[Algemeen] Mass Effect 2 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Yellow 13, 28 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik geloof ik ook. Maar het was toch de Council of heel veel mensen oid?

2. Cyfax

Cyfax Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar in spoilers voor de zekerheid :):

De keuze in ME1 was of council redden tenkoste van veel soldaten van de alliance (mensen dus),

Of de Destiny's Ascension kapot met veel asari en de council dood :)

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik snap dan niet welke keuze renagade en welke keuze paragon is :)

4. Cyfax

Cyfax Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou het redden van de Council is opzich het grotere goed, SHepard zegt het dan ook zelf. De council redden is groter dan alleen de mensheid of sovereign kapot maken omdat ze alle rassen van het universum vertegenwoordigen.

En renegade is andersom, sovereign kapot maken is nr. 1 maakt niet uit wat het kost.

5. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.954
    die bitch mocht zoiezo al deaud van mij, omdat ze wrex wou neerschieten.
    Doei ashley, wrex ftw.

6. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Is het eigenlijk mogelijk om Liara op te zoeken? Zij was mijn liefje uit deel 1 :'-(

7. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Vraagje over het stuk waar je die Mordin moet ophalen:
    Er is daar een virus ofzo, kan ik Grunt gewoon meenemen of gaat hij dan dood? Gewoon een ja of nee is genoeg als antwoord. :)

8. w*s*c*

w*s*c* Yikes!

Leuk Bevonden:
    0
    Gister ff een kleine 3 kwartier gespeeld, ben nu net geland op Freedoms Progress, moet zeggen dat de begin scene echt voelde alsof ik naar een film zat te kijken zijn niet veel games waar je direct op het puntje van je stoel zit, echt een perfect start schot voor het vervolg vond ik.
    Ik moest wel even wennen aan het nieuwe systeem maar dat is zo gewend, ik heb ervoor gekozen om mijn cahr. uit deel 1 precies zo te laten als ie was in deel 1 dus Shephard is bij nog altijd een soldier, dacht bij mezelf in de game zitten toch al genoeg biotics

9. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Dat is mogelijk. ;)

10. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb het nu ook wat meer gespeeld en het verhaal en dergelijke is goed uitgewerkt.
    Maar als echte rpg liefhebber vind ik het toch iets te veel shooter. Nog steeds leuk om te spelen, maar het had qua RPG voor mij een stuk dieper mogen gaan.

Nu kun je maar beperkt powers levelen en that's it...

Ook vind ik het jammer dat Bioware RPG's altijd zo limited zijn in bewegingsvrijheid, weinig ruimte voor exploration...

11. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het is nog steeds een rollenspel anders, er zijn verschillende varianten van RPG's, niet elke RPG hoeft persé looting te hebben en customization etc. Mass Effect is meer verhaal, dialoog en karakter gebaseerd.

Volgens mij denken veel mensen bij een RPG enkel aan dungeons verkennen, loot te vinden en je party te customizen etc.

12. Ashavan

Ashavan Guest

voor verhaal en personages heb je adventures.
    levelen van personages, customizing party, loot...allemaal RPG aspecten.

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Maar juist in de dialoog opties kun je toch zelf kleur geven aan een personage? Dus Role-playen? Customization van je eigen character en je party heeft daar ook een grote rol in uiteraard maar ik vind het wat kort door de bocht om te zeggen dat je niet roleplayed als je niet kan looten of vaak kan levellen.

Wat vind je bijvoorbeeld van Borderlands? Ik vind dat persoonlijk geen RPG, meer een soort openwereld FPS waar je kunt levellen en looten. Maar een eigen draai geven aan het verhaal is er totaal niet bij dus voor mij valt het dan af als RPG

14. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, RPG staat niet voor niets voor Role-Playing-Game en heeft te maken met jezelf inleven in een ander personage, in een andere wereld en in een hele andere setting.

Mass Effect 2 is een Actie RPG dat geef ik toe, maar het is in essentie nog steeds een RPG.

15. Ashavan

Ashavan Guest

Die omschrijving is te kort door de bocht. Dan kun zijn FPS eigenlijk ook RPG's omdat je je in leeft in het hoofd personage en het verhaal (hoe flinter dun het dan ook is)

RPG's is wel wat meer dan simpelweg inleven in een personage.

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Het gaat me ook niet om het kunnen inleven maar meer om of je zelf het verhaal kunt sturen door de rol die je aanneemt. (Dus in ME2 of je renegade of paragon speelt en welke keuzes je daarbij maakt).

17. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Tot zover ik heb gespeeld is het mij helemaal niet duidelijk of ik renegade of paragon keuzes maak. Meestal krijg ik na een conversation +2 renegade en +2 paragon ...

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    dan ben je vrij neutraal bezig :+ Als er echt hele specifieke renegade of paragon opties in de dialoog zijn kun je dit zien aan de kleur van het antwoord. Paragon is blauw en renegade is rood. Voor die interventies die je soms in een cutscene kunt plegen geld volgens mij dat linkertriggeropties paragon zijn en rechter zijn renegade.

Ik kan me voorstellen dat als je niet een character uit deel 1 importeert (en dus nog geen paragon/renegade score hebt staan) je niet zo snel die opties krijgt tot je een bepaalde score van 1 van de twee hebt opgebouwd.

19. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Zo, net ff Mass Effect 1 besteld. Kijken of het wat voor mij is, en dan misschien deeltje 2 aanschaffen. Hoe lang doe je er ongeveer over om 1 uit te spelen?

20. Ashavan

Ashavan Guest

ME1...
    40 uur als je alle side quests en main quests en alle DLC doet
    alleen de main quest ben je binnen 6-9 uur door heen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina