Divinity II: Ego Draconis

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 9 aug 2008.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    later is het al minder. Tis een combi van fuzzieness, screentearing en framerate.....

iig ben een klein stukje onderweg en de setting is super

2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Cool! :thumbs: Vind dat je op het begin te veel informatie krijgt en allerlei dingen moet doen, waarvan ik denk: waarom? I don't care! 8)
    Maar later wordt dat ruimschoots goed gemaakt. Had jij een update trouwens? Heb het spel een paar weken niet gespeeld en er schijnt een nieuwe update te zijn.

3. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb helemaal geen problemen ondervonden met het spel. Zelfs geen bugs tegen gekomen (gelukkig)... raar dat dat zo verschillend is blijkbaar...

4. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    vond de demo enorm haperen.. stoorde me er behoorlijk aan.

5. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Fack jouw sig, Dyonko :+

Ik had helemaal geen last van haperen bij de demo, alles liep juist lekker soepel.. Dat mindreaden is wel supervet trouwens.

6. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb het spel vanmiddag nog even aan mijn suz laten zien en ik merk echt niks van slowdown of haperen... En het ziet er ook prima uit, stukken beter dan bijv DA:eek:

Ik kan hem echt iedereen aanbevelen :)

7. Slender

Slender Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou het spel niet zo snel aan iemand aanbevelen. Zelf ben ik een grote fan van dit soort games en heb ook ooit Divine Divinity met veel plezier gespeelt op de PC. Divinity 2 kan me niet zo boeien. Dit komt vooral omdat ik het verhaal niet interessant vind. De dialogen zijn ook niet zo best geschreven er zijn maar weinig interessante karakters.
    Door de lage framerate en de matige controls kom je ook moeilijk in het spel. Ik ben ongeveer halverwege het spel maar ik kan me maar moeilijk motiveren om verder te spelen.
    Ik kan me best voorstellen dat je veel plezier kunt beleven aan dit spel maar ik zou het niet snel aanbevelen.

8. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Mja, dat is dan wel persoonlijk. Ik vond de controls prima, fijn zelfs. En weinig problemen ondervonden met de framerate, en al zeker niet in de mate dat het de gameplay zou storen. En ik kon het spel juist eerder niet wegleggen, dus ik had helemaal geen motivatie problemen, helemaal niet als je het begin even doorheen bent ...

9. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Nice, ook iemand die Divine Divinity heeft gespeeld.

Hetgeen waar ik me het meest aan stoor is dat de hele lore op de schop gegaan is, lijkt zo.

Waar zijn de dwergen en elven? Waarom zijn er opeens goblins en geen orcs meer? En waarom is de wereld zoveel anders? Vind het zelf jammer dat er weinig uit het eerste spel is te herkennen, op wat bekende namen na. En Seth keert terug op een teleurstellende manier. =(

10. Slender

Slender Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat vond ik ook al zo bizar. Divine Divinity speelde zich af in een traditionele RPG wereld met orcs en elven. Divinity 2 had net zo goed een compleet nieuwe RPG in een nieuwe setting kunnen zijn.
    Ze hebben er nu wel wat meer originele elementen ingestopt zoals de draken jagers maar ze zijn er naar mijn mening niet in geslaagd om die wereld echt interessant te maken.

11. Rebby

Rebby Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Divinity 2 nu sinds gister, en heerlijk wat een spel.
    Het is soms wel wat pittig en eigenlijk ziet het er niet uit, maar wat boeit het.
    Het grijpt me iig flink bij de kloten en ik speel t nu haast 1.5 dag non stop :emo:

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik snap de map niet helemaal. Ik heb een SQ waar ik iemand zijn varkens moet redden maar ik zie geen marker op mijn map. Doe ik iets fout?

Daarnaast moet ik nu een 3tal skeletons verslaan in een kerk...kom er gewoon niet voorbij <_<

13. Rebby

Rebby Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De varkens zijn bij Jackson's Farm. Volgens mij komt er ook niks op de map te staan:p

En als je die skeleten nog niet aan kan, zou ik eerst nog flink wat side quests doen, je moet sowieso heel veel side quests doen anders kom je nergens. Moeilijkheidsgraad is vooral in het begin flink pittig.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    eeeh hoe kan ik dan die farm vinden. Gewoon zoeken?

15. Rebby

Rebby Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben je wel al buiten het dorp geweest?:p
    Het ligt er zo'n beetje naast, volg de muur maar dan zie je het vanzelf.

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ga ik maar eens doen, maar een iets gevuldere kaart was handig geweest.

Die skeletons lijken te healen trouwens. Doen alle vijanden dat? Want mijn aanval-ren-aanval tactiek werkt zo niet :+

17. Rebby

Rebby Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja klopt, je moet vooral dingen goed onthouden. Staat allemaal niet echt goed aangegeven.
    En als je ze met rust laat dan healen ze idd weer;) Toen ik naar die kerk ging had ik ze heel snel dood, oftewel, je level is nog lang niet hoog genoeg om daar heen te gaan ;)

18. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Heb hem net gekocht en vind hem leuk! Nja, heb pas net klasse gekozen.

Toen ik hem net opstartte keek ik eerst de filmpjes en daarna was hij 10 minuten bezig met laden, niks, opnieuw gestart, weer filmpjes gekeken en toen kon ik meteen karakter maken.. raar.

Nu is hij alweer 5 minuten bezig met laden, net nadat ik de zappelin in ben gestapt.. Ik weet dattie lange laadtijden heeft maar is zo lang normaal?

19. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Dat is te lang, dat is niet normaal. :eek:

20. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Probeer de game eens op de HD te installeren. Ik heb hem geinstalleerd gespeeld en geen problemen ondervonden!

Deel Deze Pagina