[PS4&PS5] Demon's Souls

Discussie in 'Games' gestart door Zifnap, 25 apr 2009.

1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Heerlijk als gamers DS voor het eerst verkennen. :D

Hou vol Kevf, zo ver van het einde ben je niet meer.

2. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Hoe vaak ben jij er al doorheen gewandeld dan?? Als je de game trouwens uitspeelt, kun je dan met jou karakter weer opnieuw beginnen? Levelen tegenstanders dan mee?

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik ben er idd bijna I know. Heb jij trouwens

Die mega draak voor de poort verslagen. En zo ja, hoe?!

Want als ik het met mijn pijlen moet doen ben ik zo'n 3 uur bezig.

Het zijn idd die blauwe signs die ik dus echt praktisch nooit meer tegenkom.... (ja ik weet dat je dan levend moet zijn....)

NG+ lijkt me zeker cool, maar ik heb echt de indruk dat de Aziatische servers rustiger worden

4. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Oke dan. En wat kan je met die blauwe signs doen dan?? Want ik drukte op 'use' zegmaar (dat staat er niet echt, i know), maar er gebeurde echt helemaal niks...

Op de US servers, mijn versie komt daar vandaan, is het wel superdruk. Zie echt superveel van die witte zielen lopen... Nooit een zwarte trouwens... Hoe invade je bij een ander?

Laatst bewerkt: 25 jan 2010
  5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    volgens mij kan je beter nog even de manual en al die hints gaan lezen ;)

als je levend bent en je activeert een blauwe soul sign dan roep je een phantom op in jouw wereld. Als het je lukt om samen met hem een demon te verslaan wordt hij weer levend en wordt ie teruggezet naar zijn eigen wereld (hij krijgt ook de souls die je verdient bij de demon, maar niet de demon soul zelf)

Zelf kan je, als je dood bent, gebruik maken van de blue stone en een soul sign achterlaten. Dan kan jij opgeroepen worden in de wereld van een ander.

De black stone (even niet meer zeker) kan je ook gebruiken als je dood bent, dan breek je in als black phantom bij een ander en krijg je je leven terug als het je lukt om de ander om zeep te helpen.

voor mij is het laatste praktisch onmogelijk, kom echt zelden spelers van lagere levels tegen, maar bijna alleen maar met veel hogere levels.

6. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Kijk aan. Die phantom die ik opgeroepen had heb ik toen helaas niet gezien :9 Misschien ga ik een ander dan ook maar eens helpen, een blue stone heb ik volgens mij wel...

Zo'n zwarte heb ik niet, maar ik wil toch lief doen ;)

7. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Gisteren weer een tijdje gespeeld, met name gefarmd want mijn leven was aardig op na 2-1. Zo ben ik in 1-1 daar links van de eerste brug gaan kijken, de poort was al open en ik wilde nog eens proberen om Miralda te verslaan. Maar op een of andere reden was ze er niet, ik had haar nog niet verslagen, daardoor kon ik eens gaan kijken in de ruimte daar. Dus daar heb ik het Brushwood armor opkunnen pakken en de colorless demon soul.

Verder heb ik ook mijn eerste Crystal Gecko kunnen pakken, ik had al mijn armor afgedaan, 1 wapen meegenomen en de thiefs ring om. Toen kon ik redelijk dichtbij komen en hem gelukkig kapot maken, helaas kreeg ik maar 1 shard of sharpstone. Gelukkig had ik al redelijk wat stones verzameld en heb ik mijn wapens aardig kunnen upgraden. Heb nu,

Winged Spear +5, Claymore +3 en Sticky short compound bow +2. Voor de spear wil ik uiteindelijk gaan voor een Scraping Spear en van de Claymore wil ik een Dragon Claymore maken. Vandaag maar eens een begin maken aan 2-2.

8. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Komt deze game nog in Europa uit? En is de NTSC versie regio vrij?

9. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Volgens mij zijn alle ps3 spellen regio vrij. En volgens mij komt deze ook niet in Europa uit.

10. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Alle PS3-games zijn inderdaad regio vrij. Demon's Souls gaat niet uitkomen hier in Europa... Importeren dus ;)

11. Cliff

Cliff Active Member

Leuk Bevonden:
    127
    Stuur me even een pm als je intresse hebt in mijn exemplaar. Ik speel namelijk niet meer en hij is zo goed als nieuw!

12. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.714
    Heb de game nu ook, zeker een leuke game, maar zit totaal geen verhaal in tot nu toe. Het is maar een beetje rondlopen en enemies killen. Qua gameplay iig niks mis mee. Maar wat zijn in godsnaam wereld 1-1 etc? Ik zie alleen de namen van de portal werelden.

13. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik ben even aan het denken welke "megadraak voor de poort" jij bedoelt. Ik heb in de eerste wereld meteen al een draak verslagen, diegene die achter je aanvliegt als je over de pallisade rent. In het allerlaatste stuk lag er een karkas van een draak vol met pijlen op de grond... niet door mij verslagen dus. Verder kan ik mij even geen draak meer herinneren tegen het einde.

EDIT: Ja, nou weet ik het weer. Een blauwe draak? Die heb ik ook verslagen. Vraag me niet hoe, maar waarschijnlijk met ranged magic/pijlen.

Maar eff serieus: is het bevestigd dat DS niet meer in de EU wordt released? Dat zou echt een doodzonde zijn voor zo'n goede game.

@Modder-Eter: het verhaal is dat er een groot kwaad is losgelaten en zich manifesteert in een zwarte mist om de provincie heen en langzaam alles verzwelgt. Verschillende legendarische helden zijn al die mist ingestapt, maar nooit meer wedergekeerd. Ook jouw karakter heeft zich naar binnen laten lokken (roem, rijkdom etc). Is zijn of haar lot verzegeld? Prima verhaal zou ik zeggen. Gewoon een old skool opzet en meer heb je denk ik niet nodig om helemaal los te kunnen gaan in DS.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik snapte er ook niks van in het begin. Maar je begint bij het kasteel dat is wereld 1. Als je in de Nexus met de klok meeloopt, dus dan omhoog en aan de andere kant weer naar beneden kom je allemaal archstones tegen. Elke wereld nummert door. Er zijn er 5 in totaal. Zo is wereld 2 Stonefang Tunnel.

Je begint altijd in wereld x-1. (in het begin van het spel dus in 1-1)

Als je een demon hebt verslagen in die wereld speel je in x-2 etc.

Elke wereld kent (in spoiler staat het aantal verplichte demonen)
    4
    demonen :)

15. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Leuk dat deze topic toch blijft rollen ondanks dat deze game vooralsnog geimporteerd moet worden. Demon's Souls heeft geen EU release nodig om ook hier gewaardeerd te worden. Tis gezellig hier jongens! :b:

EDIT:

Protip: Op een gegeven moment bevecht je een boss in de vorm van een gigantische vliegende rog. "Ergens" in datzelfde stuk is een legendarisch zwaard te vinden. Dat zwaard is van weinig waarde op andere plekken, maar tegen deze boss heeft het speciale properties. Zie het als een equivalent van Thor's Hamer, alleen nu in zwaardvorm. Ja, je doorklieft er de lucht mee en zelfs de grond wordt in stukken geslagen. Vanzelfsprekend maakt dat het gevecht een stuk gemakkelijker. Nu aan jou om dat zwaard te vinden.

16. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.714
    Ik zag Kevf trouwens over de manual praten, maar is die bij de Japanse versie is het Engels?
    Ik heb de Koreaanse en daar is de manual dus helemaal in het Koreaans.

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    er zit een los blaadje in het Engels bij als het goed is ;)

@ Zifnap: zwaar tijdje terug al direct gevonden. Ik weet nog dat ik dacht 'straks na de demon even op de wiki de abilities checken'.

Blijken de echt gave abilities alleen bij de demon op te gaan 8)

Verder maar een rukzwaard.

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.714
    Bij mij allemaal Koreaans, maar dat maakt niet uit, zolang de game maar in het Engels is. :)

19. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Flamelurker in 1 keer verslagen yes! Ik hou van dit spel, wat een adrenaline rush!

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    zwerft wel een pdfje van rond op het web, is zeker wel handig

Deel Deze Pagina