De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Bij HD content kan het beeld niet groot genoeg zijn. Bij films en games wordt je dan echt erin gezogen, heerlijk.

Ga je dus analoog kijken, dan is dit juist een nadeel. Doordat het scherm groter is, zie je veel meer de ruis.

Ik zou sowieso voor een 37 inch gaan, want 32 is echt klein. Binnen no time ga je een andere tv kopen. Mijn 30 inch heb ik 2 jaar gehad en toen was ik er klaar mee.
    De 42 inch in de huiskamer gaat niet groter worden. (mn plasma in de gamekamer is wat anders).

Of de Philips het beste beeld geeft, moet je zelf echt testen. Persoonlijk vind ik het beeld van Philips niet indrukwekkend. Vergelijk dus verschillende tv's!

Laatst bewerkt: 31 jan 2010
  2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb er niet nagekeken omdat ik naar huis wilde.
    Eerst bij iemand bezig geweest met een BOSE 321 en toen bij een andere die LG.
    Was het spuugzat gisteren :x

3. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Nja ik vind 32 inch al best groot :9 Maar een klein stukje groter mag inderdaad best wel... Kan ik het alleen maar beter zelf zien :9

Hoe zit het btw met digitale televisie?? Mijn schoonouders hebben bijvoorbeeld een 42 inch tv, met hierop gewoon een standaard digitale televisie-pakketje... Vind de digitale tv hierop namelijk wel behoorlijk netjes...

4. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Precies! Geloof me: in het begin vind je die 32 inch groot, maar dat went heel snel.

Bij 37 inch zal dat langer duren en zal je minder snel het gevoel hebben dat je m in wilt ruilen omdat je een nog grotere wilt.

(en dat komt uit mijn mond! Ik die iedere 2.5 jaar een andere tv koopt :+)

5. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Tja das dan ook weer zonde ;) Ik zit er zelf 1,80 vanaf dus 32" is genoeg. Anders is het altijd nog een leuk slaapkamer TV als ik groter ga wonen :b:!

EDIT: Als ik de startpost goed begrijp geeft deze HDMI kabel het beste van beide, of moet ik echt een Elite/Nieuwe Xbox met HDMI aanschaffen? :)

6. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Heb ook eerst met een rolmaat door de kamer gelopen en vond 32" meer dan voldoende.
    Na nog geen week kwam ik tot de conclusie dat de tv ook wel wat groter had mogen zijn.

Mijn 1e tv (HDTV) heb ik gekocht in 2006 en ben nu ook met mijn 2e bezig.
    Inmiddels begint het weer behoorlijk te jeuken en ben de laatste tijd weer teveel op de tv-deling bij de MM.

7. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Neen, bij deze gewone hdmi kabel zit ook een audio dongle voor als je surround een optische ingang heeft.

Als jij geen surround hebt, koop je gewoon een hdmi kabel van €10 bij de Handyman.

Ook over de full hd to hdready. Ik zit nu Need for Speed Most Wanted te spelen met mn vrouw op onze hdready Pana plasma en mijn god wat is dat beeld toch prachtig!!

Dat asfalt is levensecht en de kleuren spatten er vanaf :) Zelfs het geluid is prima!

8. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Koop niet de HDMI-kabel bij de Action want zijn afgekeurde kabels en werken heel slecht.

9. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Ow heb hem hier een paar keer aangesloten tussen laptop en HDtv (bij schoonouders) en het werkt prima moet ik zeggen! Full HD gewoon hoor :)

10. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Dan ben je één van de weinigen waar de Action werkt.
    Hoor/lees alleen maar negatieve ervaringen met die dingen.

11. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Bij veel mensen werkt het gewoon totaal niet bedoel je? Gisteren ook al een 360 erop aangesloten, van schoonbroertje... Zag er ook supergoed uit :D

12. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Het probleem is dat ik geen HDMI aansluiting achter in m'n Xbox heb ;) Dacht dat dit de oplossing was, is er een alternatief? :b:

Zoiets als dit zo dus gewoon hetzelfde resultaat moeten geven als je een HDMI aansluiting zou hebben?

Bedankt voor de tip! Scheelt ons weer wat hoofdpijn :thumbs:

13. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb zeker 4 keer op internet over beeldproblemen met deze kabel gelezen.
    Nadat ik had voorgesteld om een andere kabel te kopen van een tientje, waren al deze problemen voorbij.

Je ziet kartels? Bij welke games?

Wat voor tv heb je en met welke kabel heb je die aangesloten dan?

Je gamed toch wel in hd hè?!

Deze kabels geven altijd een bijzonder fraai beeld, een HD componentenkabel. Vergeet niet op de schuif op HD te zetten en de reso van de xbox bij instellingen op 720p of 1080p.
    http://www.consoleshop.nl/product/2...microsoft-xbox-360-component-hd-av-cable.html

14. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66

Mass Effect 1, Worms 2,Serious Sam HD, BF1943(!) en BF BC2 demo. Andere heb ik eigenlijk nog niet echt gespeeld maar ik zie ze ook bij bijvoorbeeld m'n friend's avatars op dashboard.

M'n tv is de LG 37 LH 7000 met een Component aangesloten, de Xbox zelf netjes op 1080p :thumbs: Er stond met koeieletters op het bordje 80.000 Contrast en de verkoper verzekerde me dat ik geen vieze kartels zou zien met m'n setup, maar helaas :+
    Ik heb hier, en hier een foto ervan geüpload zodat je kunt zien wat ik bedoel.

Bedankt voor de hulp!_O_

15. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Wat een verkoper aan mij belooft vertrouw ik nooit. De beste man is niet onpartijdig ;)
    Contrast van 80.000:1 is onmogelijk. Dat is de werkelijkheid buigen en heeft niets met de beeldkwaliteit te maken.
    Zelf de xbox meenemen naar de winkel doet wonderen als je een tv uitzoekt.

hmm, moeilijk te zien omdat ik die game niet hebt. Het ziet er wel gekarteld uit ja.

Geeft de tv ook aan dat die een 1080p reso ontvangt?

Staat je scherpte misschien heel hoog? Die moet namelijk op heel laag staan als je naar HD kijkt! 10% is meestal goed.

16. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Tja ik vertrouwde eigenlijk gewoon dat het allemaal wel zou werken ;) Misschien niet zo handig.

Geen idee of de TV 1080p ontvangt, het menu is helaas vrij simpel en minimaal en er is gewoon geen optie of weergave die me dat vertelt.

Ik zal ff BF1943 opstarten en wat fotos in deze post proppen.

17. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Maak ook eens een foto van scherpte op 0% en je scherpte op 100%. Wel van precies dezelfde jeep/bunker of whatever zodat je goed kan vergelijken.

18. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Er is inderdaad vast één of andere ranzige "beeldverbeteraar" bezig.

19. Murlock

Murlock Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Net terug van de mediamarkt. Heb de 32LH2000 van LG aangeschaft. Zometeen maar eens uitpakken !
    Vriend van mij had voor een paar euro een hdmi kabel bij de Lidl gekocht en die werkt bij hem prima, heeft hier iemand ervaring mee?

20. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Maakt niet uit, als de kabel zelf maar een beetje stevig in elkaar zit is elke kabel geschikt, ongeacht de prijs.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina