ook dat met button bashen je het in de laatste chapters niet meer gaat halen. De tegenstanders worden steeds lastiger. Dodgen moet perfect gaan. Die gewone angels... die moeten je simpelweg niet meer raken. Desnoods oefen je op het kerkhof (eerste level) tegen alle tegenstanders. Op het moment dat je 0.0% geraakt wordt ben je klaar voor het hele spel en ga je Bayonetta waarderen in al haar glorie. Ook alle Alheims zijn haalbaar, zeker de eerste paar. Zolang je de eerste Alheims nog niet haalt is je skillniveau nog behoorlijk laag.

Swappen van wapens gaat overigens ook met de hotkeys, dus je hoeft helemaal niet via een menu te wisselen.

En moves kopen, ik zou ze simpelweg allemaal kopen want zo duur zijn ze niet. Er hangt ook nog een achievement aan vast.

Over het skippen van de cutscenes, je hebt het spel wel op de HDD staan? Ik kan mij weinig van laadtijden herinneren... al ging ik wel niet zo heel vaak dood. Zodra je beter gaat spelen weet ik zeker dat dit punt ook geen probleem meer vormt. :)

Laatst bewerkt: 30 jan 2010
  19. norwest

norwest Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet inderdaad nog boel leren. Ik was in het begin ook superslecht bij Devil May Cry 4. Na vele uren heb ik eindelijk 1000/1000G gehaald.

Bij DMC4 had je beperkt moves, daardoor kan je makkelijk uit je hoofd leren. Elke moves hebben eigen benaming. Maar bij Bayonetta bestaat uit minste 30 moves per wapen. Mijn favoriete aanval is supersnel schoppen, maar ik weet niet welke knop je moet drukken om deze aanval te krijgen.

Wapen swappen lukt alleen met 2 wapen. Als je zweep, zwaard of shotgun wil hebben, moet je echt naar menu gaat. Met LT kan je maar 2 wapen swappen.

Ik heb zeker paar Alheims gehaald, en het gaat voornamelijk dat je aantal X sec in lucht moet blijven :+ Gelimiteerde klappen uitdelen heb ik nog niet gehaald.

Ik heb Bayonetta nog niet op HDD geinstalleerd, maar dat ga ik doen. Ook las ik op internet over patch. Maar ik heb tot nu niks gezien :confused:

20. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    De patch is alleen voor de PS3 versie;)

Deel Deze Pagina