[PS4] [PS3] Heavy Rain

Discussie in 'Games' gestart door egelhunter, 27 mei 2009.

1. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Ja klopt, heb bij de crime scene alles al gevonden. Alleen jammer dat je de 'zaak' dan niet kan oplossen en je maar doelloos wegrijdt (naar het bureau).
    Maar dit zijn de betere demo's, die je in het verhaal opzuigen en je echt het gevoel geven dat je verder wilt spelen.

2. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Vind het wel beter zo voor een demo. De rest wil ik gewoon tijdens het spelen van de volledige versie ontdekken. Hetzelfde trouwens met wat er gebeurt als je niet terug in het appartement gaat (nu eindigt die scene gewoon)

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    huh nu snap ik er niks meer van....ik verkondig al jaren dat ie op full rgb moet.....

edit: kan iemand een screen maken van Crime Scene en die posten?

4. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ja, ik ook. Een tijdje geleden heb ik m'n tv laten kalibreren, en toen viel het mij op dat er veel detail in het zwart verloren ging. Via google kwam ik op het avs forum terecht, waar een discussie gaande was over limited vs full RGB op de PS3. Een aantal profs wisten heel goed te onderbouwen waarom die instelling op limited zou moeten staan. Even aangepast en ik had direct weer detail in de donkere passages van games.

Hier twee screens:

Niet bepaald maatgevend i.v.m. witbalans e.d.

Na het spelen van de demo heb ik echt zin gekregen in het volledige spel! De Sleazy Room scene heb ik een aantal keer anders gespeeld, en het is echt gaaf om te zien wat voor 'n invloed je beslissingen kunnen hebben op het verloop van het verhaal.

Bijvoorbeeld je visitekaartje achterlaten op de tafel. Als die kerel waarmee je hebt gevochten nog eens een keertje terugkomt.... :+ Ook van die kleine details: tissue geven als dat vrouwtje begint te huilen, of een schouderklopje geven, even de gordijnen opzij doen om naar buiten te kijken enz...

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb de RGB nu ook weer terug gezet naar Limited.
    De Gamma staat bijna uit en de game ziet er nu ook veel betere uit.

6. PRO EVO6

PRO EVO6 STERCHELE

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een topper,dat had ik nooit gedacht dat zoiets mij ging bezig houden,maar dit is echt geweldig.

7. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Vanavond eindelijk tijd om 'm te downloaden. Ben erg benieuwd!

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    boven is limited en onder vol?

maar als je hem op limited speelt moet je zeker ook weer aan de slag met instellingen van je tv? Of pas je dan alleen de gamma aan van het spel?

gisteren veel over lopen lezen en full is wanneer je een pc-beeld verwacht en limited beter bij films ed. Het werd me niet duidelijk wat je bij een spel verwacht. De 1 loopt van 5-235 en de ander van 0-255 oid....

ik heb gisteren even naar xmb gekeken met limited maar zag er toch wel aardig washed out uit.

Gisteren Sleazy room nog eens gespeeld, maar ik vind het toch leuker om een scene 1x te spelen.

Echter ik wist het gevecht wel ontzettend te rekken door af en toe expres niet te drukken. Dan haal je er veel meer uit

9. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Mijn PS3 beeldscherm-settings staan op Default geloof ik. Heb daar nooit iets aan gewijzigd (op de resolutie-instelling na dan)
    Dus ben benieuwd hoe het er vanavond uit ziet.

10. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Beiden screens zijn op limited genomen! Eerste screen is met die speciale bril op en de twee screen is zonder bril.

Zal straks even die thread opzoeken, staat een hoop nuttige info/testjes in. Komt er idd op neer dat het RGB limited bereik bedoeld is voor films, en RGB full voor pc-beeld. Voor films is er een standaard (limited/16-235), maar voor games niet, dat is afhankelijk van de devs. Wat beter is is een kwestie van smaak en waar je tv mee overweg kan. Niet alle tv's kunnen namelijk overweg met een RGB full signaal. Als je ook dvd's/br's kijkt op je PS3 zou ik 'm in ieder geval op limited instellen. Je kan m.b.v. zo'n greyscale afbeelding even wisselen tussen limited en full en wat met de helderheid en het contrast spelen tot je alle balkjes van elkaar kan onderscheiden.

Edit: thread 1 & thread 2

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    van dat scherm besefte ik toen ik nog een keer keek en de record-knop zag :+

Ik las ook dat je voor films beter y-cpr...bla bla ding kan kiezen ipv rgb.

Ik neem aan dat mijn panasonic p50g10 er iig mee overweg kan, beestje is behoorlijk nieuw.

Kan je hem niet op auto zetten en is dat niet het beste?

12. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dat zou voor mij ook het fijnste zijn. Ben er nooit zo'n fan van om constant met die settings te kloten.

13. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Kijk nog eens goed naar dat appartement man, ziet er echt enorm gedetailleerd uit, ook in SD. ;)

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    naast het feit dat het een constante wisselwerking is tussen de settings van mijn tv en die van mijn ps3.

Ik heb hem gisteren op full staan en gamma een beetje donkerder gezet. Zag het figuurtje niet meer. Whatever, speelde prima

15. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Nieuwe tv's zullen er zeker mee overweg kunnen. Bij sommige tv's kan je 'm zelf instellen op auto/limited/full, en sommige tv's schakelen zelf tussen limited/full afhankelijk van het signaal dat binnenkomt. Het laatste verloopt niet altijd vlekkeloos omdat de tv via HDMI niet in "pc-mode" springt, alleen via VGA.

Bedoel je auto op de PS3? Voor RGB kan je namelijk alleen kiezen tussen limited en full.

Verder moet je je er idd niet druk om maken. Als het beeld er prima uit ziet is er niets aan de hand. :cool:

Dit staat trouwens in de handleiding van de PS3:

Ik ga nu wel heel erg offtopic btw. :+

16. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Even verder over die demo.
    Ik heb dat stukje over die snelweg niet gezien..

beetje op de crimescene rondgelopen.. dingetjes gechecked met die bril en later met die detective gesproken.. toen hield de demo op

17. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Je kunt die heuvel op klimmen naar de snelweg toe.

18. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Bij mij ook, ik liep naar de ambulance toe en ineens (net zoals de film Ring) ging het beeld op zwart en hoorde ik keihard ruis.,.......

Creepy.......

Tevens de Ps3 250gb heavy rain bundle besteld en ........

Heavy Rain collectors edition, dus bij deze ....... heb ik 1 heavy rain over......

19. White Hawk

White Hawk Emotion 98.3

Leuk Bevonden:
    828
    Leuk spel, maar moet zeggen dat ik de voice acting van die fat-ass waar je in het begin mee speelt niet echt overtuigend vond.

20. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Zo, eindelijk de demo aan het downloaden! Gaat niet erg snel helaas.

Deel Deze Pagina