[Algemeen] Mass Effect 2 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Yellow 13, 28 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ik heb er in mijn eerste playtrough dan ook bijna 41 uur op zitten. Heb hem zondag uitgespeeld en had hem vorige week dinsdag al in huis. Genoeg bekeken en gelezen dus. ;):D

2. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    Hmm dan heb ik niks aan de codes. Heb ze beiden al. :)

3. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Had ik ook niet op gerekend, gelijk gedownload :)

Voor de rest ben ik 20 uur op weg met het spel. Nog lang niet uitgespeeld, maar het spel is echt episch. Vind hem echt veeeeeel beter dan deel 1 en die was al tof. Voor mij nu al GOTY 2010 want persoonlijk zijn er voor mij geen titels die dit meesterwerk kunnen overtreffen. Misschien een beetje weinig RPG elementen, maar dat vind ik zelf helemaal niet erg. Alle minpunten uit deel 1 zijn weg.

4. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Dus minder sidequests dan deel 1, maar de sidequests die er zijn, zijn ook gewoon echt cool? Iemand van Bioware had dit verteld, dat er minder waren maar wel veel beter uitgewerkt.

5. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ze zijn inderdaad beter uitgewerkt, op een punt na. Je hebt nu een beetje een lineair van a naar b gevoel. In Mass Effect I had je dan wel saaie planeten, maar die waren tenminste wel open. Hier is dat niet zo.

Ook kun je niet meer in de diepe afgronden vallen, wat een (helaas) een klein beetje spanning weg neemt. Neem Noveria maar als voorbeeld. ;)

6. Ashavan

Ashavan Guest

Ten eerste ik zeik niet stelletje kut pubers. Zolang ik dingen blijf onderbouwen is het niet zeiken. En ik onderbouw steeds weer nieuwe dingen die ik tegen kom in de game dus er wordt ook niet steeds hetzelfde herhaald. Misschien dat jullie alleen maar ja-knikkers hier willen die jullie egotjes strelen en naar je mond lullen? Dan zijn jullie pas echt triest.

Ja ik lees alle codexen zover dat mogelijk is, want echt geweldig leesbaar is dat niet. Ik lees dat soort dingen in alle RPG's dus waarom nu niet. Maar zoals wel meer dingen is het niet echt super interessant vergeleken met deel 1. Van Bioware als RPG ontwikkelelaars mag je gewoon veel verwachten. Zeker omdat ze al ervaring hebben opgedaan met KOTOR en deel 1 van Mass Effect wat betreft de Sci-Fi RPG;s. Dus waarom dan zo'n deel 2 wan product leveren is beyond me.

Om op de sidequests terug te komen. Zelfs als je de quests van de team genoten mee telt is het aantal nog steeds niet groots. En die team genoten zijn de enige side quests die echt goed gedaan zijn en waar je een uurtje mee bezig zult zijn. De "quests" die je krijgt via anomalies op planeten stelt geen ruk voor. Het zijn unieke omgevingen, maar daar is alles mee gezegd aangezien je er in 10minuutjes door heen loopt om even een datapad of andere onzin op het eind te verzamelen. De sidequests van personen op The Citadel, Omega en andere planeten zijn ook niet bepaald diepgaand. Met de meeste NPC's kun je niet eens een gesprek aangaan omdat ze aan de telefoon zijn of op andere wijze afgeleid worden. Je vindt op je reguliere quest dan een object die je toevallig bij die NPC's moet leveren. Het is dat ik met elke NPC een gesprek probeer te voeren elke keer als ik langs loop anders had ik dit ook niet geweten en zo dus merendeels van de side quests misgelopen.

Noveria of een andere planeet in Deel 1 herinner ik regelmatig in een stuk lava terecht te komen met me mako hehe. Nu kun je afgronden wel gebruiken door tegenstanders met een biotic kracht er over heen te pushen. Maar that is it. Gebruik het zelf niet echt. Gewoon neer knallen is net zo easy.

Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2010
  7. serialdrifter

serialdrifter Team Slipmachine

Leuk Bevonden:
    2
    Lol internet gangster. Gelijk altijd maar schelden enzo, je bent gewoon een triest mannetje die op alles moet zeiken. Ignore button ftw!

8. Ashavan

Ashavan Guest

Schelden? Eerder frustratie van domme reacties van anderen. Anderen die ik dus gewoon triest vind. Doe dom, en krijg dom terug omdat je geen normaal antwoord meer waard ben. Mijn geduld en tolerantie voor kinderen is zo wie zo vaak erg laag. Internet gangster valt enorm mee. Als je me op straat tegen komt ben ik idem.

9. serialdrifter

serialdrifter Team Slipmachine

Leuk Bevonden:
    2
    Dat is juist precies wat een internet gangster inhoudt lol. We weten dat je heel stoer en een tough guy bent, maar mij boeit dat niet echt eigenlijk. :+

10. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Ik snap Ashaven wel, sidequests die je vind op planeten zijn kut en voor de rest zijn er niet veel leuke dingen. In deel 1 zat de Citadel alleen al helemaal vol met sidequests, nu zijn het er maar een paar. Is net zo met mainstory quests (Ik tel teammates quests niet als verhaal quests, ook al zijn ze het wel :+), zijn er ook niet veel. Gaat eigenlijk alleen maar om teammates vinden en loyalty maken, that's it. Vind het ook een beetje jammer, maar goed een groot probleem is het niet omdat ik het als een geheel echt een van de beste games vind die ik heb gespeeld.

11. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Maar het is toch een feit dat oude mensen alleen maar kunnen zagen... niet? :+

Verder is het gewoon jouw mening, zo vind ik het aantal quests voor het moment nog goed en zijn de teksten voor mij goed leesbaar (26" HDTV en zit er 2m vanaf).

Als jij het niet zo vindt, so be it. Maar de rest moet niet akkoord gaan en zo'n harde taal gebruiken in een discussie is alleen maar nutteloos en doet de sfeer geen tegoed.

12. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    @ Ashavan: Volgens mij kun je beter ophouden met Me2. Ik heb volgens mij in al jouw posts hier nog geen enkel positief punt over Me2 kunnen vinden. En we snappen nu ook wel dat het spel super kut is..

Overigens vind ik alles(-1) van Me2 perfect. Het enigste wat ik irritant vind is dat je niet kunt crouchen. Maar dit komt omdat ik vlak voor Me2, Mass Effect speelde en het daar altijd deed.

Verder:

Ik heb gister Tali's loyalty mission gedaan, en damn, daar zaten toch wel een aantal zeer sterke dingen in. Zoals toen ze haar vader vond, en je haar kunt omhelzen. _O_

Zowiezo zijn de characters veel interessanter en dieper dan in andere games.

Laatst bewerkt: 2 feb 2010
  13. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Twee vraagjes:
    1) klopt het dat je tijdens het scannen van planeten zo weinig element zero tegenkomt ? Ik ben het pas op 1 planeet tegen gekomen...

2) Hoe wanneer krijg je de side missions van je team members? Die van mij willen niet echt nog...

14. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ja vroeg ik me ook af, in deel 1 kreeg je van Wrex al vrij gauw een sidemissie en Garrus ook dacht ik. Hoe dan ook...zoals hier al eerder werd gezegd door mensen, doe ik het ook super rustig aan en check elk hoekje en praat met iedereen. Gewoon genieten van die game, en ZEKER niet erdoorheen vliegen.

Over heel Omega heb ik 10 uur nogwat gedaan...echt omdat ik alles check, dan geniet ik er echt van.

15. DraiMeister

DraiMeister I am the Night

Leuk Bevonden:
    0
    1) Klopt, element zero is zeldzaam. Ik meen dat er in het 'handige tips en tricks' topic een lijstje staat waar je veel element zero kan vinden.

2) Die loyalty missies komen vanzelf in je journal te staan. Ik weet niet precies wanneer, maar de eerste komen nadat je 3 squadmates hebt gerecruit.

Nu 14,5 uur gespeeld. Mordin, Jack, Zaeed en Tali gerecruit (Grunt heeft nog zijn winterslaap). Spel wordt steeds beter.
    Klopt het dat er op de Citadel maar 3-4 side-quests zijn? En op Omega 6-7? Dan weet ik namelijk of ik ze allemaal heb gehad. ;)

Laatst bewerkt: 2 feb 2010
  16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Wat een wir war aan confrontaties en keuzes en oorzaken en gevolgen je in deel III wel niet tegen zult komen dan. 8)

17. BrAsKe

BrAsKe Foo Fighters

Leuk Bevonden:
    236
    2 vraagjes

1: als je een member loyalty missie hebt gedaan speel je ook armor vrij voor die member, maar waar kan ik die vinden, zodat ik die nieuwe armor kan grbruiken bij hun.

2: Ik heb vandaag een mailtje van frs ontvangen met het volgende:

Code:
    Beste klant,

Onlangs heeft u de game CE versie van Mass Effect 2 besteld. 
    Hierdoor heeft u automatisch recht op 2 codes voor speciale armor 
    in de game.

We wensen u er veel plezier mee!
    Deze codes zijn maar 16 tekens lang (4x4) en werken niet op de xbox 360, heeft iemand meer dit mailtje ontvangen die ook de CE heeft gekocht. Ik had bij de CE zelf nog wel een kaart met daarop een code voor de collectors armor en rifle

18. DraiMeister

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kom ik aan nieuwe helmets en gear voor mijn armor? Kan ik die uitsluitend kopen? Of vind je die op het slagveld?

19. DraiMeister

Leuk Bevonden:
    0
    1) Outfits verwissel je bij het squad selection screen.

2) En die code kan je invoeren via je EA account. Net als bij Cerbarus Network.

20. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Moet via hier. Inloggen met je EA account waar je Cerberus shit aan is gekoppeld. Zodra het gelukt is kan je via Mass Effect 2 die armor dan downloaden.

Vind dat Cerberus shit met die content maar nep, EA natuurlijk.

Kan je alleen kopen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina