[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 12]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Hybrid, 11 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb geen idee, maar raad je wel The Fountain aan van dezelfde regisseur en met dezelfde componist van de soundtrack. :thumbs: Nerazzurri vind het overschat en quasi-interessant, ik vind het een erg mooie film.
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Zo Waking Life kijken :D
     
  3. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Gisteren My Own Private Idaho gekeken (van een van mijn favoriete regisseurs, Gus van Sant). Over twee jongens die in de prostitutie zitten, de een omdat hij niet anders kan, en de ander om zich af te zetten tegen zijn familie. Ik vond het een goede film omdat het boeide en sterk geacteerd was, maar ik moet hem echt nog een keer bekijken om hem goed te begrijpen denk ik. Ik had nu een beetje een 'Oké.' gevoel bij het einde.

    Ik zeg nu een 8, maar ik denk dat dat nog wel omhoog gaat als ik hem vaker ga kijken.

    Net 500 Days Of Summer gezien. Leuk, mooie vorm, schattig verhaal, goede soundtrack. Ik was bang dat ik de acteurs irritant zou vinden maar dat was helemaal niet zo.

    Een goede 7.
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2010
  4. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Twin Peaks: Fire Walk With Me (Lynch, 1992)

    [​IMG]

    Het 'vervolg' op de serie. Eigenlijk meer een prequel, want de hele moord op Laura Palmer wordt als een los verhaal verteld, terwijl de trouwe kijkers van de serie natuurlijk al lang weten hoe dat verlopen is. Opzich best boeiend om dat in beeld te zien, maar het voegt verder weinig toe in mijn ogen. En ik vermoed dat het voor de leken van de serie ook niet veel meer dan een middelmatige Lynch zal zijn.

    Kijk vooral de serie, en eventueel daarna deze.

    Inderdaad, want als de meerderheid iets vindt maakt dat het een feit.
     
  5. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Brothers

    Erg goeie film vond ik, maar ik had in eerste instantie iets anders verwacht dan een drama eigenlijk. Wel zeer goed neergezet denk ik. 8/10
     
  6. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    motherfucking snakes on this motherfucking plane :+
    dat is het enige wat ik weet over die film was beetje hype toen
    schijnt dat iedereen dan ging juichen in de bios als die zin kwam :+

    [yt]ScWIeJXsDBU[/yt]

    [yt]We65Vwjvgg4[/yt]

    lol
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2010
  7. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Det Sjunde Inseglet (Ingmar Bergman, 1957)

    [​IMG]

    Alles in de film draait om de grens tussen leven en dood. Overal ligt de dood op de loer in de vorm van wraakacties, ziektes en verhongering en men filosofeert lustig los op wat er na de dood zal veranderen. Een schaakspel met de dood zelf dient als metafoor voor dit gevecht tegen het onvermijdelijke.

    Een prachtige film, maar desondanks in mijn ogen de minste Bergman die ik tot nu toe heb gezien (dat waren dan ook niet de minste: Fanny & Alexander, Persona en Smultronstället), omdat die simpelweg allemaal nóg meer tot de verbeelding spraken. De beelden zijn fantastisch en erg sprekend in het prachtige, sombere zwart-wit. Sommige specifieke scènes zijn daarom onvoorstelbaar treffend, zoals de silhouetten van de karakters op de afbeelding hierboven. Dat het voor mij persoonlijk de minste Bergman tot nu toe is doet helemaal niets af aan de kwaliteit.
     
  8. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    The Men Who Stare At Goats

    Sporadisch moeten lachen om de enigszins absurdistische situaties, verder niet zoveel aan. Een 5.
     
  9. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    WTF zitten daar voor 'tards in de zaal. Je gaat toch niet juichen bij een film :confused:
     
  10. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Ben één keer in Amerika naar de film geweest, aan het eind ging iedereen boe roepen aangezien ze de film, terecht overigens, slecht vonden! 8)
     
  11. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.943
    Oscar nominaties
    Waarom zijn er ineens 10 nominaties voor beste film?
     
  12. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Om minder prestigieuze films een kans te geven heeft de Academy een paar maanden geleden al aangekondigd dat ze dit jaar de Beste Film nominaties hadden uitgebreid naar 10.

    Volgens mij was dit deels te danken aan The Reader (nominatie Beste Film 2009) die haast werkelijk door niemand gezien (en eerlijk gezegd ook niet zó goed was) maar wel veel favorieten uit de top 5 wist te duwen.

    Enige verrassing van alle nominaties is Beste Scenario nominatie voor In The Loop. Ontzettend briljant geschreven maar toch nog erg weinig rumoer sinds die in de zomer uitkwam. Blijkbaar zijn er dus toch mensen die hem hebben gezien.
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Kut, Oorlogswinter heeft het niet gehaald. :mad:
     
  14. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    District 9 vier nominaties. 8)
     
  15. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    En? Heb je het overleefd, of....?
     
  16. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan was ik ook wel een beetje gaan huilen over het niveau van de Oscars
     
  17. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    En dat doe je nu niet? :+
     
  18. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Als Avatar zoveel nominaties haalt, waarom Oorlogswinter dan niet..
     
  19. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    jij moet jezelf even laten nakijken denk ik en dan vooral je hersenen:) Een nieuwe evolutie in de filmgeschiedenis vergelijken met een nederlandse bagger film|:-
     
  20. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    9 nominaties voor Avatar, wie is er nou gek. En die Nederlandse film is inderdaad bagger, maar die film een oscar nominatie geven is net zo gek als 9 voor Avatar.

    Avatar is een prima film, maar de enige gimmick is dat hij in 3D is, haal je dat weg blijft er maar bijzonder weinig over.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina