Het kleine computer probleempjes topic

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Stripe, 9 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Dan toch Firefox gebruiken 8)

2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ga weg met je Firefox. Ik gebruikte ze vroeger allebei, maar ben er nooit door overtuigd. Net clean install van mijn laptop gehad, ik ga niet weer allerlei programma's installeren die ik niet gebruik.

3. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn connect to functie loopt geregeld vast zonder enige reden (De standaard wireless network search functie in windows Vista). Weet iemand wat ik hier aan kan doen, want het is vrij vervelend.

4. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Trage schijt dat programma. Start traag op, bah. Niet dat ik IE goed vind, ben eigenlijk overtuigd geraakt van Google Chrome. Licht en de ingebouwde functies zijn er handig (bladwijzers bijvoorbeeld en de automatische zoekfunctie, zelfs als je nog maar half een URL hebt ingetikt).

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    +1 on that.
    Overkill aan functies die je niet nodig hebt. Maar je kan zeggen dat je ze hebt om dan een grotere I-Penis te krijgen. :D
    Maar toevoegingen zijn het niet.

Laatst bewerkt: 3 feb 2010
  6. splatman

splatman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    firefox is gewoon beter omdat het de website's tonen zoals ze horen IE verkloot heel veel websites gewoon

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    IE is ook de enige andere keuze. ;)

8. splatman

splatman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee, dat natuurlijk niet na Firefox is chrome nog oke, Opera is ook niks en safari gaat nog wel

IE is gewoon 1 van de slechtste

9. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Maar chrome heeft (nog) geen AdBlockPlus. En alleen voor ABP is Firefox al beter dan het andere. :cool:

10. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Chromium wel \o/

11. koennn

koennn Science Fiction Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn moeder heeft vandaag een Linksys Dual Band Wireless-N Gigabit Router WRT320N gekocht, en nu wil ik deze graag aansluiten op mijn modem (zyxel P-2602HW-D1A) Dit is mij ook al gelukt (toen ik de xbox opstartte stond NAT ook op open), maar nu ligt de verbinding opeens weer eruit. Als ik de kabel inplug (ik gebruik normaal gesproken draadloos internet op mijn laptop) doet het internet het wel, maar ik kan de router nu niet meer vinden (althans, ik zie alleen mijn draadloos internet van mijn modem).

Ook als de xbox inlogt op XBL staat mijn NAT weer op moderate.

Het lijkt mij dat mijn modem op de één of andere manier mijn router by-passed, en dat de router niet functioneert (alle lampjes op de router branden trouwens wel).

Wat moet ik doen? Ik las op internet iets over een DMZ en dan de router in de DMZ te zetten. Klopt dit? (Ik weet het niet zeker, het was namelijk erg vaag geformuleerd).
    :)

12. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

als je modem een modem/router in 1 is, wil het nog wel eens helpen om op de 2e router DCHP uit te zetten.

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    volgens mij wil hij juist in het modem de dhcp uitzetten en alles via de 2e router doen.

Een router zet je niet in het DMZ, het is wel handig om je 360 daarin te zetten om je NAT open te krijgen.

Je moet eigenlijk even wat meer info posten, hoe zijn de modem en router geconfigureerd?

14. koennn

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zover nog niks 'geconfigureerd', ik heb wel in het modem de firewall heb uitgezet.

Kan je me vertellen wat je specifiek bedoeld met 'geconfigureerd'?:+

EDIT: Ik wil dus het modem nog steeds blijven gebruiken voor telefoon en tv etc. en de router voor internet (no shit sherlock). Vanuit het modem gaat er één kabeltje naar de internet-ingang van de router, en vanuit de router gaan 4 internetkabels door het hele huis heen.

Het draadloos netwerk doet het niet (althans, windows kan 'm niet vinden op verschillende pc's door het huis heen). Als ik met de kabel verbindt, ben ik wel verbonden met een netwerk maar heb ik no internet acces.

Het modem zendt overigens wel nog steeds draadloos internet uit.

volgens mij negeert het modem de router op de één of andere manier, maar ik heb geen flauw idee hoe. Anyone?

Laatst bewerkt: 6 feb 2010
  15. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Je moet je router even instellen volgens de instellingen van je provider, staat vast wel een handleiding op de site van je provider hoe je dat aanpakt.

16. koennn

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ga ik even doen:)

17. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Ik heb een nog een windows pc die geinfecteerd is met een trojan..

Nou heb ik avast antispyware gedraaid en die heeft een aantal dingen weggehaald.

Nu start ik mijn computer opnieuw op en alle programma's doen het niet meer, ik kan zelfs niet op het internet. Nou is toevallig mijn dvd-drive ook stuk,dus kan geen clean-install doen.

Zojuist van een vriend een oude ide-dvd-drive op de kop kunnen tikken en deze inmiddels aangesloten.

Nu start ik hem opnieuw op, gan in de bios de boot sequence veranderen naar alleen cd-rom en verlaat het scherm na het te hebben gesaved. Daarna krijg ik de melding INSERT BOOT DISK, AND PRESS ENTER ??????

Ik kom hier dus niet uit ????? Word zo langzamerhand f*cking opgefokt dat ik de pc wil pletten........ Iemand een advies voordat er 1 computer minder op deze aardbol staat ?

** Voorheen zat er een sata-dvd drive in, nu zit er een ide dvd drive in en 2 ide hardeschijven.....

Ik zat te kloten met de ide-draad omdat het me wel 1x is gelukt vandaag om bijna windows 7 te installeren echter had ik de verkeerde hdd te pakken, deze ging ik dus switchen en daarna krijg ik dus constant de error BLABLABLA INSERT DISK, PRESS ENTER....

18. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Disk werkt dus wel?
    Bij IDE moet je kutten en zorgen dat master/slave verhaal goed zit. Anyway je moet het uiteinde aan een DVD drive doen en het middelste stuk van de kabel aan de HDD.

19. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Zo had ik het ook gedaan, echter NO CIGAR for me...........

Ik geef het op, koop wel een mac mini voor me downloads , dan verhuist de imac wel naar zolder waar de windows pc STOND }:]

20. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Kan ook :+.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina