[Algemeen] Mass Effect 2 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Yellow 13, 28 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Excalibur

Excalibur Advanced user

Leuk Bevonden:
    0
    heb mass effect 1 gisteren uitgespeeld. daarna gelijk aan deel 2 begonnen. wat episch is dit spel toch weer. vooral het begin is geniaal
    .

2. Ashavan

Ashavan Guest

Nee, want er zijn gewoon fucking weinig side-quests in ME2. Je kan op Illium Star-maps kopen. Dan kun je naar nieuwe sterren clusters reizen. Veel scannen met af en toe een planeetje waar je op kan landen.

Wat je op die planeten doet is zielig zo weinig. Enig voordeel is dat de omgeving waarin je bezig bent wel steeds anders is in tegenstelling tot deel 1 waar het telkens hetzelfde gebouw met iets andere layout was.

Scannen is ook een fucking irritant proces. Doe nu alleen Rich/Good planeten half scannen en de plekken met een anomaly. Wil toch elke star cluster op 100% verkent hebben staan. Gelukkig ben ik als RPG'er wel gewend om lang en hersenloos te moeten grinden om ergens te komen.

Daarnaast doe je de meeste "side-quests", want zo kun je ze niet echt meer noemen, door gewoon je main quests te doen. Dan vindt je af en toe een ketting, data pad of andere ongein die je dan even terug brengt naar zijn eigenaar en that is it. Af en toe een zwakke poging tot een side-quest zoals het helpen met een undercover agent wat op Noveria in deel 1 een stuk uitgebreider gedaan was.

ME2 is echt kut vergeleken met deel 1. Begin van de game was lekker, dan kakt in het helemaal in voor lange tijd. Dan heb je Horizon en Ghost Ship dat het weer beetje op gang komt. Maar niet genoeg om door te willen gaan. Dus heb eerst alle team quests gedaan voor loyalty. Het is ook TE lineair. ME1 was dat ook regelmatig, maar in ME2 is gewoon te duidelijk dat je als een arcade shooter van A naar B wordt geleid.

In deel 2 is het gewoon vaak net niet, of gewoon helemaal niet zoals dat feul en huisdier gebeuren wat niks toevoegt, zoals Gakkie het al zei. Er is geen episch gevoel, je wordt niet in het spel en verhaal gezogen door al die details en verhalen...ik heb hier totaal geen gevoel bij van "oh geweldig ik moet doorspelen tot het uit is". De sfeervolle en mooie momenten kan ik op 1 hand tellen. Zoals met Jack en haar persoonlijke quests in die aparte omgeving, de krogan die geinfecteerd was en zielig/dramatisch aan het doen was, de krogan Trial, tali die ik in me armen nam om te troosten. En daar blijft het dusver wel bij qua memorabele momenten.

Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2010
  3. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.952
    Vind het dus echt wel een episch gehalte hebben.
    Vind het zo huge, en Omega en al die planeten zien er te bruut uit.
    En die tieten en de ass van Miranda, so help me God, EPIC.

4. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Mail van FRS.

Beste klant,

Onlangs heeft u de game CE versie van Mass Effect 2 besteld. Hierdoor heeft u automatisch recht op 2 codes voor speciale armor in de game.

We wensen u er veel plezier mee!

Uhhhh... zitten die niet al standaard bij de CE of zijn dit weer andere?
    Als het dezelfde zijn dan geef ik ze namelijk aan mn vriendin.

5. Ashavan

Ashavan Guest

Als je lekker domweg een shooter wil spelen dan is ME2 inderdaad een geweldige game. Ik als RPG'er vind het dusver gewoon een kut game vergeleken met deel 1 en de verwachtingen. Had toch wel verwacht dat deel 2 ook een geweldig diep verhaal zou hebben met veel details over allerlei rassen en groeperingen. Het is gewoon erg mager...en dan nog het lef hebben op 2cd's te moeten plaatsen?

6. serialdrifter

serialdrifter Team Slipmachine

Leuk Bevonden:
    2
    zeik zeik, whine whine. Wat doe je in deze thread als je er geen zak aan vind en alles 'zielig' is??

7. Rem

Rem knauf

Leuk Bevonden:
    0

Die heb ik dus net ook gekregen.. Waar moet je die codes trouewns invoeren, want ik had de CE en heb een soort credit kaart gekregen en een briefie met codes erop..

Op het begin heb ik wat ingevoerd, maar kun je daarna ook nog wat invoeren..?

8. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
  9. DraiMeister

DraiMeister I am the Night

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt. Ik vraag alleen hoe ik meer side-quests verkrijg. Hier krijg ik antwoord op en vervolgens vervalt ie weer terug in dat zeikerige ventje die al de hele week aan het huilen is over hoe slécht ME2 wel niet is.

Ik begrijp best dat het zijn mening is, maar om die telkens te verkondigen, uitsluitend in dit forum vind ik ongepast. We weten het nu wel...

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  11. DraiMeister

DraiMeister I am the Night

Leuk Bevonden:
    0
    Daar zijn de meningen dus over verdeeld. ;)

Ik vind het een top spel! Tot nu toe nog geen spijt gehad van mijn aankoop.

12. serialdrifter

serialdrifter Team Slipmachine

Leuk Bevonden:
    2
    Er is niks mis mee dat ie het spel niks aan vind, maar ga dan niet in een thread lopen huilen, waar (de meeste) andere mensen het spel wel vet vinden.

13. Maver21

Maver21 *PS4-BOX-one*

Leuk Bevonden:
    20
    Geweldig, ik heb ook die mail gehad van de FRS

het gaat hier om de Inferno Armor en de Terminus Weapon and Armor :D:D. hier had ik niet op gerekend !!

14. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    De game heeft in vergelijking met ME1 misschien wel weinig side-quest, maar er zijn een pak meer main-quests deze keer. Al bij al denk ik dat er wel ongeveer even veel quests in zitten als bij ME1, tenminste toch waar ik nu ben (heb enkel Omega en Jack gedaan).

15. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    Hier ben ik het helemaal mee eens. Deel 1 was zo veel dieper. Ik dacht bij de laatste missie. Nu gaat het eindelijk beginnen achter de reapers aan. Maar nee Krijg ik credits wtf ook vind ik het citadel maar erg beperkt je spreekt nooit meer met die leiders, terwijl het hier juist zo op eindigde in deel 1. Ben het langste bezig geweest me het zoeken van team members en hun loayalty winnen. Valt erg tegen. Dot me een beetje aan halo 2 denken, Vond ik ook nogal tegen vallen.

Laatst bewerkt: 2 feb 2010
  16. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Dat de Citadel zo beperkt is vind ik jammer. Ik wil ZO graag door de stad zelf rondslenteren / rondvliegen !

Voor de rest is hij gewoon episch :)

17. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    sorry maar ik had de volle duizend op mass effect 1 en heb hem dus drie keer inclusief alle side questen gespeeld en te weinig sidequesten vind ik echt geen nadeel. Hoor dat ze een stuk uitgebreider zijjn. Bij mass effect waren de uiterlijken hetzelfde, de verhaallijnen van de sidequest niet altijd zo interresant en waren ze eigenlijk alleen maar nuttig om extra xp en wapens te krijgen.

En je moet de loyalty questen ook gewoon als sidequest zien.

Tegenwoordig hebben mensen het idee alsof alles van de grote van een MMRPG moet zijn terwijl ze de helft niet lezen. Check alle codexberichten eens en je leeft je vanzelf in

(btw spel nog niet in bezit!)

18. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Daar ben ik het dus volledig mee eens! Lees wat meer, leef je in, niet als een dolle door de game rushen, dit is echt een game waar je het beste veel aandacht aan kan schenken, wil je er optimaal van kunnen genieten.

19. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Je hebt inderdaad gelijk dat de loyalty van je crewmembers side-queste zijn, maar de meesten hier zien blijkbaar enkel de quests die je krijgt als je een tabje je naar rechts gaat in het journal als side quests. Daarom ook mijn conclusie dat er al bij al in ME2 waarschijnlijk even veel (maar wel boeiendere) quests zitten als in ME1.

20. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Uitgespeeld, zal niks spoilen maar TERING! hoe tof wil je een einde maken. _O_ MASSEFFECT3SCHIETOP!

Heb net 2 codes gekregen van FRS via me email omdat ik de CE bij hun heb besteld, geen idee wat het inhoud. Eens even proberen. :+ Oe, zie de reacties op de vorige pagina, baaaaas! Nog even wat doorspelen en wat achievements halen en dan pak ik hem over een paar maanden weer eens op voor een nieuwe run. :cool:

Laatst bewerkt: 2 feb 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina