Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 13]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    1x is genoeg, gewoon even de verwarming aanraken. En geen wollen trui aandoen of ander statische dingen, dus gewoon spijkerbroek en normale trui.

Nog een tipje trouwens voor het bouwen:
    Leg je moederbord op de doos van je moederbord. Zet daarna de processor en koeler vast. Doe je geheugen erin, en sluit alle kabels van de voeding aan en kijk of die POST. Dus nog voor je hem helemaal in de kast bouwt. Dan weet je in ieder geval dat je geen DOA's heb en dat bespaart je alles in en uit je kast halen. Is alles goed, haal voeding weer los en schroef je moederbord in de kast en sluit je de rest aan.

2. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Op dit moment heb ik een 8600GT (passieve koeling) videokaart van Asus in mijn PC zitten. Ik zit met het idee in mijn hoofd om deze te vervangen door een snellere. Dit móet weer een passief gekoelde kaart worden ivm minimaal geluid. Alleen ik zie door de bomen het bos niet meer... Ik heb een beetje gezocht, maar zit niet echt meer in de materie merk ik... Ik heb wel vernomen dat ATi de betere is in vergelijking met Nvidia? Ik heb alleen ervaring met Nvidia kaarten...

Kortom wat zijn vandaag de dag de 'beste' passief gekoelde videokaarten?

Verdere specs:
    Asus P5Q-pro
    4GB Ram
    Q6600

3. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ATI heeft imo betere prijs/kwaliteit verhouding.
    Ook zijn ze (tot nu toe) de enigste met videokaarten die DirectX11 ondersteunen.

Weet niet wat je budget is maar ik kan deze aanraden:
    HD5770
    en bij een wat hoger budget
    HD5850

Zie alleen nu dat die niet passief maar actief gekoeld zijn.
    Ik heb zelf de HD5770 erin zitten maar ik hoor 'm totaal niet.

Deze kaart is wel passief gekoeld maar zelf ben ik niet onder de indruk van de prestaties van de HD5750
    HD5750 Passief

Laatst bewerkt: 22 jan 2010
  4. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Het is ook niet mijn bedoeling oom een echte top kaart te kopen. Ik wil gewoon af en toe een spelletje kunnen spelen. Voornamelijk RTS, en vooral Anno 1404, speel ik op de PC, de rest doe ik wel op de 360 of PS3. De 8600GT welke ik nu heb trekt dit gewoon niet meer met alle toeters en bellen aan op 1650x1050 (later misschien 1920x1080).

Budget ligt tussen de 100 en 150 euro. Actieve koeling wil ik eigenlijk niet. De PC staat in de woonkamer en staat eigenlijk altijd aan. Ik wil hem zo min mogelijk horen. Het enige wat ik nu nog hoor zijn de HDD's...

De 5750 is wel een hele verbetering tov mijn 8600GT als ik hardware.info zo bekijk;
    3dmark06
    8600GT = 4300
    vs
    8800GT = 11500

Als ik dan de 8800GT vergelijk met de 5750 dan scoren ze bij '3d mark vantage' 6500 tegen 8200 punten.

Ik mag er dus vanuit gaan dat de 5750 ~3x beter is dan mijn 8600GT?

5. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Daar kan je wel vanuit gaan ja. Die HD5750 is vergeleken met een 8600GT een sprong vooruit ;)

6. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Oke jongens, het is me gelukt!
    Vandaag mn pctje ontvangen en hem in elkaar gezet en alles deed het in 1 keer! :D
    Moet wel nog ff de binnenkant van de kast ordenen, want er zitten zoveel kabels in verwerkt 8)
    (veel kabels hadden ook meerdere plugjes dus hangen veel losse draden in vast :confused:
    Ben er blij mee, pc gaat als een tiet :)

Had ik nog een vraagje:
    Ik heb nu 2 schermen aangesloten;
    1 op HDMI
    1 op DVI-VGA verloopstukje

Maar ik wil mn tv ook nog aansluiten maar er is maar 1 opening open en dat is een DisplayPort... Kan ik hier nog (voor weinig) een HDMI aansluiting van maken oid? En wat is het nut van dat ding 8)?
    Gr

7. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien een HDMI splitter?

8. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Gaat sowieso niet werken, je krijgt maar op 2 schermen tegelijk beeld, ookal sluit je er meerdere aan (volgens mij).
    Er bestaan wel DisplayPort naar hdmi dingen: http://kabeltje.com/displayport-naar-hdmi-adapter-p-1558.html

DisplayPort is een nieuwe techniek die bedoeld is om HDMI te vervangen in de loop van tijd, al zit daar nog weinig vooruitgang in. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/DisplayPort

Laatst bewerkt: 24 jan 2010
  9. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    maar mn grafische kaart ondersteunt 3 schermen :confused:

K zal hier ff 2 fotos posten van mn nieuwe pctje ;)

Edit: omfg double post, niet gezien sorry :emo:

10. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Wie zegt dat? Google ook eens op "HD5770 triple monitor"..

11. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
  12. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
  13. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat Eyevinity van ATI is bedoelt om te kunnen gamen met 3 schermen, maar deze moeten dan wel alle 3 identieke schermen zijn als ik het goed begrepen heb.

en wat een kleine kast btw. Past het allemaal wel of heb je ook zo'n micro MOBO?

Is er veel verschil tussen beeld van DVI en HDMI. Van wat ik begrepen heb is dat het enigste verschil tussen DVI en HDMI is, is dat HDMI ook geluid mee stuurt en DVI niet.
    Als idd alleen het geluid het verschil is kan ik gewoon bij DVI blijven want gebruik toch niet de speakers van m'n scherm.

Laatst bewerkt: 24 jan 2010
  14. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    @ Flix: vond de kast redelijk groot 8) iig groter dan mn oude kast haha :p
    En nee het is een normale ATX kast en een normale ATX moederboard, geen micro.
    Ik zie niet eens verschil tussen HDMI op 1080p en VGA op 1080p haha :+

En idd, enige verschil tussen HDMI en DVI is dat HDMI ook audio meezend.

15. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is een Displayport kabel die in een kastje verdwijnt waarna er aan de andere kant een hdmi kabel uitkomt, Goedkoop is het zeker niet, Maar het displayport signaal moet worden omgezet naar een hdmi signaal anders gaat het niet werken.

Tenzij de videokaart een hdmi signaal kan uitzenden door de displayport aansluiting, Maar ik weet niet of er al kaarten zijn die dit ook kunnen.

95% kans dat een goedkoop hdmi naar displayport kabeltje niet zal werken.

16. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Dat hoeft niet persé, gezien de filmpjes op youtube :+

Over de kast: je had een antec three hundred toch? ik heb de nine hundred, die is nog groter :+

17. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Mooi spul!

18. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Antec three hundred ja, mooi ding hoor. ook niet te groot. Die 900 is idd huge :+

Thnx ! :D Ben er zelf ook blij mee.
    Beter dan mn oude intel celeron 2,3Ghz
    Nvidea FX5200 128mb ^^

19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zat zelf ook te kijken naar die antec 300 maar uiteindelijk toch voor een andere gegaan.

20. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    Wat vinden jullie van deze laptop? vind het design wel tof.

Goede prijs/kwaliteit verhouding?

Wil maximaal 500 euro eraan uitgeven

Edit: verkeerd topic:mad:

Laatst bewerkt: 26 jan 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina