Er zijn twee dingen die ik me nog altijd afvraag.
1. Waarom vermoordt Donnie zichzelf? Dat idee heb ik althans. Ik denk dat hij door de tijd reist. Hij zit lachend in zijn bed, net zoals hij in een shot daarvoor op de auto zat. En dan gaat hij dood. Ik heb dus het idee dat hij bewust op zijn kamer is wanneer die straalmotor op zijn huis stort.
2. Hoe kan Donnie het onstabiele universum redden van de ondergang? Of doet hij dat helemaal niet? In het begin van de film zit hij duidelijk in het onstabiele universum. Redt hij het universum door het aan te passen / te veranderen? Dat kan je opmaken uit een andere loop van de geschiedenis, zie Grenchen. Maar hóe kan hij dat? Hij heeft van Frank alleen geleerd hoe door de tijd te reizen. Als hij dat gedaan heeft, reist hij af naar zijn kamer vlak voordat daar die straalmotor valt. Maar wáárom? Waarom doodgaan? En dan toch een andere geschiedenis gehad te hebben? Vreemd!
Misschien zijn er helemaal geen antwoorden op deze vragen, waarschijnlijk niet zelfs. Een film maken met vragen die bewust niet allemaal beantwoord kunnen worden, waarom niet?