[Algemeen] Mass Effect 2 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Yellow 13, 28 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    idd gewoon uitspelen, desnoods alleen de main quest doen. Is zo gepiept :)

2. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Insidegamer heeft een samenvatting van het boek Revelation:
    In het jaar 2148 worden op Mars ruïnes gevonden van een verloren beschaving. De gevonden technologie blijkt echter alles behalve gedateerd te zijn. Na een periode van onderzoek wist de mensheid de technologie uit die ruïnes te begrijpen en te gebruiken. In 2156 werd ontdekt dat een van Pluto’s manen feitelijk een mass relay was, een hoogtepunt van Protheaanse technologie, waarmee men in zeer korte tijd lange afstanden kan afleggen. Met de kennis die in de afgelopen acht jaar vergaard was, wist de vers gevormde Menselijke Alliantie een team te vormen om de mass relay te gebruiken. Een zekere Jon Grissom leidde dat team. De Alliance stuurde met elke nieuw gevonden mass relay-teams om de ruimte mee te verkennen. Toen een Turiaanse patrouille zag dat een menselijke vloot er een probeerde te activeren, vielen ze deze vloot aan. Eén schip wist te ontsnappen naar de kolonie Shanxi. Dit was het begin van de Eerste Contactoorlog.

De Turianen dachten dat ze het grootste deel van de menselijke vloot hadden vernietigd. Ze vielen Shanxi aan en veroverden het vrij snel. De mensen kwam echter met een nieuwe vloot en verraste, veraste en verjoeg de Turianen, waarop deze tot een grootschalige oorlog overgingen. De galactische Raad kwam snel tussenbeide en dwong een vrede af, waarop de Eerste Contactoorlog tot een einde kwam. Deze oorlog bracht een zekere schok voor de andere volkeren in dat deel van het heelal. De Turianen waren namelijk militair gezien onverslaanbaar, maar nu was er ineens een of ander mensvolk dat als beschaving en als militaire macht gelijk is aan de Turianen. De snelheid waarmee de mensheid in het heelal naam maakte, zorgde voor angst en wantrouwen in de galactische samenleving. In een periode van acht jaar vanaf 2157 kreeg de mensheid een ambassade op de Citadel (het centrale ruimtestation van het beschaafde heelal en een magnifiek werk van de Protheanen), een ongekend korte tijd voor een dergelijke prestatie.

Tijdens de Eerste Contactoorlog was het Jon Grissom die luitenant David Edward Anderson ontmoette voor ze strijdden bij Shanxi. In die oorlog maakte Anderson snel carrière en Grissom werd nog legendarischer. In 2165 krijgt Andersons schip een S.O.S.-bericht van een faciliteit op de dichtstbijzijnde planeet terwijl ze bij de Skylliaanse Grens patrouilleren. Dit is in een van de meest geïsoleerde delen van de ruimte die onder de Alliantie valt. Anderson gaat erheen met zijn team en vindt er een bloedbad. De daders vinden ze op de laagste verdieping. Deze huurlingen worden verslagen, maar één van hen weet nog een bom tot ontploffing te brengen. Ternauwernood weet Anderson met zijn team te ontsnappen. Hij ontdekt dat er een verrader onder de wetenschappers van die faciliteit zit. Terwijl Anderson zijn wonden likt, komt Kahlee Sanders erachter dat tijdens haar afwezigheid haar onderzoeksteam uitgemoord is. Precies, dat bloedbad waar Anderson bijna van deel uit maakte.

Ze denkt dat zij verdacht wordt en ze vlucht naar haar vader, de bekende Jon Grissom. Niet lang nadat ze van hem onderdak heeft gekregen, komt Anderson bij hem aan de deur. De slimme militair had ontdekt dat hij haar vader was en kwam met hem over haar praten. Grissom liegt en Anderson vertrekt, maar niet lang na zijn vertrek is daar ineens een gigantische Krogaan genaamd Skarr. Deze monsterlijke alien komt Grissom en Kahlee uit de weg ruimen, een opdracht die hij van de rijke Batariaan Edan Had’dah heeft gekregen om zijn aandeel aan het reeds genoemde bloedbad te laten verdwijnen. Anderson komt echter terug en gaat het gevecht aan. Ongeveer midden in het gevecht verschijnt er plots een Turiaan genaamd Saren. Deze geduchte Spectre jaagt Skarr weg en ondervraagt Kahlee over wat er gebeurd is. Ze liegt tegen hem. Ze vertelt hem niet dat de mensen die er werkten kunstmatige intelligentie onderzochten, iets dat door de galactische Raad verboden is na het debacle met de Geth. Dat machineras was door de Quarianen ontwikkeld en had zich tegen hen gekeerd. Ze vertelde Saren dus dat ze onderzoek deden naar Biotics voor mensen.

Saren vertrekt en gaat achter Had’dah Manufacturing aan, het bedrijf dat het onderzoekscentrum van technologie voorzag. Skarr is hem echter voor en maakt de fabriek met de grond gelijk. Allemaal in opdracht van Had’dah zelf natuurlijk. Saren heeft daarentegen geluk. Eén iemand overleeft het en geeft hem Had’dahs naam. Kahlee vertrouwt Anderson ondertussen goed genoeg dat ze besluit hem te vertellen wie zij denkt dat de verrader was: Dokter Qian, de leider van het onderzoeksteam. Het bleek dat hun onderzoek draaide om gevonden technologie, die dateerde van vóór de Protheanen. Ze denkt dat Qian met Had’dah samenwerkt. Uiteindelijk besluit de galactische Raad, samen met de ambassadeur van de mensen, dat Anderson en Saren beide op zoek gaan naar Rad’dah, en dat Anderson wellicht de eerste menselijke Spectre kan worden.

Saren weet dat Skarr en een groep andere huurlingen op zoek zijn naar Kahlee, en dus lekt hij informatie naar hun over Kahlee’s verblijfplaats. Kahlee wordt gevangen genomen. Anderson en Saren moeten nu Rad’dah verslaan en Qian vinden. Kahlee is geen prioriteit voor de missie, maar wel voor Anderson. Terwijl Anderson de fabriek waar Rad’dah, zijn kliek en Kahlee zitten, binnensluipt, wacht Saren op zijn kans. Anderson weet Skarr te doden en Kahlee te redden, terwijl Saren de Rad’dah en Qian doodt en de fabriek opblaast. In zijn rapport schrijft Saren zijn besluit om de fabriek op te blazen Anderson in de schoenen, volgens hem had hij zijn dekmantel verraden. Anderson wordt dus geen Spectre. Het boek sluit af met Kahlee en Anderson die beide hun eigen weg gaan, en Saren die zich buigt over bestanden die hij van Qian gestolen heeft. Het betreft informatie over een gigantisch sterrenschip genaamd Sovereign, en Saren besluit het te zoeken opdat hij het tegen de mensheid kan gebruiken.

Misschien leuk om te lezen voor mensen die de boeken niet hebben gelezen. Zullen ook een samenvatting plaatsen van andere boek.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Welke boeken zijn er allemaal?

4. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.856
    Revelation en Ascension. Maar als het goed is moet er over een niet al te lange tijd een nieuwe komen.

5. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.954
    ME2 Gepreorderd bij FRS voor 40,50 euro en gratis verzending, kost ook geen reet _O_
    Heb er zo'n zin in, lekker net een week voor mn herkansingweek!!! YEEAAAAAAA!! (:emo:)
    Heb eig. alleen maar de Main Quest gedaan in deel 1, was supervet. Al die sidehandel doe ik misschien ooit wel eens later, dat zie ik wel.

Laatst bewerkt: 26 jan 2010
  6. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Yep, het derde boek komt eind juli uit.

Check het verhaal topic voor samenvattingen van de eerste 2 boeken al raad ik iedereen aan de boeken gewoon zelf te lezen. Zijn dubbel en dik hun geld waard (wat niet moeilijk is voor hun prijs, <€10).

7. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.954
    Gamez is zoiezo een kutsite dus daar hoef je niks van te verwachten.
    edit: wtf die addiscountcode is gewoon 6eu ipv 12. Lame.

8. DraiMeister

DraiMeister I am the Night

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm... Tijd begint te dringen dat ik ME maar is moet afronden. Ben pas op Noveria. En wil ook nog een paar side-quests voltooien.

* gaat verder met studeren :mad:

9. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.856
    Klopt het trouwens dat je maar tot level 30 kan in dit deel?

10. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    Voor de mensen in Delft, Groningen en Doetichem: Mass effect 2 is te verkrijgen bij Dimensionplus!

11. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Klopt. Maar het zou niet uit moeten maken of je nou tot level 30 of 60 kan.

Ik heb vanaf morgen een aantal dagen niks te doen. Zul je zien dat Bol straks echt een vertraging van de CE heeft :emo: .

12. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.954
  13. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    Moet je per se Mass Effect 1 uit hebben gespeeld om ME2 te kunnen snappen ? Ik hoor overal verschillende meningen.

14. Richvd

Richvd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In Delft iig niet (meer?).
    Alleen 1-5 dagen.
    Dus als ze ze hadden, zijn ze al op.

15. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk niet, net zoals je ook niet per se Halo of Halo 2 moet spelen op deel 3 enigzins te kunnen begrijpen. Echter, indien je Mass Effect 1 wel heb uitgespeeld (en dan niet rushen!) krijg je waarschijnlijk een rijkere ervaring met Mass Effect 2.

Buiten dat, Mass Effect 1 is gewoon een geweldige game. Er zijn maar weinig RPG's die ik meerdere keren uitspeel met diverse personages.

16. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik kan er nog geen oordeel over geven, maar het draagt natuurlijk wel bij aan je persoonlijke beleving als je het hele verhaal van Mass Effect 1 doorlopen hebt, inclusief de gemaakte keuzes die terugkeren in deel 2.

17. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.856
    Ik zou sowieso eerst deel 1 spelen. Zie niet in waarom je deel 2 zou gaan kopen als je deel 1 nog niet gespeeld hebt. En dan heb ik het niet alleen over het verhaal, maar over gewoon de hele ervaring. Tegen de tijd dat je klaar bent met deel 1 kan je deel 2 misschien al wat goedkoper vinden.

18. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    Ok, bedankt. Dan ga ik kijken of ik ME1 nog voor een redelijke bedrag kan vinden.

19. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.954
    10euro bij Intertoys (bijna overal uitverkocht), 20 bij Bart Shit

20. DraiMeister

DraiMeister I am the Night

Leuk Bevonden:
    0
    Eugames.nl heeft mij bevestigd dat ze de release van de Collectors Edition niet weten. Conclusie: vertraging... Meteen geannuleerd en meegedaan aan de inschrijfactie van BartSmit.com.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina