[XOne] Star Ocean: The Last Hope

Discussie in 'Games' gestart door Modder-Eter, 10 jun 2008.

1. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Anders gewoon tijdens een battle even alle knoppen indrukken, dan weet je het ook!:9

2. TotalSOLO

TotalSOLO launch ball

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan geen vijanden selecteren, hij kiest zelf het volgende slachtoffer uit.

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    En als TotalSOLO het zegt is het zo. :+

Maar je kan het toch wel een beetje forcen door richting een specifieke vijand te lopen en erop in te hakken?

4. TotalSOLO

TotalSOLO launch ball

Leuk Bevonden:
    0
    LOL, Nee dat gaat niet, en dat is ook niet wat je zou willen, maar er valt mee te leven. Is ook best vervelend waar ik nu ben met de battle trophies, 028 steal an accessory. Moet je in Roak dessert een tri-emblum stelen van een scumbag, die gastjes zijn wel erg goed met hun flee-skill. Als je dan je target vast kan zetten is dat wel een stuk beter. Nu pakt die vaak een andere vijand die ook in dat gevecht verschijnt en die wil je nu juist niet hebben.

5. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Om de een of andere reden is dit nog altijd een van de meeste gehate jRPG's van de laatste tijd. Op sites waar nieuwe screens van de PS3 versie te zien zijn zie ik ook alleen maar comments dat het een matige game is, terwijl de game toch echt beter is dan 3/4 van de rpg's op het moment.

6. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik ben niet meer weg te slaan van deze game, ik heb er nu bijna 30 uur opzitten en ik wil maar niet stoppen. Ik vermaak me ZEER goed met deze game, verhaal begint echt coole wendingen aan te nemen en het combat systeem vind ik echt FUN! Damn.....echt nice game zeg.

7. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Toch de game weer 2 weken laten liggen, terwijl ik er toch al een aardig eindje op weg ben. Ik zit nog wel op disc 1, maar zit nu bijna op de 4e planeet.

2e planeet vond ik vrij aardig, 3e planeet vond ik wel weer wat minder. Wat ik trouwens niet snap is het gezeik om de voice-acting. Die vind ik vrij aardig. Niet top, maar zeker niet slecht.

Het zal wel weer even duren voordat ik deze game oppak. Dit weekend ben ik weg en daarna begint die challenge ;). En om dan je tijd in een RPG te stoppen, haal je de top20 niet eens xD.

8. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    De voice-acting is gewoon matig tot slecht. Elke keer als Lymle d'r bek open trekt wil ik haar weer vermoorden. :+

9. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Lymle is een ramp, dat vreselijk irritante 'Kay?' in zowat elke fucking zin van haar gaat nergens over. Ze gebruikt het zelfs als het niet eens een vraag is, rot toch op klein irritant rotkind, lol.

Geen idee waarom de makers haar zo irritant moesten maken, dat stemmetje was al genoeg geweest maar nee...ze moet persé shit zeggen als 'Kay?' , of die achterlijke benamingen voor iedereen 'Edgie, Reirei, zucht......' . Ik weet bijna wel zeker als je de echte zinnen zou vertalen uit het japans, dat je deze trieste onzin niet zal horen.

De meeste stemmen zijn wel te pruimen maar geweldig is het echt niet, ik zal dat ook nooit begrijpen waarom grote developers altijd die fucked up stemmetjes erin pleuren. De humor kan ik soms nog wel waarderen, zoals Meracle met dat bestek wat ze soms ineens in haar handen heeft als het om een 'chicken of bunny' gaat. Ik moet ook zeggen dat sommige kostuums van die characters ook erg apart zijn, to say the least...;)

10. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Dat is de enige die ik ook irritant vind. 'Kay. Maar de overige zitten behoorlijk in hun rol.

11. TotalSOLO

TotalSOLO launch ball

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ergens bij opties de stemmen per persoon aan- of uitzetten, voor lymle en sarah geen overbodige luxe.

12. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Klopt, maar dit zijn puur de battle-stemmen. Haar.........vreselijk vervelende stemmetje zal je altijd blijven horen tijdens cutscenes en item creation. Ik heb niet gauw een hekel aan een character maar er waren een paar momenten gisteren of eergisteren in de game dat ik dacht 'neeeee, waarom trek je haar nou weg bij het gevaar...laat haar maar lekker verslonden of wat dan ook worden' .

Beter houd ze zich nu gewoon stil, vaak tijdens cutscenes nog steeds moet die etter zich ermee bemoeien. Dan is er iets gebeurd in de story en dan verteld zij het nog even kort na en eindigt met 'kay?' ..STFU , no shit sherlock. Volgens mij krijgt de PS3 versie wel de japanse stemmetjes, echt jammer dat we die niet hebben.

Maar goed, als ik er echt over nadenk is lummel(fuck it, geen lymle meer) de enige met een uiterst irriterend en dom stemmetje. De rest is heel goed te pruimen met soms nogal domme zinnetjes,maar ja...dat heb je altijd met vertalingen in RPG's. Ik las gisteren even een review van deze game en ik ben het er 100% mee eens, ze zeggen dat helaas veel mensen de game geen kans zullen geven omdat de game langzaam begint. Ik vind dit niet erg, ik vond de game van begin af aan al erg leuk, maar ik snap wat de review bedoeld ermee.

Het begint pas echt heel interessant te worden in het verhaal en locaties na 20 uur ongeveer, maar dit vind ik met zoveel RPG's het geval, dus tja. Hoe dan ook, deze game heeft mij echt verrast.

http://rpgland.com/games/reviews/star-ocean-the-last-hope/

Die review dus, ik ben het ook helemaal eens over wat ze van de combat vinden, ik vind het ook één van de betere combat-systems in een RPG in tijden. Misschien wel het beste eigenlijk tot nu toe.

13. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Nounou, 'gehaat' is denk ik een groot woord niet?
    'Minder gewaardeerd' lijkt mij een betere benoeming...

Dat vind jij. Er zijn er blijkbaar meer die er anders over denken.

Ik moet ook nog steeds verder met deze game, maar blijf het maar uitstellen.
    Was niet erg onder de indruk de eerste speelbeurt. Maar ga deze game zeker weer een keer verder spelen, zo slecht was ie nou ook weer niet.

Maar er komen nog zoveel toppers uit dat ik er voor lopig geen zin in heb.:9

14. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

In welk gebied zat je voor het laatst? :)

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    En dat is nou juist waarom deze game zo weinig gewaardeerd wordt. De game begint pas echt vanaf het eind van de 2e planeet, imo.

En ik had inderdaad even ik vind erbij moeten zetten, maar je begreep mijn betoog hopelijk wel een beetje.

16. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Kzag net de international edition bij GH (PS3 ofc). Wacht nog wel ff tot die goedkoper is en dan zal ik eens kijken.

17. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Ik ben ergens op die tweede planeet....maar weet echt niet meer waar precies. :+

Kan ook best zijn dat ik helemaal opnieuw begin, aangezien ik me van de controls niets meer kan herrineren...

18. Cliff

Cliff Active Member

Leuk Bevonden:
    127
    So 1 en 2 pas nog gespeeld (psp) 3 nooit gedaan maar last hope international gisteren besteld voor de ps3 komt alleen de 12e pas binnen heb er zin in aangezien so2 voor mij wel de beste jrpg ooit is twijfel ik er niet aan dat deze ook top word. Heb al weer zin in die oneindige grinds en gear verzamelen! Wat is er eigenlijk anders aan intenstional?

En wat vonden jullie van so2 the second story?

19. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Wat jij dan ook heel mooi zult vinden is dat het verhaal van SO4 raakvlakken heeft met eerdere delen. Ik noem geen specifieke dingen, maar het zit erin. :)

20. Cliff

Cliff Active Member

Leuk Bevonden:
    127
    Had al zoiets opgepikt maar expres niet verder gelezen alleen nog een week wachten

Deel Deze Pagina