Laptop Advies [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Lijkt mij inderdaad eerder kabelbreuk/iets los dan je GPU. Je kan 'm natuurlijk ook naar de computerboer om de hoek brengen, die hebben altijd maar iets van €10 onderzoekskosten, das iets minder dan die €170 van sony :+.

1. MSI CX600-238NL
    Heeft iets betere videokaart, en iets snellere processor; iets minder grote HDD.

2. Acer Aspire 7535G-644G32MN
    Heeft de beste videokaart van de drie, AMD processor ipv Intel (maakt weinig uit), ook wat minder grote HDD.

Ligt er dus een beetje aan wat je ermee gaat doen...

2. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op zoek naar een laptop voor erbij, aangezien ik deze niet mee naar school kan nemen vanwege het gewicht. Deze sprak me wel aan: Sony Vaio VPC-Y11S1E/S.

Specs:

Processor: Intel Core 2 Duo Mobile SU7300
    RAM: 4GB
    Harde schijf: 5400rpm

Hij zal vooral gebruikt worden voor office, waaronder vooral Excel, inclusief grafieken etc., en als soort van mediacenter voor mijn TV, wat neer komt op video afspelen op laptop, en via HDMI aansluiten op TV. Daarnaast gewoon basisdingen zoals internetten, mailen, msn'en.

Heb me al een beetje ingelezen op deze processor. Het is een CULV processor, energiezuinig dus. Echter vroeg ik me af in hoeverre ik dat merk voor mijn bezigheden?

Ook in dit plaatje loopt hij kwa processor wat achter op mijn huidige laptop.

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dat komt omdat het een CPU is voor de kleinere laptops met een langere batterij duur

Waarom ga je niet voor de Acer Timeline edities? Of de ASUS UL30 editie

Stuk goedkoper dan de VAIO.

4. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Even terug komen op m'n laptop probleem.

Heb nu de laptop de hele week draaien, geen enkel probleem meer.
    Ik geloof 't wel. Heb mezelf mooi €170,- bespaard. :cool:

5. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    De batterijduur van de Asus is een stuk beter:

Echter vind ik het design van de Sony mooier, en schijnt de Asus een irritant reflecterend scherm te hebben, terwijl de Sony een anti-reflectie scherm heeft.

6. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Zou ook voor die Asus UL30 gaan.
    Glossy scherm valt wel mee met de reflectie, heb er zelf geen problemen mee. En met een glossy scherm zijn je kleuren mooier en is het scherm helderder. Trouwens, met die anti-reflectie dingen kan je helemaal niet buiten zitten, dan zie je niks :+.

7. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Dacht juist dan je dan juist buiten kon zitten. :+ Maar in dat geval wacht ik op de Asus UL30 die uitkomt in maart, die hebben een i5 processor dacht ik. :)

8. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Nou mooi niet.
    Kheb beide gehad, eerst een mat anti-reflectie ding, nu heb ik een glossy. Naast het feit dat de glossy mooiere kleuren geeft, zie je met die matte helemaal niks als je buiten bent 8).

9. Warrior X

Warrior X Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    2
    Hooi ook ik ben opzoek naar een laptop mijn budget is 250 euro, zal dus wss een 2e hands worden (heb ik btw geen problemen mee)

Ik wil hem hoofdzakelijk gebruiken voor school/internetten/films

mvg

10. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Wissel je ze niet per ongeluk om? Of je had een slechte :+. Want het hele idee achter een mat scherm is het feit dat je niet zoveel last heb van reflectie, de naam zegt het al, anti reflectie. Bij een glossy scherm moet je er echt in precies de juiste hoek achter zitten anders zie je niks. Maar zoals je zei heb je wel mooiere kleuren als je in de juiste hoek zit zonder lampen/licht dat erop schijnt.

Iemand in me projectgroep heeft zon glossy scherm, en als ik naast hem zit is het onmogelijk om bij hem mee te kijken. Het is gewoon een spiegel dan, het enige wat ik dan zie is mezelf of wat er buiten gebeurd.

Laatst bewerkt: 31 jan 2010
  11. Warrior X

Leuk Bevonden:
    2
  12. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    Geen van de 2..

Je kan tegenwoordig echt niet meer met maar 1gig en al helemaal niet voor de prijs die hun er voor vragen.

Ik zal nog even doorsparen:)

13. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Dan zijn idd laptops uit het stenen tijdperk.. Windows XP, 1 Gig enzovoorts. Beter spaar je door!

Wat wil je met je laptop gaan doen trouwens?

14. Warrior X

Leuk Bevonden:
    2
    ik wil er mee internetten en tekstverwerken evt chatten verder niet veel

15. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Die 1e lijkt mij beter.. maar dan moet je ze nog niet kopen. Koop voor €400 maar een modernere :+.

16. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Mijn laptop is gister overleden en ik heb een nieuwe nodig voor school. Zelf heb ik ook al een beetje zitten zoeken maar ben wel benieuwd naar jullie mening.

Mijn eisen zijn:
    - Windows 7
    - Stevig, dus geen goedkoop plastic
    - Redelijke processor
    - Voldoende geheugen
    - Wifi
    - rond de 200 gb zou rlx zijn, weet alleen niet of dit realistisch is voor een laptop
    - en geen spyware en andere rotzooi! Ik werd gek van m'n vorige acer...

Ik heb het nodig voor school waar ik voornamelijk werk met flash, photoshop, programmeren en webdesign.

Prijs: Zo laag mogelijk :+

Iemand een suggestie? Ik waardeer het enorm.

Laatst bewerkt: 4 feb 2010
  17. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Niet om de fanboy uit te hangen (heb zelf ook een Acer) maar dat je spyware op je computer hebt staan heeft niets met het merk van je apparatuur te maken.

18. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Hoe veel geld wil je er maximaal aan uit geven?
    Hoe groot moet het scherm zijn?

19. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Tuurlijk wel, ik heb het niet over de shit die ik binnenhaal via de internet maar over de software die op de laptop staat. Bij m'n notebook zat er oa een trial van MS bij, trial virus scanner, trial games en nog een hele hoop andere zooi dat ik helemaal niet wil. Het probleem van de trials is dat ze je gaan lastig vallen als je niet gaat betalen en je pc vertragen. En nee, ik heb geen zin om na elke reset opnieuw m'n laptop schoon te maken. Ik wil een laptop die schoon is wanneer ik hem aanschaf.

Zolang het geen laptop is dat in je broekzak past maakt de grote niet zoveel uit. Budget? Die heb ik eigenlijk niet omdat ik zoveel mogelijk kwaliteit voor zo min mogelijk geld wil. Ben vooral op zoek naar een goede aanbieding.

20. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Die troep kun je er van te voren toch gewoon allemaal zelf afgooien?

En tja het lijkt me logisch dat je zoveel mogelijk kwaliteit voor zo min mogelijk geld wil maar hier kunnen we eigenlijk geen fuck mee. Want we hebben zo totaal geen indicatie in welke richting je het wilt gaan zoeken.

Een laptop die van €1700 naar €1300 gaat is een 'goede aanbieding' en bied relatief gezien veel kwaliteit (i7 processor met leuke videokaart etc) voor zo 'min mogelijk geld'. Maar aangezien we niet weten of je €800 of €1500 te besteden hebt weten we niet of je hier iets mee kan of niet, snap je?

Laatst bewerkt: 4 feb 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina