De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.954
    Ja maar moet je dan een Full HD tv kopen of een HD Ready?
    verder heb ik die component niet, want heb een core editie.

Laatst bewerkt: 29 jan 2010
  2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    als je alles uit de kast wilt halen full hd :)

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Een component-kabel kost nog geen € 30.
    En dan kan je met de Core/Arcade ook gamen op 720p of 1080p.

4. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.954
    Dat staat niet op de verpakking.
    1080i alleen..
    dus dan is het beter een Full HD tv te kopen ipv HD Ready? verder supporten de meeste games geeneens 1080p?

wat is dit verder voor kabel dan? voor je computermonitor zeker?
    Ik moet echt zo'n HD kabel kopen dus? die zijn gewoon 30 euro.
    Boem.

5. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Games zijn wel compatible met 1080p maar hebben inderdaad niet een native resolutie van 1080p. Component ondersteund zeker wel 1080p en het maakt daarbij niet uit of je een el cheapo xbox component kabel gebruikt of een monster xbox component kabel. De tv daarentegen moet wel 1080p ondersteunen via component, naast lg en samsung zijn er geen merken die dit standaard ondersteunen op al hun full hd tv's maar slechts bij sommige modellen.

Die andere kabel is een d-sub15 vga kabel en daarmee kan je je xbox 360 aansluiten op een monitor of tv indien je tv een vga aansluiting heeft.

Persoonlijk snap ik niet wat het probleem is met eenmalig 30 euro uitgeven aan een kabeltje, het alternatief is via composite lekker in 480i spelen.

6. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.954
    Dus dan kan ik het beste een Full HD tv kopen?
    van wat ik er uit begrijp is het zo:

HD ready: maar 720p
    Full HD: 1080p
    dit kan allebei dan met die component kabel right? ookal staat het niet op de verpakking? waarom zou je dan HDMI doen dan? Whats the difference?

heb verder geen digitale televisie, dus HD ready of Full HD maakt dan niet uit.
    Maar wel bij mn xbox dus.

Right?

dan wou ik deze tv gaan halen:
    http://www.mediamarkt.nl/webapp/wcs...Entry?storeId=30251&catEntryId=1513595&pos=13

7. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Dit is wat er nog wel eens wordt over gezegd;
    Maar het gebruik van een van deze kabels blijft een persoonlijke keuze. Ik vond zelf Component veel mooier dan VGA, en zie geen verschil met HDMI.

8. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.954
    maar ondersteunt mijn tv die ik wil aanschaffen wel die aansluiting dan?
    en zijn er goedkopere component kabels te vinden die ook voor de 360 werken?

9. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Jullie moeten je niet zo blind staren op dat full hd en hdready en al helemaal niet bij hdtv's die kleiner zijn dan 37 inch.

De resolutie is echt niet zo belangrijk voor de beeldkwaliteit. Zwart- en kleurweergave, daadwerkelijk contrast, motion handling etc etc zijn veel belangrijker. (heb ik dat gisteren ook niet geschreven?)

Vergelijk gewoon verschillende hdtv's die in je eigen budget vallen en koop degene met de mooiste beeldkwaliteit ;)

Als je xbox geen hdmi heeft, koop dan een HD componentenkabel of de HD VGA. Persoonlijk vind ik meestal de componenten een mooier beeld geven, maar anderen gaan voor de VGA

Veel full hdtv's accepteren full hd alleen via hdmi! Samsung lcd's accepteren dit meestal ook via componenten en vga. Sommige Sony's ook, maar van de LG's weet ik het niet.

Op iedere hdready/full hd zit zowel een componenten alsook een hdmi aansluiting want dat is verplicht.
    De vraag is of de tv 1080p accepteert via componenten, dus dat zal je in de handleiding moeten bekijken.

De kabel is erg belangrijk en €30 is natuurlijk helemaal niets als dat de manier is om in HD te gamen.
    Een hdmi kabel is goedkoper omdat er een standaard hdmi kabel op de xbox past, terwijl de componenten een xbox-only is. Net als de vga kabel trouwens, die is ook speciaal voor de xbox.

---------------

Melbuuln:

Weet je nog dat zowel jij, ik alsook anderen last hadden dat wanneer je je pc op je hdtv hebt staan en je een tijdje naar een andere source hebt geschakeld omdat je bijvoorbeeld bent gaan xboxxen, je bij terugschakelen naar de pc geen beeld meer kreeg?

Bij mn vorige hdmi switch had ik dat ook, maar wanneer ik mn pc direkt op mn PV70 aansloot had ik dit niet. Echter is het probleem bij mn Pioneer weer terug. Erg vervelend omdat ik regelmatig een radiostation uit USA opneem van itunes, maar als ik dan terugschakel dan heb ik geen beeld en kan ik het niet opslaan.

Deze week was mn pc kapot en bij het wegbrengen stelde ik de vraag waar dit probleem vandaan zou kunnen komen en de gast daar zei dat ik s bij het Energiebeheer op de pc moest kijken. Dat heb ik gedaan en bij Menu-Configuratiescherm-Energiebeheer stond bij Scherm uitschakelen na.... 1 uur.
    Dit heb ik veranderd naar 5 uur en heb daarna de proef op de som genomen en ben begonnen met het opnemen van de stream en de tv uitgezet. Na 4600 minuten heb ik m weer aangezet (geen beeld) en na 1 muisklik had ik weer beeld en kon ik het opslaan.
    Dat is dus de oplossing :)

10. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.954
    maar is die tv die ik eventueel wil aanschaffen nou goed of niet?
    t is een LG 32LF2500.

11. Murlock

Murlock Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben van plan om een nieuwe tv aan te schaffen bij de mediamarkt met de btw dagen. Heeft er nog iemand tips voor ongeveer 32" met full-hd en een budget van rond de 300-400 euro?

12. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    dude,

ga naar de winkel en kijk naar de tv. Dan weet je het. Is best persoonlijk wat jij mooi vindt. Is het pluspunt van Mediamarkt, daar hangen er gewoon veel naast elkaar. Zoek even reviews en klachten op internet op en je weet of het betrouwbaar is. Tis allemaal niet zo moeilijk ;)

Ik heb maar even voor je gekeken in het boekje van dat ding en via component zou je 1080p moeten kunnen afspelen. bron (klik) zie manual blz 37

* vraag me sterk af waarom er bluethoot in die tv zit?

Laatst bewerkt: 30 jan 2010
  13. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.954
    Jij bent een held! maar je hebt idd gelijk.
    Ik had MM Arena even gebeld,en ze zijn niet beschikbaar at the moment..maar ze zijn wel besteld en komen nog binnen.
    Mja ik wil er eentje met die 19% btw korting natuurlijk. Moet ik hem bestellen in de winkel,maar dan moet ik helemaal naar de Arena toe om dat te doen terwijl ik vanaf maandag gewoon elke dag rond amsterdam ben. En ik heb van t weekend geen tijd om er heen te gaan. Reserveren via de tel. met die korting kan weer niet.

14. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    dat is marketing he.

Mediamarkt haalt groot deel van de omzet uit impuls aankopen en die doe je nu eenmaal niet via de telefoon. Zelfde idee als de snoep bakjes bij een kassa in de supermarkt.

Ze willen dat je daar rond loopt en wordt verleid. :)

15. Murlock

Murlock Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn oog is gevallen op de LG 32LH2000. Hij kost via internet ongeveer €340. Iemand een idee of hij met de BTW dagen nog goedkoper is bij de mediamarkt?

16. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    In Hengelo gaan de 32LF7300 als warme broodjes over de toonbank.
    Heb er gisteren nog één bij een kennis geinstalleerd.

Heb niet gevraagd naar de prijs maar vermoed dat die tussen de €350 en €400 moet liggen.
    De tv staat namelijk op de slaapkamer van zijn dochter.

17. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Laatst bewerkt: 30 jan 2010
  18. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
  19. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Waarom staat er dan bij de Specs 50 Hz??

Weet iemand of deze tv een beetje goed is? Weinig verstand van al die specs namelijk :)

20. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Lol! Hoe kom je daar nou bij Antraxxx? ;)

iedere hdready en full hd moet 50 en 60hz aankunnen als inkomend signaal.
    De hdtv herberekent dit naar 50 of 100hz.

Peter Aragon: Het verschil tussen 50 en 100hz is de verversingssnelheid van het paneel. Deze toont t beeld dus 50 of 100 keer per seconde.
    Bij 100hz kàn het beeld iets scherper zijn omdat de ghosting wat minder is.

Soms kan je t zien, maar bij andere tv's zie je geen verschil.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina