[Centraal] Routers en Xbox Live [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. mw2halo3

    mw2halo3 Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou jij deze: Linksys WRT54G2 ook aanbevelen? Dan ga ik daar maar eens werk van maken.
     
  2. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    De meeste linksys routers zijn wel goed. De WRT54G2 is het 'nieuwe' model van de populaire WRT54G, die zou normaal ook deftig UPnP moeten ondersteunen. Wel heb ik in sommige userreviews gelezen dat de wireless verbinding niet echt verbeterd (en misschien zelfs wat slechter) is dan de vorige... misschien omdat de antennes nu intern zitten inderdaad?

    In elk geval hangt de routerkeuze ook wat af van wat je wil (802.11n/g) en je budget. Maar normaal is de WRT54G2 geen slechte keuze, ik dacht alvast dat Melbuuln hem ook had en hem wel aanraadde. (misschien wel omdat ie gemakkelijk open te vijzen is bij problemen ;) )
    Andere mogelijkheden zijn bv. een Belkin N of sommige Dlinks schijnen ook erg deftig te zijn.

    Edit: De reden dat veel mensen enthousiaster zijn over de oudere versie (de WRT54G en GS) is blijkbaar omdat deze eigenlijk vanbinnen met een linux gebaseerd systeem werkten, nu is dat Vxworks, waardoor ze minder geheugen nodig hebben en de routers goedkoper kunnen maken. Echter dit komt de stabiliteit niet echt ten goede. Dat blijkt beter te gaan met custom firmware zoals DD-WRT. De originele GS wordt blijkbaar nog wel verkocht onder de naam WRT54GL nu (L=linux).
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2010
  3. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik heb ook de linksys WRT54G2 met DD-WRT. :)
    Raad hem je aan, alleen jammer dat het een G-Router is.
     
  4. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Zijn er hier mensen die gebruik maken van de Belkin N Wireless Router? En zo ja, hoe bevalt deze router?

    Is het ook mogelijk om hier je xbox 360 bekabeld mee te verbinden, of alleen draadloos?
     
  5. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Die gebruik ik. Tuurlijk kan het ook met ethernet kabel. Het UPnP protocol werkt gewoon deftig en dus geen enkel NAT probleem ooit ondervonden.
     
  6. ultrak1ll

    ultrak1ll Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb die witte router van xbox zelf, vriend van mij ook alleen als we dan met 2 xboxen langs elkaar spelen op netwerk dan vind hij 10x zoveel games als mij(cod) heeft iemand een idee of het aan de instellingen ligt of aan de router dankjewel

    /Mod Graag meer informatie en gebruik A.U.B leestekens - Melbuuln
    /Mod Post jouw vraag in 1 thread !!
     
  7. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Net met veel pijn en moeite eindelijk gelukt om via router op mijn vista pc toegang tot een oude XP pc te krijgen. Op de router zijn nu 2 pc's + xbox360 aangesloten. Alle 3 hebben toegang naar internet via router. Nu is mijn vraag, als ik op de xbox naar Video / Music ga, gaat hij automatisch naar de inhoud van mijn vista pc, is er een mogelijkheid om ook toegang naar de oude XP pc te krijgen via xbox?
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2010
  8. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Sloober, je hebt dus op je Vista PC dezelfde stappen gevolgd die in Fardo's [Vragen] Media Delen (WMV, Foto's, Muziek) met WMP 11/ USB / HDD [Deel 2] thread staan om je xbox 360 met je PC te verbinden?

    Op je Windows XP PC staat ook wmp 11 neem ik aan? Ga daar naar library > Media sharing > Share my media aanvinken > xbox 360 selecteren > allow > ok. Je kan hier ook je settings wijzigen (gelijkaardig aan hoe je het bij Vista hebt gedaan).
    Op je xbox zou je dan normaal gezien beide PCs moeten zien staan om te connecten.
     
  9. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Werkte perfect, thanks!
     
