[Algemeen] Mass Effect 2 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Yellow 13, 28 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeathStalker

    DeathStalker Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de antwoorden in je stukje achter je vragen gezet, hoop dat t helpt.
     
  2. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Mja, ik was al niet weg geblazen door ME1, maar zeker ook niet door ME2...
    Het is toch ook wel een hoop net niet... En levels waar je als een traintje maar op 1 manier doorheen kunt en zelfs secties achter je worden afgesloten is wel erg 1880.
    En dan ook de manier waarop de begrenzingen zijn aangegeven: oh, hier staan twee kratten naast elkaar, nee, daar kan ik niet langs |:-
     
  3. Grievous NL

    Grievous NL Active Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    7
    vind het een tof spel vond deel 1 al goed hierdoor word ik echt weggeblazen
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.243
    Leuk Bevonden:
    4.757
    Eens, Gakkie moet niet zeuren. Die speelt teveel RPG's om nog iets goed te vinden. :cool::emo:
     
  5. Rich_Art

    Rich_Art The one and only

    Berichten:
    313
    Leuk Bevonden:
    1
    Ieder zijn smaak. Je kan geen game maken die iedereen top vindt.
    Maar sommige vinden het een sport om op alle slakken zout te leggen.
    Je houdt er van of je houdt er niet van.
    Het lijkt mij dat als er zoveel goede reacties zijn op een game, je deze niet als slecht kan bestempelen. Gewoon een "het is niet mijn cup of tea" lijkt me voldoende om aan te geven dat je een game niet bij je vindt passen. :)

    Just my 2 cents.

    Peace,
    Rich_Art. :thumbs:
     
  6. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb 'm zojuist uitgespeeld. Wat een verhaal en belevenis is het toch ook zeg. Ge-wel-dig!
    Hoewel de gameplay opzich wel goed was vond ik uiteindelijk wat je allemaal gedaan heb wat minder.

    Het kwam er echt puur op neer van zoek een aantal squad members, help ze als je dat wilt(heb ik natuurlijk wel gedaan) en ga door de omega relay(en wat je daar dan moet doen).
    Dat vond ik wel beetje tegenvallen. Had wat mij betreft wel wat meer geweest kunnen zijn. Ben er uiteindelijk wel een goede 24 uur mee zoet geweest.
    Ook hadden er wat mij betreft wel wat meer wapens in gemogen.
    Ik was een soldier en had op het einde in elke wapenklasse maar 2/3 opties.
    Ik weet dat dat de instelling was in ME2 van upgraden die shit maar had wat mij betreft toch wel wat meer in gemogen. Het kan natuurlijk zijn dat ik heel wat gemist heb, maar dat lijkt me sterk gezien ik met ieder mogelijke persoon in het spel gepraat heb.

    Ga nu weer opnieuw beginnen, maar deze keer met vanguard.
    Dan kan je toch met een Sub-machine gun en shotgun en later een assault rifle?
     
  7. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Sniper of assault rifle ja.
     
  8. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    hmm.. das wel jammer gezien dat de enigste 2 wapens die ik gebruikte als soldier8)
    Vanguard en soldier zijn dus de enigste classes waarmee je en assault rifle kan gebruiken?
    en soldier de enigste dat je beide kan.

    (ja ik weet dat het in het classes thread hoort, maar ben nu toch hier aan het posten:+)
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.243
    Leuk Bevonden:
    4.757
    Daar ben ik het ook wel mee eens. Deze game is zeker niet slecht. En gelukkig is dit voor velen nog wel hun cup of tea. Japanse RPG's zijn dat bij mij bijvoorbeeld niet. :thumbs:
     
  10. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Volgens mij kan je gewoon uit alle wapens kiezen op dat moment. Ik ben Vanguard dus bleef er voor mij alleen maar de mogelijkheid om een sniper of assault rifle te kiezen. Als jij een sniper en assault had dan kon jij zeker kiezen uit een shotgun of smg toch?
     
  11. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Als soldier heb je:
    -Sniper
    -Shotgun
    -Heavy pistol
    -Assault Rifle
    -Special Weapon

    En die heb je gewoon op elk moment bij je. Je hebt dus geen keuze van welke wapens je wel of niet neemt.

    Ik wil dus graag een Sniper en een Assault rifle. Je kan dus alleen die beide wapens bij je hebben als je soldier bent?
     
  12. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Dan moet je voor Infiltrator kiezen, die heeft een sniper, smg en pistool. En dan tactical cloak, incinerate en AI hacking. Later kan je dan denk een assault rifle krijgen.
     
  13. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Kijk, Dat klinkt beter.
    En klopt het dat er overal maar 2/3 verschillende type wapens van zijn?
    Vond van de assault rifles alleen de eerste eigenlijk chill alleen die was te slap toen de vijanden sterker werden.
     
  14. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Ik heb 2 pistolen, 3 smg's, 3 shotguns (Inclusief die voor Grunt), 2 snipers, 6 heavy weapons en 3 assault rifles (Inclusief Collector rifle van CE). Volgens mij heb ik alles in ieder geval.

    Pistool gebruik ik nooit, smg de onderste want die heeft een snelle fire rate, shotgun tweede al gebruik ik die ook niet, sniper kan ik niet gebruiken, heavy weapon die atoombom achtige ding en bij assault rifle de 2e. Die schiet met burst, vind dat lekker werken.
     
  15. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    ik heb van alles 2, behalve 3 rifles(full auto ding, burst en die machine gun) en dan 3 heavy weapons en dan 3 shotguns inc die van grunt)

    edit:
    Heb een wapenlijst gevonden, LET OP: staan wel wat spoilers in

    Wapen lijst
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2010
  16. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Damn, heeft iemand misschien wat tips om de normandy snel up te grade?
    Dat scannen, gaat écht zo langzaam ondanks die scanner update...
    Krijg nu trouwens opeens wel knetterveel missions (dossiers en loyalty-assignments). Net effe wat planeten gescand en gelukkig kon ik twee keer landen, dus die side-quests zijn er wel degelijk. Je moet alleen effe zoeken.

    Heerlijk game overigens. Overtreft deel 1 op alle gebieden!!!!!!!!!!
     
  17. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraag ,ik hou namelijk zelf helemaal niet zo van RPG's , zeker niet de games ala Dragon Age (zeg niet dat het geen goeie games zijn,maar niet myn style)

    Maar ik hoor en lees toch echt veel goeie dingen over Mass Effect 2.En als ik zo filmpjes bekijk is het ook niet echt een Standaard rpg ,Maar ook meer shooter gericht.Opzich hou ik niet echt van Spacy achtige dingen,maar hou wel van games waar echt een goed tof verhaal inzit.

    Waarom zou ik deze game moeten checken proberen ?

    Maak me enthousiast !!! :9
     
  18. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gene wat de game echt super awesome voor mij maakt zijn simpel: Het verhaal, de karakters, voice-acting en de dialogen (waarbij je veel kan kiezen).
    Ik vind Mass Effect 1 vanwege deze redenen al super. Het combat systeem werkt ook lekker. Het combineren van powers is gewoon super tof om zo enemies neer te halen.
    Dit wordt echt game of the year. _O_
     
  19. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    De game is zeker leuk om te spelen. Story en characters zijn top notch, net als de graphics in filmpjes en close-up. Maar het kent ook echt zijn beperkingen, en echt meer dan een.

    Zo vind ik het jammer dat je je squad mates geen behavior kunt instellen. Nu rennen ze als kippen zonder kop recht naar voren en aanvallen maar. Ik revive nooit squad members als ze down gaan. Ik maak het zelf wel af. Ik vind het op normal ook iets te makkelijk tot nu toe. Wellicht nog eens op een hogere moeilijkheidsgraad proberen...
    Ik vind het alleen de tienen niet waard, sorry Yellow ;)
     
  20. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb echt totaal geen last gehad van slechte AI waar jij het over hebt.

    Ze lopen altijd achter je, nooit voor.
    Als je in combat zit gaan ze eerder achter je in cover ipv naar voren. Wil niet zeggen dat het totaal niet gebeurt maar het gebeurt zelden.
    En ik heb 'm uitgespeeld op normal en ik heb ze nog maar 2/3 keer hoeven reviven.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina