# Er komt een optionele 'Hardcore' mode waarin de PC water moet drinken, waarin munitie gewicht heeft en waar je HP niet automatisch meer opbouwt;
# De 'Normal' mode is vrijwel gelijk aan de Fallout 3 gameplay
# Het verhaal focust zich op de
'New California Republic' versus
'Caesars Legion' (slaven uit het oosten) versus 'New Vegas' inwoners.
# Je bent geen persoon die de Vault verlaten heeft. De Pip-Boy krijg je van iemand die dat wel gedaan heeft.
# In de PC Gamer UK staat een screenshot van een Vault outfit.
# Er zit een automatisch geweer in, welke lijkt op een M4, als ook een nieuw, zwaar wapen met een rugzak. Deze wordt vastgehouden op dezelfde manier als een minigun.
# Er zitten speciale moves voor slagwapens in VATS - specifieker een move voor een golf club genaamd "Fore" waarin op de lies ingeslagen word.
# De
Hoover Dam zit in F:NV en verzorgt de elektriciteit voor "New Vegas".
# Er zit een quest in F:NV waarin je een ghoul moet redden van super mutants. Wanneer je hierin slaagt, kan de ghoul je companion worden.
# De
Gecko's zijn terug.
# Er zijn nu domme en intelligente super mutants, waaronder de elite 'Nightkin'. Op op z'n minst 1 moment kan je ze overtuigen met elkaar te vechten.
# Sommige super mutants lijken op die uit Fallout 3, maar er zijn ook nieuwe. Ook zit er in F:NV een vrouwelijke super mutant, met een jaren '50 kapsel, schijnbaar een van de leiders.
# Onder de screenshots bevind zich ook een screenshot waarop een man met een baard en rieten hoed, een ghoul en een NCR ranger staan.
# Het enige plaatje van New Vegas zelf is concept art, geen screenshot dus.
# Onder de screenshots bevinden zich die van een gigantische model-dinosaurus als reclamebord voor een hotel, een aantal satellietschotels en een rij zonnepanelen.
# Een karakter creatie screenshot laat een 'vigour machine' zien in plaats van een skill book.
# De basis van de NCR is op het terrein van het
'McCarran' vliegveld, de basis van Caesars Legion op de
Vegas Strip[/ur]. De super mutants zijn vooral in een plaats genaamd 'Black Mountain'.
# Twee andere plaatsen die onthuld zijn zijn 'Fremont' en 'Primm'. In Primm is een topless 'redneck-blouse' te vinden. Area 51 zit ook in de game.
# NCR Ranger Armor lijkt op bruine combat armor met mouwen, ook zijn er schetsen van een Ranger.
# Skills hebben nu meer invloed op gesprekskeuze's. Zo zul je zien dat iemand met een hoge Explosives skill daar gesprekken over kan voeren wanneer die van toepassing kan zijn.
# Naast het Karma systeem in Fallout 3 is er nu ook een 'Reputation' systeem.
# Fallout New Vegas is een First Persion RPG met dezelfde engine als Fallout 3.
# Fallout New Vegas speelt zich af in de Mojave wastelands. Vegas is niet zwaar gebombardeerd. In F:NV zijn meer gebouwen zijn intact dan in Fallout 3 - hetzelfde geldt voor de vegetatie in de woestijn. Vegas zelf is grotendeels intact.
# Zowel Karma en Reputation worden continu bijgehouden. Als de Engelse schrijver het goed gelezen heeft worden deze systeem bijgehouden per individuele 'settlement' (dorp/stad/groepering), net als in Fallout 1 & 2.
# Alle dialoog opties worden weergegeven, het doet er niet toe of je de skills hebt om deze succesvol te voltooien. Er volgen geen 'straffen' op het niet succesvol voltooien hiervan.
# De 'Barter' skill gaat nu niet meer alleen om de lagere prijzen die je ermee kan krijgen, maar ook om betere beloningen te krijgen.
# Wapens zijn realistischer, wanneer je iemand neerschiet zal de druk en de snelheid van de kogel iemand achteruit kunnen knallen. Shotguns kunnen iemand flink achter uit knallen.
# Companions worden 'beheerd' door een context-gevoelig menu, met bevelen als 'Volg', 'Blijf' of 'Aanvallen'.
# Je bent een bezorger, gewond en dood achtergelaten in een smal graf. Een vriendelijke robot, Victor, graaft je op en zijn eigenaar, dokter Mitchell, lapt je weer op. Je moet een 'Vigour test' ondergaan, wat een soort elektrische 'melk' (denk aan koeien melken) spel is. Dit bepaald wie je bent en hier kan je je S.P.E.C.I.A.L. instellen. Je kan ook een 'Rorschachtest' ondergaan, al geeft PC Gamer UK aan dat dit slechts voor plezier is. De dokter geeft je hierna een Pip-Boy, gezien hij vroeger een Vault verlaten heeft.
# In/op Hoover Dam en "Helios" (een zonne-energie centrale, na confirmatie door PC Gamer UK gebouwd door
'Poseidon') wordt gevochten, vanwaar je kan kiezen waar je de elektriciteit toe stuurt. In het geval van de Helios centrale kan je ook kiezen om alle elektriciteit voor jezelf te houden, om de energie te gebruiken als krachtige laser of zelfs iedereen evenveel stroom te geven al kan dit wel de reactoren overbelasten.
# Er is een screenshot waarin 3 Capital Wasteland mutanten op de PC af rennen. De speler draagt, wat lijkt op een, 'Heavy Incinerator maar het wapen heeft een 'TV scherm' en geen benzinetanks. Ook draagt hij NCR Combat Armor, goud/mosterd gekleurd.
# Er zijn twee verschillende screenshots die Super Mutants laten zien, meer lokaal, grijs gekleurd en ze dragen verschillende kleding. Eén hiervan is Tabitha, met een blonde pruik op en een hartjes bril. PC Gamer UK geeft aan dat ze niet helemaal 100% is.
# Bovenstaande screenshots komen uit de eerder genoemde quest, waarin je de ghoul Raul moet redden. Raul werd in leven gehouden door Tabitha om haar kapotte robot te repareren. Hij lijkt een companion te zijn gezien het feit dat PC Gamer UK aangeeft dat je hem items kan geven als ook bevelen als 'Blijf, volg of val aan'. Je kan hem ook vertellen hand wapens te gebruiken waarna hij "Sure, I'll put away my rather effective gun and switch to this piece of um, metal tubing here' mompelt.
# Als de Engelse schrijver hiervan het goed gelezen heeft, betekent het 'alle dialogen' stuk in PC Gamer UK dat er 'failures' zijn voor skill checks en ook voor speech checks, maar er is geen straf voor het niet behalen van deze. PC Gamer UK geeft een voorbeeld: Wanneer de speler probeert een Sneak Skill check te voltooien wanneer hij in gesprek is met een vrouw, om haar zo over te halen Raiders in de val te laten lopen en zo de stad te beschermen, reageert ze met "Veel succes met je, ehm, val"
# Over de dialogen, J.E. Sawyer:"Dit is hoe het werkt. Elk op een skill gebaseerd dialoog heeft twee verschillende mogelijkheden; één voor een hoge skill (deze is succesvol) en één voor een lage skill (deze zal falen). Als je niet voldoet aan de benodigde skill points, dan zal je alleen de laatste te zien krijgen.
Dit systeem heeft de volgende redenen:
- Op dezelfde manier zoals een gesloten kluis aangeeft, laat het de speler weten dat het een keuze heeft;
- Sommige NPC reacties na lage skill checks kunnen erg leuk zijn.
Ik wil ook verduidelijken dat 'geen straf voor falen' inhoudt dat je niet in een ergere positie kan komen dan dat je al bent. Als er iemand een kamer instorm met de intentie je te doden, dan wil hij dat nog steeds wanneer je een Speech/Skill check niet succesvol voltooid."
Klik om te vergroten...