  10. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Is de linksys BEFSR41 ver.4.2. een goede router als ik mijn pc en xbox bekabeld met internet wil verbinden? En is hij makkelijk in te stellen?

    Heeft het kopen van 2ehands router trouwens nadelen of maakt dit niks uit?
     
  11. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Instellen zal wel niet zo'n probleem zijn aangezien de firmware van Linksys nagenoeg dezelfde is bij hun routers. Maar dat routertype kan ik je verder niets over vertellen.
    Over 2de hands kopen, voor electronica ben ik daar persoonlijk niet zo happig op. Op zich kan het natuurlijk perfect zijn dat die persoon gewoon een nieuwe, betere router wil ook al is de oude nog in perfecte staat. Nu soms vertonen oudere routers wel wat vreemde kuren die je daarom niet direct merkt.. Op zich zijn routers eigenlijk echt niet duur meer, dus tenzij je echt weinig moet betalen zou ik gewoon een nieuwe halen.
     
  12. Nofear

    Nofear Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke ik heb dit forum deels doorgelezen maar ik kom er nog steeds niet aan uit ik zal het effe uitleggen. Ik heb een xbox 360 gekocht en heb problemen met mijn internet verbinding (geeft aan can't connect). Ik heb een Sitecom Wireless Netwerk Adapter WL-172 die beneden staat en zelf heb ik een usb stick in mijn pc zitten. Mijn vraag is nu hoe kan ik mijn xbox live aansluiten want ik snap er weinig van met de uitleg in dit forum. Alle kabels lijken goed aangesloten dus dat is het probleem denk ik niet. Moet ik nog speciale poorten openzetten en zo ja hoe doe ik dat want heb totaal geen verstand van computers. Aub help me, dankjewel!
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ga in de pc naar configuratie-scherm en netwerkverbindingen.

    In het scherm zie je 2 netwerk-kaarten , de ingebouwde en de draadloze (usb-stick).
    Trek de internet-kabel eerst even uit de xbox360 en zet vervolgens de Xbox360 uit.

    Selecteer beide netwerk-kaarten en druk vervolgens op de rechtmuis knop.
    In het menu wat in beeld komt kies je vervolgens voor burgverbinding.
    Windows maakt een verbinding tussen beide netwerk-kaarten en als dat is afgerond druk je de internet-kabel weer in pc en Xbox360 en zet de Xbox360 aan !!!
     
  14. Nofear

    Nofear Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb er 3 staan. 1394verbinding, lan verbinding en draadloze en die staat als enige aan! welke van die andere 2 moet ik nog aanzetten?

    EDIT: het lukt me al! maar ik kan dus niet internet op me pc en xbox tegelijk? want me internet valt uit als die van me xbox aanga
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2010
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je moet de LAN + Draadloos selecteren !!
     
  16. Nofear

    Nofear Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke hartstikke bedankt man! en zie me edit nog even bij vorige bericht aub ;) thanksss!!!
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb daar eigenlijk nooit zo opgelet.
     
  18. Nofear

    Nofear Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    EDIT: Verbinding werkt goed alleen als ik me xbox uitzet valt me internet ook tijdelijk op me pc uit. iemand die een oplossing weet?
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2010
  19. splatman

    splatman Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een wireless router met nog 4 ethernet poorten waar allemaal wel al kabels in zitten en aangesloten zit op het internet, nu heb ik een kamer op zolder dus op de 2e verdieping dit red de wireless router niet qua draadloze verbinding, nu is mijn vraag als ik nog een wireless router zet op bijv. de eerste verdieping en deze zou aansluiten via 1 van de kabels die in router 1 zegmaar zit verleng ik daarmee dan de draadloze verbinding of gaat dat niet werken?

    alvast bedankt
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is wel mogelijk alleen zou ik de 2e router wel instellen als een switch.
    Als krijg je namelijk een netwerk binnen een netwerk omdat de 2e router zijn eigen ip-adressen gaat aanmaken.
    Voor XBL moetje zal zowel bij de 1e als 2e router de poorten van XBL moeten open gooien.
     

Deel Deze Pagina