Laptop Advies [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Waarom koop je dan niet gewoon een mp3 speler :+

2. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ik geen gebruik meer maak van mp3,
    Maar alles in Wave en Flac heb.

En het aanbod in spelers die flac onderstenen is erg beperkt. (En ze zijn vaak ook erg duur, Plus gapless playback ontbreekt vaak)

Wellicht dat ik een Cowon D2+ bestel, Maar dan laat ik die wel via Amazon.de komen. Want dat scheeld behoorlijk met de prijzen hier in nederland.

3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Koop nou maar gewoon een mp3 speler, stuk makkelijker om in je zak te stoppen.

4. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    koop er dan maar meteen een koptelefoon van €200. Anders hoor je het verschil toch niet.

Een mp3 spelers doet het ook gewoon prima.

5. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben helaas nu eenmaal niet het type persoon dat ''gewoon'' iets koopt.
    Maar een draagbare speler is inderdaad wel gemakkelijker mee te nemen dan een kleine laptop.

A. Waar in mijn postings heb ik enige melding gemaakt over welke merken en typen hoofdtelefoons ik bezit, Wat jouw tot die conclusie brengt?

Juist ja, Nergens!

B. Een hoofdtelefoon van 200+ euro is zeker niet nodig om het verschil te horen, dat hangt namelijk geheel van de persoon zelf af.

En voor zover ik weet ken ik je niet persoonlijk, En heb jij al helemaal geen idee van mijn persoonlijke situatie en de reden waarom ik lossless audio prefereer.

En na deze post van jouw ben ik ook totaal niet meer van plan om dat hier te gaan uitleggen, Het is mij namelijk al duidelijk dat het hier op dit forum toch niet begrepen zal worden.

6. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Ook al eens naar de Cowon S9 gekeken? Is net weer een stap verder met meer mogelijkheden, beter beeld enzovoorts.

Hier heb je een uitgebreide! review die je hopelijk meer info geeft.

Echt gaaf zo'n apparaat, dingen zoals de equalizer (veel bass, weinig bas enzovoorts) zelf regelen. :thumbs:

7. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Denk niet dat je iedereen over één kam moet scheren hier. Ben zelf ook al jaren een tevreden D2 gebruiker, goed apparaat. Ook Modder-Eter heeft er één (die inmiddels wel aan vervangen toe is, of is die al vervangen?) en hij is ook nog meer "audiofiel" dan ik dat ben. Luistert ook het liefst zijn muziek in FLAC. Maar goed, afgaande op de posts op deze pagina zou ik dan ook zeker een MP4speler aanraden. Dan maar wat meer geld splashen maar dan heb je ook wat.

8. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    De Cowon S9 is is zeker een mooi apparaat, maar heeft bij mijn weten geen SD kaart slot erin zitten (Wat de D2 wel heeft.) En dan zit je vast aan 16 of 32gb plus dat het apparaat zelf ook een stuk duurder is.

Nu zit mijn CD Collectie al op de 40gb (In FLAC), Dus lijkt een speler met SD kaar slot mij handiger dan steeds muziek eraf te moeten halen. (SD kaarten zijn zo duur nier meer tegenwoordig.)

Vandaar mijn voorkeur voor de D2+

Dat was niet mijn bedoeling.

Wellicht dat jullie mij met de volgende vraag kunnen helpen,
    Hoewel dit eigenlijk niet het juiste topic daarvoor is.

Hoe zit het met de garantie in geval van defect of doa als ik bij amazon.de bestel?
    Cowon spelers zijn daar namelijk een stuk goedkoper dan hier in nederland. (En helaas zit ik in Noord-Holland dus even over de grens rijden zit er niet in voor mij, Daarnaast heb ik ondanks mijn leeftijd ook geen rijbewijs.)

9. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Een Defect kan je toch gewoon via Cowon NL afhandelen lijkt mij..
    DOA zou je terug moeten sturen naar Amazon.de, dat zou wel aardig wat kunnen kosten.

10. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Het is een wonderapparaat. Op het ene moment is ie bijna dood en nu werkt ie weer geweldig. \o/ Ik ga sowieso weer voor een Cowon als deze echt op is.

11. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Kleine cross-post van Tweakers.net. Wie weet kan iemand hier me advies geven. :)

Sinds 26-12-07 heb ik een Sony Vaio FZ21M.
    Perfect ding, heel tevreden mee.

Tot een goede week geleden.
    Het scherm gaat af en toe op zwart. Alsof er geen stroom op staat.
    Er is geen touw aan vast te knopen wanneer dit gebeurd.
    Kan zijn tijdens het opstarten, tijden browsen of tijdens gamen.

De tijdsduur is van een half uur, tot een halve seconde. Ook hier zit geen regelmaat in.

Gister even met Sony gebeld, en ik kreeg te horen dat ik geen garantie had.
    Wist ik al, was ook geen probleem. Nu vertelde de dame aan de lijn dat het waarschijnlijk een probleem met de GPU was.
    Kennelijk heeft Nvidia een set slechte GPU's gemaakt en zijn deze in een serie Vaio's terrecht gekomen.
    Ok, mooi. Dat zou garantie betekenen.

Maar, nu zit ik met het volgende.
    Als het niet de GPU is, maar iets anders, ben ik €170,- armer ivm verzending & onderzoekskosten.

Als ik een hoop klachten via Google zie, hebben veel mensen hierbij last van een 'bewegend' scherm, of zelfs strepen hierdoor. (artifacts?)

De persoon van de reparatie dienst die ik aan de lijn had, wist me te vertellen dat het hoogstwaarschijnlijk gewoon aan de grafische kaart ligt.
    Toch heb ik het idee dat ze zich met die €170,- gewoon indekken, en zodra m'n laptop daar aankomt, er iets anders geconstateerd word.

Wat denken jullie?

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
  13. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    2 jaar lang speel ik dagelijks WoW op dat ding. Word best heet.
    En er gebeurd niet. Lijkt me dat de GPU dan allang was gaan protesteren.

Het eerste waar ik aan dacht, toen m'n scherm uitviel, was de stroomtoevoer.
    Inverter van het scherm ofzo.

Beetje naar gevoel, denk dat ik 'm morgen opstuur via UPS en dat Sony dan vrijdag belt dat het iets anders is.

Edit ; Het mooie is, nadat ik gister gebeld heb, is er niets meer aan de hand.
    Hele avond WoW gedaan, en geen enkel zwart scherm, artifact, hapering of whatever.

14. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Kan ook de videokabel zijn naar de lcd, maar dat kan je testen door te kijken of het ook optreed bij wiebelen van je scherm.
    Ik dacht dat als de inverter faalt, hij het gewoon helemaal niet meer doet.

15. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Eerste keer dat m'n scherm helemaal op zwart ging, hielp het als ik het scherm tot z'n max achterover deed.

Gewone PC schroef je zo ff los om kabels te checken.
    Hiermee toch een ander verhaal, haha.

16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Alleen je scherm? Oh laat maar zitten dan, ik was in de veronderstelling dat je hele pc uitviel. Dan kan het i.m.o. je GPU ook niet zijn omdat 9 van de 10 Biossen, net zoals bij de CPU, opnieuw starten.

17. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Hmm, daar dacht ik zelf ook al heel even aan.
    Dus jullie denken, hoogstwaarschijnlijk de inverter van het scherm / kabel naar vid card?

Laptopje heeft wel even last gehad van een slaapstand, de eerste keer dat ik 'm dicht deed terwijl het scherm 'dood' was, zegmaar.

Misschien vanavond maar even een programma opzoeken waarmee ik de vid. card kan stress testen.

Laatst bewerkt: 26 jan 2010
  18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik denk idd ook aan een kabelfout in dit geval.

Heb toevallig hetzelfde met mijn Acer, die ik bij het scharnierpunt moet indrukken als het scherm uitvalt.

Veel mensen gebruiken deze trouwens voor je GPU.

Maar kan uiteraard ook 3d mark nemen

19. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Cool, dan kijk ik vanavond even.
    Denk toch dat ik de pick-up maar laat schieten in dit geval.

20. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    Wat vinden jullie van deze laptop? vind het design wel tof.

Goede prijs/kwaliteit verhouding?

Wil maximaal 500 euro eraan uitgeven

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina