Obsidian staat bekend omdat ze als geen ander kunnen voortbouwen op een succesverhaal en een goede en soms ook nog innovatieve sequel kunnen maken.
Dit doen veel van hun leden als sinds de dagen van de oude Fallout en Baldur's Gate. Ze komen uit dezelfde scene als de kern leden van Bioware en dat kun je ook wel zien als je naar hun vervolg op Kotor en NwN kijkt. Volgens mij zitten er bij Obsidian zelfs een aantal ex Black Isle leden die nog aan Fallout 1 hebben gewerkt.
Ik denk dat er geen enkele studio is die meer geschikt is om zijn eigen draai aan de moderne Fallout te geven dan Obsidian. Ze weten altijd een goed verhaal en sterke dialogen te bedenken en weten vaak ook nog op technisch vlak de boel goed op te poetsen. (Kijk bijvoorbeeld naar de NwN expansions, de originele game was buggy as hell maar zij hebben dat in de loop der tijd op zich genomen en er gewoon een technisch beter spel van gemaakt)
Kortom, alle vertrouwen in Obsidian wat betreft hun visie op Fallout, waar ik meer benieuwd naar ben is hun eerste echte eigen game.
Laatst bewerkt: 9 feb 2010