Jullie moeten je niet zo blind staren op dat full hd en hdready en al helemaal niet bij hdtv's die kleiner zijn dan 37 inch.
De resolutie is echt niet zo belangrijk voor de beeldkwaliteit. Zwart- en kleurweergave, daadwerkelijk contrast, motion handling etc etc zijn veel belangrijker. (heb ik dat gisteren ook niet geschreven?)
Vergelijk gewoon verschillende hdtv's die in je eigen budget vallen en koop degene met de mooiste beeldkwaliteit
Als je xbox geen hdmi heeft, koop dan een HD componentenkabel of de HD VGA. Persoonlijk vind ik meestal de componenten een mooier beeld geven, maar anderen gaan voor de VGA
Veel full hdtv's accepteren full hd alleen via hdmi! Samsung lcd's accepteren dit meestal ook via componenten en vga. Sommige Sony's ook, maar van de LG's weet ik het niet.
Op iedere hdready/full hd zit zowel een componenten alsook een hdmi aansluiting want dat is verplicht.
De vraag is of de tv 1080p accepteert via componenten, dus dat zal je in de handleiding moeten bekijken.
De kabel is erg belangrijk en €30 is natuurlijk helemaal niets als dat de manier is om in HD te gamen.
Een hdmi kabel is goedkoper omdat er een standaard hdmi kabel op de xbox past, terwijl de componenten een xbox-only is. Net als de vga kabel trouwens, die is ook speciaal voor de xbox.
---------------
Melbuuln:
Weet je nog dat zowel jij, ik alsook anderen last hadden dat wanneer je je pc op je hdtv hebt staan en je een tijdje naar een andere source hebt geschakeld omdat je bijvoorbeeld bent gaan xboxxen, je bij terugschakelen naar de pc geen beeld meer kreeg?
Bij mn vorige hdmi switch had ik dat ook, maar wanneer ik mn pc direkt op mn PV70 aansloot had ik dit niet. Echter is het probleem bij mn Pioneer weer terug. Erg vervelend omdat ik regelmatig een radiostation uit USA opneem van itunes, maar als ik dan terugschakel dan heb ik geen beeld en kan ik het niet opslaan.
Deze week was mn pc kapot en bij het wegbrengen stelde ik de vraag waar dit probleem vandaan zou kunnen komen en de gast daar zei dat ik s bij het Energiebeheer op de pc moest kijken. Dat heb ik gedaan en bij Menu-Configuratiescherm-Energiebeheer stond bij Scherm uitschakelen na.... 1 uur.
Dit heb ik veranderd naar 5 uur en heb daarna de proef op de som genomen en ben begonnen met het opnemen van de stream en de tv uitgezet. Na 4600 minuten heb ik m weer aangezet (geen beeld) en na 1 muisklik had ik weer beeld en kon ik het opslaan.
Dat is dus de oplossing
Laatst bewerkt: 29 jan 2010