[Algemeen] Mass Effect 2 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Yellow 13, 28 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.243
    Leuk Bevonden:
    4.757
    Ze is net het letterlijk verwoorde begrip van een ''Blind Date.'' ;):cool:
     
  2. Ashavan

    Ashavan Guest

    Als mensen normaal, maar hoe dom dan ook, reageren doe ik ook nog normaal terug. Maar zulke nutteloze kut opmerkingen krijg je idem reactie terug. Dan kunnen mods en admins mij PB's sturen met waarschuwingen, maar heb er echt geen boodschap aan. Als iemand op straat bijdehand doet vloer ik hem ook meteen.

    Heb dat tweede hack mini-game gebeuren nu eindelijk ook onder de knie ondanks het gebrek van uitleg vanuit de game zelf. Schijnbaar geeft dat ding dus links bovenin een voorbeeld en dan moet je gewoon de bijbehorende zoeken. Niet echt moeilijk, maar je moet het even weten.

    in ME1 had je in elke sterren cluster wel 1 planeet om te bezoeken. Zou toch verwachten dat je nu 1 planeet telkens zou hebben met een anomaly om te bezoeken voor een side quest. Dacht echt dat het aan mij lag dat er zo weinig side quests zijn. Dus heb online naar een walkthrough gezocht en er schijnen inderdaad maar een stuk of 15 te zijn waarvan ik het merendeel al gedaan heb.

    Je krijgt ook tig mails op je prive terminal. Dacht in eerste instantie dat je die mensen kon opzoeken op The Citadel ofzo en dat die mails side quests zouden opleveren. Nee hoor het is gewoon nutteloze flavor net zoals die hamster en vis waar je geen reet aan hebt.

    Merk wel dat de gevechten moeilijker zijn ivm ME1. Nu kun je niet de hele tijd als Rambo in het midden blijven staan op Insane omdat je enorm veel Health, shields en regeneratie hebt. Nu vind ik het op Normal soms al "pittig" omdat je dekking moet zoeken. Nadeel is dat de mechanics niet super zijn. Zo kun je meestal vanuit cover over het obstakel heen springen. Maar vaak genoeg faalt dit. Niet handig als je beschoten wordt en het scherm steeds roder wordt en dat je dan sterft omdat die kut mechanics niet mee werken. Of dat je door een vlammenwerpen mongool wordt aangevallen en dat Shepard vrolijk voor zijn neus blijft staan zwaaiend met zijn armpjes terwijl ik heel duidelijk de opdracht geeft weg te rennen. Al doet hij maar 1-2 stappen opzij voor cover achter een tank ofzo. Dat soort momenten zijn gewoon enorm frustrerend als de game dan niet doet wat het hoort te doen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2010
  3. w*s*c*

    w*s*c* Yikes!

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo die hack minigame vond ik in het begon zo kut he, bij de eerste missie dat je net wakker wordt had je zo'n hack, ik zat maar te kijken begreep r geen zak van wilde net boos worden en toen zag ik opeens links bovenin een voorbeeld staan haha.

    ik ben ook telerugesteld in de hoeveelheid sidequests zit maar planets te scannen in de hoop van nou komt er nog wat? je bent nu verplicht om de story missions te volgen omdat je nauwelijks andere dingen te doen heb.
     
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.695
    Leuk Bevonden:
    17.902
    Vreemdsoortig vind ik dat je niet meer kan bukken.
    Why not?
    Ik vind bukken cool.
    :+
     
  5. SteRoger

    SteRoger TES V: Skyrim!

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem pas sinds gisteravond, maar snap nog niet veel van die upgrades, zo nu en dan krijg je er eentje als je iets opent, of je koop er één, maar als ik dan naar dat ''update-paneeltje'' ga, zijn er heel veel grijs gekleurd waar ik niet op kan klikken....

    Ook zie ik nergens hoe goed mijn wapen is, alleen heel veel text over het wapen. Is dit e rniet in ME2 of kijk ik niet goed?
     
  6. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit met twee onduidelijkheden.

    Hoe kan ik side-questen op andere planeten. Ik lanceer telkens die probes, maar krijg geen optie tot landen.

    Waarom kan ik niet naar andere systemen reizen (zit nog wel aan het begin van de game en heb nog maar 2 squadmates gerecruited)?
     
  7. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Zodra je een side-quest krijgt op een andere planeet, staat er iets van ''Anomaly'' of iets dergelijks. Als dit het geval is, moet je kijken op je scanner (het rondje-radar ding). Hier staat een witbalkje wat de richting aanwijst van de plek waar je kan landen. Als je er éénmaal bent, dan moet je de probe lanceren.
     
  8. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Voor naar andere systemen te gaan moet je in een zonnestelsel helemaal naar de rand vliegen (zie je pijltjes met de namen van andere systemen). Dan kom je in een systeemcluster terecht en kan je naar een ander systeem vliegen (hier verbruik je wel brandstof).

    Voor naar een andere systeemcluster te gaan, moet je naar de Mass Relay gaan in die systeemcluster.
     
  9. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb ik gedaan, maar ik blijf hangen in dat systeem... Komt dit misschien omdat ik nog niet iedereen heb gerecruited?
     
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Nee, ik ben zelf direct naar de Citadel gegaan van het moment dat ik de Normandy ter beschikking had en dus nog niemand had gerecruite.

    Heb je wel brandsoft gekocht bij het Fuel Station?
     
  11. Rich_Art

    Rich_Art The one and only

    Berichten:
    313
    Leuk Bevonden:
    1

    Dat klinkt niet echt positief..
    Valt de game tegen? Ik ben van plan om hem vandaag te halen maar ik wil wel zeker weten dat het wel de moeite waard is. Er zitten, zo te begrijpen, dus een heel stuk minder side quests in, in vergelijking met bv Obilivion.
    Wat ik zo lees, valt het RPG gedeelte ook een beetje tegen. Dat zou erg jammer zijn aangezien ik daar wel erg fan van ben.
    Zijn er meer die het aantal side quests tegen vind vallen?

    Peace,
    Rich_Art. :thumbs:
     
  12. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Beste game die ik sinds jaren gespeeld heb. En ja als je goed gaat zoeken vindt je in elke game wel iets wat je misschien niet zo bevalt, dus dat zegt nix hoor. Je kan deze game echt met een gerust hart kopen.

    Het regent 10'en voor deze game, het laagste cijfer is een 9
    http://www.metacritic.com/games/platforms/xbox360/masseffect2
     
  13. Rich_Art

    Rich_Art The one and only

    Berichten:
    313
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja daar heb je gelijk in natuurlijk. Niks is 100%.
    Ik lees ook heel veel lof over deze game natuurlijk dus dat moet genoeg zijn. \o/

    Peace,
    Rich_Art. :thumbs:
     
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Het is inderdaad meer een shooter en het aanbod aan side-quest is vrij gering, maar voor mij persoonlijk moet Mass Effect het op de eerste plaats van zijn verhaal hebben en dat is gewoon top. Dus als je de actie scènes van ME1 wel leuk vond, ga je enkel het RPG aspectg was missen.
     
  15. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben nu bij de missie
    Horizon
    heb dus ook de
    Dossier missies (er is nog wel plek voor zo een 3 / 4 team mates)
    gedaan, zit nu zo een kleine 11 uur in de game maar hoever ben ik eigenlijk al? Hoop niet te ver dat het net als fable gaat lijken, je hebt de crew bij elkaar en that's it :+
     
  16. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Je moet nog aantal ''zaken'' regelen voordat je pas echt gaat beginnen :x
     
  17. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij vertellen hoe ik side-quests vind? Ik heb er een paar kunnen vinden op Omega en twee in mijn private terminal en that's it. Er zijn toch wel meer manieren om deze te verkrijgen??? :x
     
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.695
    Leuk Bevonden:
    17.902
    Zit op bijna 8u en heb nu 3 teammates 'bevrijd.'
    Groot minpunt is nog steeds de kleine letters, info over wapens en planeten en wat je ook oppakt is gewoon niet te lezen.
    Er komt nu ook veel meer taktiek in zitten, je moet nu echt ook coveren enzo, in deel 1 rushte je er gewoon doorheen.
    Nu snap ik er ook geen ene bal meer van.
    Kortom, nogal wat vraagjes voor wie al ver zitten...

    In deel 1 had je gewoon een Armor tab in je menu en je kon alles equippen, nieuw armor, upgrades etc.
    WTF is daarmee gebeurd?
    Hoe krijg ik nu in godsnaam een nieuw armor, upgrades, wapen upgrades en nieuwe wapens? Hoe krijg ik die en hoe zet ik dat allemaal op mn enquipment?
    En idd die side missies, je kan niet meer random planeten bezoeken dus?
    Wat is er verder nog op de Citadel te beleven, naast die paar shops? Waar je hooguit 4/5 dingen per shop kan kopen?
    En what the hell is het nut om elke keer brandstof te gaan halen en dan weer naar planeten afrijzen? Wat nou als je geld (of weetikveel wat, ik kan t niet lezen), opraakt en je helemaal geen brandstof voor je ship meer kan kopen?

    Je kan wel alle planeten scannen, door zo'n ding erop te smijten en dan krijg je allerlei brandstoffen. What the hell heb ik daaraan? Hoe gebruik ik het, en wat als zo'n schietding die je op de planeet dropt opgaat?

    Vind het verder gewoon onduidelijk, een echte tutorial voor al deze dingen mis ik gewoon.

    Zijn verder je teammates nog te levelen en te equippen? Ook niet meer toch?
    Hoe bal ik de chick van Cerberus? :+
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2010
  19. DeathStalker

    DeathStalker Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    door planeten te scannen, verder heb de loyalty quests voor je team en kom je op de grote ruimte stations/ planeten ook "mensen" tegen die vaak kleine dingen hebben waar ze hulp bij nodig hebben. Dat laatste is vooral geinig, je kan het alleen niet echt een quest noemen.
     
  20. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Die loyalty quests. Zijn daar maar een per persoon van? Ik heb er nu namelijk twee; van Miranda en Jacob.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina