1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb even de manual gedownload en hierin staat alleen dat de Component 1080p ondersteund.
    Over de weergave wordt helemaal niet gesproken.

    Speel even met de Energy Saving Settings van de LG.
    Schakel hem eens helemaal uit !!!

    Als dat de Silvercrest is dan werkt die perfect.
    Gebruik hem bij voor mijn Blu-ray speler en de kabel geeft geen enkele probleem met 1080p/24 en DTS-HD MA 7.1
     
  2. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    De eerste paar

    De verschillende scherptes Foto 1 is 0% scherpte, foto 2 100% en bij 3 staat ie op de "game" instelling.


    Om nog op Ferry's vraag antwoord te geven of de TV een 1080p signaal krijgt, als je dus nog een keer component selecteert als hij er al opstaat krijg je wat info, hier gaf hij 1080p 60hz aan. Dus dat zit goed.

    Ow! Dat is goed nieuws dan. Bedankt voor het checken.

    Energy Saving heb ik uitstaan overigens. Hoe lager ik ga hoe valer en donkerder het beeld word en ik zie geen verschil in die kartels ;)

    Heb hem helemaal uitgezet maar zelfde gebakkelei.

    Wat me opvalt is dat in bijv de text in BF1943 wel strak is, maar de bomen, schuinen lijnen en randen gewoon oerlelijk.
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2010
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Hm, moeilijk...

    ik ga vanavond s bij mij kijken of het me opvalt, maar het zou me verbazen.
    Oerlelijk is het zeker niet! (geweldige game dat Battlefield43:thumbs: )
     
  4. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is ook maar een downloadable game, een zoethoudertje totdat BF:BC2 of BF3 uitkomt.
     
  5. xbox360fan

    xbox360fan Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt wel of je SD uitstuurt, staat het schuifje wel op HD? Dat kartelige is typisch het "moeten" scalen . . .
    Anders moet het wel een hele slechte tv zijn . . . .

    Wat is de native resolutie van je tv? Als deze HDready is, en de resolutie is 1366*768 dan kun je het best vga nemen die deze resolutie native kan.
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2010
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Neu, ik zie de kartels bij mij ook als je er op gaat letten.

    Toch een minpunt van de xbox360 en ps3, de AA is niet geweldig.
    Waarom kunnen ze dat niet beter maken?


    Het is mij trouwens een raadsel waarom dat imageshack zo veel gebruikt wordt! Ik word moedeloos van die pop-ups en het is traag als dikke .... ;)

    Pak gewoon www.photobucket.com want daar zie je helemaal geen reclame als je iets plaatst en je kan de foto direkt in je bericht zetten.
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2010
  7. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Dit was enkel als voorbeeld omdat ik wist dat Ferry die ook had ;)

    Het schuifje staat op HD en de TV zelf (LG 37 LH 7000) is 1080p FHD :b:

    Hmm zie jij bijvoorbeeld electrischiteits draden of bomen ook heel pixelig op jouw uber TV? Kan me niet voorstellen dat de Anti Aliasing zo crap is :+

    Hoe meer ik erop let hoe meer ik me eraan ga storen, al valt wel op dat text of plaatjes echt haarscherp zijn, het ligt dus niet aan de TV zelf lijkt mij.

    Ik moet toch nog wat andere dingen halen binnenkort, dus heeft het zin om zo'n HDMI converter kabel te kopen voor een arcade xbox zonder HDMI aansluiting? het lijkt me dat het nut ervan verloren gaat dan..?

    Vind het zelf makkelijk en snel om eerlijk te zijn. Je hoeft niet in te loggen en heb het binnen een paar seconden ge-upload. Popups heb ik niet meer sinds de FireFox addon No-Script, heerlijk surfen al moet je soms wel per site wat scripts enablen. Maar ik zal Photobucket's een tweede kans geven, tnx for de tip ;)!
     
  8. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Dit was enkel als voorbeeld omdat ik wist dat Ferry die ook had ;)

    Het schuifje staat op HD en de TV zelf (LG 37 LH 7000) is 1080p FHD :b:

    Hmm zie jij bijvoorbeeld electrischiteits draden of bomen ook heel pixelig op jouw uber TV? Kan me niet voorstellen dat de Anti Aliasing zo crap is :+

    Hoe meer ik erop let hoe meer ik me eraan ga storen, al valt wel op dat text of plaatjes echt haarscherp zijn, het ligt dus niet aan de TV zelf lijkt mij.

    Ik moet toch nog wat andere dingen halen binnenkort, dus heeft het zin om zo'n HDMI converter kabel te kopen voor een arcade xbox zonder HDMI aansluiting? het lijkt me dat het nut ervan verloren gaat dan..?

    Vind het zelf makkelijk en snel om eerlijk te zijn. Je hoeft niet in te loggen en heb het binnen een paar seconden ge-upload. Popups heb ik niet meer sinds de FireFox addon No-Scriptdus dat heb ik eigenlijk nooit gemerkt, heerlijk surfen met die addon al moet je soms wel per site wat scripts enablen.
    Maar ik zal Photobucket's een tweede kans geven ;)!



    EDIT:

    Hier nog ff m'n avatar zodat het makkelijker vergelijken is (in PhotoBucket!:+)

    [​IMG]
    Lang niet zo erg als de plaatjes die ik linkte een paar post terug maar het is nog wel te zien, en goed in contrast met de achtergrond.
    Als je bijvoorbeeld naar die broek en kin kijkt is het gewoon kartels en erg storend, maar de achtergrond is scherp en helder zoals het hoort dan weer. Lang niet zo erg als in-game maar toch.
    Gewoon crappy Anti-Aliasing dus? :'-(
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2010
  9. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    heb ook wat kartels hiero hoor. is gewoon xbox.
    had het op mijn 40 inch samsung tv en nu ook op mijn nieuwe 47 inch philips 100hrtz lcd(47pfl7404h)
    beide op dezelfde 35 euri hdmi kabel. en xbox op 1080p. in game zie ik het niet/niet opgevallen
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2010
  10. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
  11. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Jah ok, maar ik heb FullHD bij anderen gezien en daar was het lang niet zo erg naar mijn gevoel. Dunne lijnen of weerkaatsing zoals op dit plaatje goed te zien is verpest gewoon het hele kijkgenot.
     
  12. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    is dit probleem in nl modellen of uk modellen want die zijn namelijk verschillend.
    ALS het zo zou zijn bij meerdere dan zal het misschien met een firmware update op te lossen zijn(zoals ik gelezen had).

    zelf heb ik nog niks gemerkt, zou het ooit wel zo zijn, dan mooi naar panasonic bellen, dat ze het anders ma oplossen.

    ma bekende van me het em ook sinds vorig jaar dus die het al genoeg uren gedraaid, en die merkt nog niks, niet met xbox en ook niet met blu ray kijken

    en de modellen wat je in nl koopt is tx-p..g10 niet tc-p..g10, wat is eigelijk verschil?

    ben benieuwd of het probleem er egt is bij ieder model of niet
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2010
  13. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik heb geen idee. Ik lees het ook pas net vanmiddag. :)
     
  14. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    zo dingen bevallen me nooit, gaat me de lol eraf haha

    zolang ik niks zie is het goed, je hebt ook mensen die lezen dat en opeens zien hun het ook haha, zodra mijn tv dit ook ooit misschien heeft gaat die terug naar panasonic, lossen ze het maar op simpel!

    maar als de g10 het heeft dan het de v10 het ook als het goed is
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2010
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Als je naar de lijnen van objecten gaat kijken dan valt het wel op ja. Als ik een blu-ray kijk of iets op mn pc dan zie ik absoluut geen kartels.

    Tijd dat er een betere videokaart in de xbox komt (of een nieuw model).
     
  16. xbox360fan

    xbox360fan Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    De xbox hoort toch echt veel beter te doen. Zowel op CRT als HDready plasma heb ik bij lange na niet zo´n erge karters gezien . . . .

    Zeker vanuit het dashboard niet . . .

    Probeer zo mogelijk eens een andere HD bron als bluray. Of sluit de PC aan in 1080 resolutie om te zien hoe het beeld dan is.
     
  17. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Het probleem is juist dat het na verloop van een bepaalde tijd dus opeens te zien zou zijn, omdat dat zo geprogrammeerd is. Dus van de een op de andere dag zou je dat verschil moeten zien.
     
  18. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    keek net op een ander forum, daar zijden een paar van de calibreer mensen, dat het bij bepaalde was, niet bij iedere. snap er niks van.

    wel jammer ALS het echt zo is, ik wacht wel af totdat het echt 100% is en kijken of ze dan weten of het bij iedere voorkomt.

    waarschijnlijk komt dan een hele nieuwe firmware en zal het wel verholpen zijn neem ik aan.

    zoiets kan altijd wel gebeuren, maar toch altijd jammer als er een probleem is, ik wacht even af op commentaar van panasonic zelf
    maar vind wel raar hoor, alsof ze zo'n scherm bij panasonic niet testen en erna vanalles gaan meten?
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2010
  19. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    De Philips 32PFL5604 zien staan bij de ScheerFoppen. Ziet er wel erg mooi uit moet ik zeggen! Design vind ik ook erg mooi...

    En, om eerlijk te zijn: Ik ga denk ik toch voor de 37 inch variant... ;)
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Heb je de tv vergeleken met andere tv's, heb je de beeldinstellingen veranderd en heb je eigen content bekeken?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina