1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Mass Effect 2 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fiasco, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809


    [​IMG]

    [​IMG]
    ~ ~
    Platforms
    Xbox 360
    ~
    Uitgever
    Electronic Arts
    ~
    Developer
    BioWare
    ~
    Genre
    Real-time role-playing
    ~
    Release datum Nu in de winkels te koop!

    [GB]Informatie:[/GB]

    ^top

    [GB]Screenshots:[/GB]

    Screenshots:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Artworks:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    ^top

    [GB]Trailers:[/GB]






    ^top

    [GB]Achievements:[/GB]

    Let op! Spoilers in achievements!

    [​IMG]

    ^top

    [GB]Boxart:[/GB]
    [​IMG]

    Collector's Edition
    [​IMG]

    ^top

    [GB]Officiële website:[/GB]
    www.masseffect.com
    ^top

    [GB]Opmerkingen:[/GB]

    Game of the year 2010! Let op dat je geen spoilers plaatst!

    ^top



    Deel 1
    Deel 2
     
  2. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Klopt het dat er bij deel één een lichte ruis over het hele beeldscherm zit? Ik heb dat nl, maar alleen bij Mass Effect :+ Hoop dat het bij de graphics hoort.
     
  3. mr.elk

    mr.elk een beetje maar

    Berichten:
    1.226
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat klopt, kan je bij opties uitzetten. Ze noemen het film grain volgens mij, opties -> video settings
     
  4. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Oké thnx, straks maar ff uitzetten dan. Ik zie voorlopig er de meerwaarde niet van.
     
  5. Big Boss

    Big Boss blaat

    Berichten:
    547
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke enkele vraagjes met betrekking tot de gevolgen van de acties die je hebt ondernomen in ME1!

    -Als ik me goed herinner, moet je op een gegeven moment in ME1 een keuze maken tussen Ashley en die dude (wie o wie offert zich op). Nu had ik -uiteraard- voor die chick gekozen, waarmee ik blijkbaar ook nog een romance mee heb gehad en van haar ook een portretfoto in mijn captain hok heb (ME2) maar dat geheel ter zijde. Degene die voor die dude hebben gekozen, waar zijn jullie hem tegengekomen?
    tl;dr Als je de chick dood hebt laten gaan in ME1, waar kom je hem weer tegen in ME2?

    -WREX, het lijkt me stug maar heeft iemand deze uber alien gewhacked in ME1? Zo ja, wie is de chief op Tuchunka?

    -Daarnaast vraag ik me ook af wie ME1 niet heeft gespeeld of de savegame niet heeft geimporteerd, komen jullie uberhaupt nog personages uit deel 1 tegen? (afgezien van de squadmembers)

    Hopelijk een beetje duidelijk geformuleerd, ik ben gewoon benieuwd hoe het verhaal zich afspeelt als je andere keuzes had gemaakt in deel 1.
     
  6. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Fiiii, de OP mag wel beetje ge-update worden:+
    Beetje class inhoudt/wapen lijst etc toevoegen oid.
    Vorig deel heb ik een link geplaatst waar het allemaal uitgelegd word.
     
  7. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Hahahaha, Mordin zijn suggesties als je met Tali een romance aan het opbouwen bent en als hij daarvoor een keer gaat zingen, wat een humor :D. Bioware is in dat opzicht echt meester op het gebied van humor in hun RPG's zonder dat ze het doel vergeten met wat ze willen bereiken.


    Trouwens, de foto van je Love Interest wordt al eerder plat gelegd hoor, niet aan het einde pas maar wanneer je echt bezig bent met je romance met een van je crewleden.

    Wat een ongelofelijk heerlijk spel is het ook :D. 30 uur erop zitten en nog lang niet bij het einde :D.
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2010
  8. Badstreak

    Badstreak Veteran

    Berichten:
    2.519
    Leuk Bevonden:
    6
    Tali romance is echt prachtig. Tali is zo lief, aardig en verlegen :eek: . Echt heel goed geschreven en natuurlijk fantastisch ge-voice-overed.
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2010
  9. Sound

    Sound Iwrestledabearonce

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    wow nare bug had ik ineens en was even bang dat ik paar uur terug moest maar gelukkig is er een restart mission functie. Mn hele team liep ineens in de lucht en kon er niet meer uit.

    [​IMG]
     
  10. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1


    Inderdaad, van alle romances in het spel is die van Tali het gevoeligst, ik denk ook wel het meest romantisch die ik ooit in een van hun spellen heb gezien. Ze is echt lief, je zou zelfs als speler bijna gevoelens voor haar gaan krijgen, in deel 1 was ze al zo en baalde ik al dat je geen romance met haar kon krijgen dus in deel 2 daar natuurlijk wel voor gegaan en dat hele geflirt en wat er daarna gebeurd was het absoluut waard. Ontzettend blij dat ik haar heb gekozen :D.
     
  11. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat heb ik ook een keer gehad op Horizon |:- Gelukkig was het de begin van de missie :9
     
  12. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Whoei, zojuist uitgespeeld. AWESOME :D. Nu nog een keer er doorheen :). Tenminste, morgenavond of zo :).
     
  13. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    - Beide (nja, degene die leeft) kom je tegen op
    Horizon, kom je automatisch nadat je de eerste batch teammates hebt gerecruite.


    - In ME1 kwam je in dialoog met Wrex op Virmire en dan had je de keuze om het te laten leven of hem te (laten) neerschieten. Toen je je char aanmaakte of importeerde kon Wrex nog leefde of niet. Toen je het voor het eerst contact maakte met de Illusive Man kon je ook vragen naar de status van je oude teammates.

    Ben net voorbij Horizon en dat na 17-18 uurtjes. Dat er nog vele uurtjes mogen volgen :+.
     
  14. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo naar school tot half zes. Daarna weer non-stop Mass Effect 2. :+
    Hoe spelen jullie de game eigelijk. Exploren jullie veel of doen jullie enkel de missie's?
     
  15. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ik heb de eerste playthrough alles verkent en gedaan. Je mist helemaal niks als je dit niet meer doet. Sterker nog... Als je gewoon main verhaal speelt blijf je tenminste tempo houden en krijg je nog een beetje het "episch" gevoel bij de game. Wel jammer, want dat maakt de game meteen een heel stuk korter. In ME1 had je gewoon lading zij missies zonder dat het tempo en episch gehalte en sfeer van de game teniet werd gedaan.

    Had lange tijd een romance met Miranda. Lekker lichaam, maar net zoals in real life zoek ik wat meer substantie in een relatie. Maar voor een one night stand is die perfect. Heb uiteindelijk ook voor Tali gekozen puur omdat ze lief is en zo. Ook omdat ik gewoon benieuwd hoe een Quarian er uit ziet, maar dat zie je dan weer niet in die scene. Jack vind ik gewoon een kut emo. Helemaal niet zo stoer en interesant als dat er in de filmpjes vooraf qua indruk werd gewekt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2010
  16. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Ja idd, eerst Tali meegenomen, maar helaas zie je helemaal niks, was wel benieuwd wat er onder dat masker zat, toen Miranda maar meegenomen en daarna Jack nog es, maar dat is idd maar een zachte emo... dacht dat wordt even beuken maar juist tegenovergestelde :+

    Gister uitgespeeld na 44 uren, alle missies, sidequests en alle planeten bezocht.. wel jammer dat ik in mn eerste playthrough al level 30 ben geworden en je nu niet meer kan levelen zoals in het eerste deel. Nu meteen maar aan mn Insanity playthrough begonnen. Is behoorlijk pittig moet ik zeggen, pittiger dan ME1, maar is wel vet, beetje uitdaging mag ook best :cool:

    Vond het eerste deel epischer moet ik zeggen, maar dit deel op andere punten weer beter.
     
  17. Badstreak

    Badstreak Veteran

    Berichten:
    2.519
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik ben bang dat ik Tali met elke male Shepard zal romancen, omdat ik haar gewoon niet kan teleurstellen/weerstaan :) .
    Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar Thane. Die blijkt volgens velen ook erg persoonlijk te zijn. Ik denk dat Tali en Thane de meest persoonlijke en gevoeligste romances zijn. Maar daar kom ik wel achter met mijn femshep. :)

    Edit: Ik vind het trouwens niet erg dat ze Tali's gezicht niet laten zien. Je kunt er alleen maar mensen mee teleurstellen(iedereen heeft toch al een bepaald idee over hoe ze er uit ziet), en het geeft haar iets speciaals.
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2010
  18. madd4

    madd4 Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    1
    mischien stomme vraag maar hoe begin je een romance met iemand ?
     
  19. Ashavan

    Ashavan Guest

    Qua gevechten is ME2 inderdaad pittiger dan deel 1. Bij deel kon je op insanity nog als Rambo in het midden van een ruimte staan en gewoon knallen. Nu moet je op normal al regelmatig weg duiken omdat je shields op zijn en het scherm rood begint te worden. Maar dat maakt gevechten ook vaak onnodig lang.

    Deel 2 gaf me echt het gevoel alsof het maar even een tussen verhaaltje is om van deel 1 naar deel 3 te overbruggen. Eerste deel met de Reaper threat, Saren, lading dingen leren over het universum en alle rassen en weet ik wat. Deel 2 was maar gewoontjes. Dacht dat de game echt op gang zou komen zodra je door de Omega Relay naar de Collector Base gaat. Maar dan krijg je zo'n vaag eind opeens. Vroeg me op het eind echt af waar ik mee bezig ben geweest...had bijna Fable 2 gehalte :mad: Maar moet er dan wel eerlijk bij zeggen dat Saren eind deel 1 ook niet bepaald een lastige eindbaas was. Toch had ik wel even een apart gevoel bij die eindbaas ME2. Maar dat was meer omdat ik door al me munitie heen was en alleen nog me sniper rifle kon gebruiken. Laatste kogel precies tussen de 2 linkerogen en End of the game.

    Hopelijk wordt deel 3 weer net zo goed als deel 1 qua verhaal en immersie en sfeer. Anders is het wel een erg triest verloop van de serie na een erg goed deel 1 naar een matig deel 2 met een rampzalig deel 3. Hoop dat ze van deel 3 dus weer gewoon een erg goede game maken.

    Laatste keuze in de game was eigenlijk de enige waar ik even over moest nadenken wat te doen qua eventuele impact. Dat terwijl in deel 1 er wel meerdere lastige keuzes gemaakt moesten worden.

    Wat ik beter vond in deel 2:
    -is het hacken/bypassen vergeleken met deel 1.
    -dat de gebieden op los staande planeten ieder een unieke look heeft
    -ondanks dat de battles meer een shooter zijn vond ik het overall wel beter dan deel 1 ondanks dat af en toe de besturing weigerde te doen wat ik wilde en daardoor onnodig stierf. daar moet nog wat aan verbeterd worden

    Wat ik slechter vond in deel 2:
    -het verhaal. begin was veel belovend, dan kakt het in, dan lijkt het weer beetje op gang te komen en dan is opeens alweer voorbij zonder dat het echt weer op tempo was. Wel apart want de developers hadden gezegd dat side-quests e.d. niet al te ver zouden afwijken van het hoofd verhaal zodat de tempo er in zou blijven. Totaal het tegenovergestelde is waar. Soms was ik gewoon 6-7 uur aan 1 stuk aan het mijnen en niks met quests of wat dan ook aan het doen. Als dat tempo niet uit een game haalt weet ik het niet meer.
    -minder diepgang npc interactie
    -minder diepgang in side quests
    -research is leuk idee, minen niet en was niks meer dan grinden. heb toch liever gewoon allerlei wapens en armors als ouderwetse loot tenzij ze een oplossing vinden om resources te verzamelen zonder allerlei tijd te verspillen met onnodig minen. valt nog flink wat aangewerkt te worden voor deel 3.
    -customizen van skills en armor toonde gebrek aan diepgang
    -Fuel is nutteloos. In deel 1 had je het ook niet en toen hoefde je ook geen tijd te verspillen om van star cluster naar cluster te vliegen maar was het gewoon klikken en gaan, doe je ding en ga weer verder. Huisdieren kopen voegt niks toe. Je loopt er toch gewoon langs en die beesten doen niks boeiends als je er op klikt.
    -Game is veel te linear. Loop van A naar B en maak je niet druk om die zij-ingangen want die zijn toch allemaal afgesloten.

    Kortom...nog meer dan genoeg werk voor deel 3. Ben erg benieuwd hoe het Reaper gebeuren afloopt. En dat is de enige reden waarom ik door blijf gaan.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2010
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Door gewoon met ze te praten. Gaandeweg gaan ze je vertrouwen en dan krijg je de eerste verschijnselen al. Ik zou voor Tali kiezen, imo de beste Romance scene. ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina