Divinity II: Ego Draconis

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 9 aug 2008.

  1. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    I hope so :) !
     
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ga er eigenlijk wel van uit.

    Heb nu ook Dragon Age en vind het spel helemaal niet beter dan Divinity. Het is ten eerste heel anders, maar slaat op een aantal zaken de plank ook flink mis (wat een saaie, simpele omgevingen :eek: ).
     
  3. Makkabeer

    Makkabeer PSN: Kerkho7en

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    234
    Heheh, zeker waar. Vergelijk de dungeons in de deep roads en die in de flying fortresses om maar ff wat te noemen. Van divinity stuk gedetaileerder en mooier. Wel zijn de characters mooier in DA:eek:.

    Toch vind ik DA beter en dat komt vooral door het verhaal en de vele keuzes en conversaties.
     
  4. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ah! Een medestander. Ik snap ook de hype niet rond DA op de 360 dan.
    Erg saaie simpele omgevingen inderdaad, geen dynamic lighting. En veel meer linear...
     
  5. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Maar dat in een draak transformen, is dat echt een belangrijk deel van het spel zelf/de combat zelf? En voegt dat op zich iets toe, ik bedoel is het echt leuk uitgewerkt? Of is het meer een leuke gimmick om je snel van hier naar daar te bewegen en kan je er enkel een standaard bijt- of klauw aanval mee bij wijze van spreke?
     
  6. Domi Bored

    Domi Bored Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou het zijn iig spellen die beide waar voor hun geld geven, dit is een spel dat ik niet in 1 dag uitspeel, dit is een spel wanneer je het uitspeeld pas helemaal snapt en het nog eens wil spelen. Beter dan zo'n game waar je 60 euro voor betaald wat je in 1 dag uit speelt en daarna in de kast zet en nooit meer speelt. Persoonlijk vind ik dat het grafisch matig is, pc versie zou waarschijnlijk beter zijn :)

    Al met al top game! :thumbs:
     
  7. Domi Bored

    Domi Bored Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Je wordt pas laat in het spel een draak en wat je zelf al zegt het is mede een gimmick om je snel voort te bewegen en heeft wat standaard aanvallen en spells die je zelf kan upgraden.
     
  8. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Op zich wel spijtig maar het lijkt toch echt wel een zekere eigen charme te hebben. En dat zeggen toch ook de meeste die het ook echt gespeeld hebben.

    Ik hoop enkel dat de xbox 360 bugs niet zo erg uitvallen want die save-bug lijkt me alvast erg frustrerend.

    Trouwens als er nog iemand een video review zocht, aangezien de grote sites (GT, gamespot, IGN,...) er blijkbaar geen hebben, ik ben er echt een deftige semi-professionele tegengekomen op youtube. Altijd handig om je een idee te vormen van de gameplay.

    [yt]DUFAR7CVuqo[/yt]
     
  9. Makinso

    Makinso Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem net uitgespeeld op Hard. Moet zeggen op hard is de game vrij taai zelfs als je de game mechanics goed door hebt is het een taaie rakker om je doorheen te werken.

    Ben op lvl 35 ge eindigt niet slecht heb denk ik ook maar 1 of 2 side quests gemist. Over het algemeen moet ik zeggen dat ik Divinity verslavender vondt als Dragon Age. Bij DA had ik nog wel eens de neiging om na 3, 4 x dood te gaan op het zelfde stuk gewoon te stoppen voor die dag dat had ik bij Divinity absoluut niet. Daarmee wil ik niet zeggen dat DA klote was want die heb ik ook met heel veel plezier uitgespeeld.

    Ben benieuwd naar een eventueel vervolg van Divinity
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Met het einde in het achterhoofd kan ik me haast niet inbeelden dat er geen vervolg komt. Wel vind ik het erg jammer dat Divinity 2 zo raar aansluit op Divine Divinity.
    Er zijn geen Orcs, Dwergen en Elven meer, maar wel Dragon Elves (wtf rare hagedissen?) en Goblins (waar komen die opeens vandaan? :eek: ). De hele wereld zit anders in elkaar, dorpjes zijn steden geworden terwijl de Divine nog maar even dood is.
    Seth is opeens een drakendoder en nog een heel teleurstellende ook, hij was een heel sterke ridder in Divine Divinity. Dat Zandalor teruggekeerd is vind ik wel erg tof, maar ik snap niet waarom ook hij die leugen over Ygerna vertelt! :confused:
    Waarom zegt Zandalor dat ik Ygerna tot leven moet wekken om Damian te doden, wat helemaal niet zo is. Hoe kan een dode Ygerna dit Zandalor wijsgemaakt hebben, terwijl deze list in Divine Divinity helemaal niet ter sprake komt. Vaag! Hoop dat dit in het vervolg allemaal duidelijker wordt. Daarnaast ook gek dat Ygerna het lichaam / de geest van Talana bezit, en me toch tot draak kan omtoveren, wat eigenlijk alleen vanuit de geest van Talana zou kunnen.

    Wel een erg toffe RPG, heel wat anders dan Dragon Age maar eigenlijk net zo goed vind ik.
     
  11. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik ben het er mee eens dat deze niet onder doet voor DA:eek:. Ik had bij DA:eek: ook meermalen dat ik het ff niet meer trok, terwijl met DIVII kon ik steeds moeilijk stoppen...
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Patch 1.0 for Divinity II – Ego Draconis is now live and available for download. The patch addresses a variety of issues including fixes for game save files and a minor quest bug (The "Charlie the Goblin" quest). Simply start the game on Xbox LIVE and accept the update.
     
  13. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Hrrrrmmmmmm ik wil deze ook zo graag hebben maar ik moet eerst maar eens al mijn andere games uitspelen :+ Weet iemand waar ik hem het goedkoopst kan halen? (niet internet)
     
  14. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Mij PM-en :) Dan kun je hem van mij kopen. Ik heb hem uitgespeeld op 1000GS!
     
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Patch 1.3 is eindelijk released op de PC. Het spel draait daardoor een stuk beter op mijn desktop en (niet toevallig) is daardoor ook leuker om te spelen... ben er toch weer ingedoken, al ben ik bang dat in het weekend ME2 Divinity 2 toch weer een tijd gaat verdrijven.
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    half uurtje er op zitten... ik lijk een beetje misselijk te worden van het spel? :?

    ennuh: warrior, wizzard or ranger?
     
  17. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ik werd ook misselijk van het begin dorp. Graphics zijn niet echt geweldig, en dan al dat gehaper en gedoe...dan wordt je misselijk. Wordt wel minder als je verder gaat.
     
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Maakt helemaal niets uit, omdat je later alsnog alle skills kan leren die je wilt. Je krijgt een wapen en skill die bij de class hoort, maar eigenlijk bestaan classes niet in Divinity 2.

    En ik vond het begin ook wat irritant, maar van happerende graphics zoals Ashaven zegt heb ik geen last.
     
  19. Ashavan

    Ashavan Guest

    was meer stotteren dan haperen. en als je van ene kant naar andere kant draaide werd het allemaal zo wazig dat ik er misselijk van werd.
     
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Daar heb ik een enkele keer last van gehad, maar niet opvallend veel en zeker niet dat ik er misselijk van werd (hoewel dat laatste per persoon kan verschillen, ik weet nog wel dat ik op de Xbox in één specifiek level van X-Men 2 misselijk werd).
     

Deel Deze Pagina