Final Fantasy XIII

Discussie in 'Algemeen' gestart door Pegas, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Je moet je spellen goed uitzoeken Ashavan, want er komt nog steeds veel moois uit. Dat zijn vaak helaas niet de spellen die het meest opvallen door uitgebreide reclame campagnes of andere overdreven media coverage.

2. Ashavan

Ashavan Guest

ik koop zo'n beetje elke RPG die uit komt voor de x360. Soms zie ik titels in de winkel die nergens anders gezien heb en dan gewoon uit de budget bak pak. Voor 2010 heb ik al 11-15games die aangeschaft gaan worden. Of ze ook daadwerkelijk goed gaan zijn is nog maar afwachten...Maar elk jaar word ik pessimistischer.

En gek genoeg wordt dat pessimisme vaker bevestigd dan dat het tegendeel bewezen wordt. Om on-topic te blijven...Kijk naar wat de oude Final Fantasy delen te bieden hadden en wat er nu allemaal qua berichten en previews verschijnan van deel 13. Ik vind het sinds deel 10 al flink achteruit gaan...de-evolutie met elk nieuw deel.

Laatst bewerkt door een moderator: 7 feb 2010
  3. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Zeker niet meer je eens. X-2 vond ik minder maar dat was een spin-off. XI en XII vond ik gewoon nog top. Jammer dat de world map weg was in FFXII, maar door vele side-quests en voor mij een verrassend goed combat systeem toch een top spel geworden. Verhaal was matig in die game, maar daar hecht ik vaak niet heel veel waarde aan.

4. Lukky NL

Lukky NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Engelse PSM scoort:

* Heavy Rain - 88%
    * Disgaea 2: Dark Hero Days (PSP) - 85%
    * Dante's Inferno - 80%
    * Undead Knights (PSP) - 79%
    * MX vs ATV Reflex - 74%
    * MAG - 73%
    * Final Fantasy XIII - 70%
    * Silent Hill: Shattered Memories (PSP) - 65%
    * Last Rebellion - 61%
    * Madden NFL Arcade - 58%
    * Guitar Hero Van Halen - 40%
    * Vancouver 2010 - 35%

Kijk goed.

Ouch... ik had al m'n bedenkingen (vooral de characters spreken me totaal niet aan, waar zijn de tijden gebleven van Locke, Terra, Cloud, etc.)

Wat er in de review staat zal vast iemand zsm posten, ik ga ook ff kijken.

5. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Persoonlijk vind ik Heavy Rain nog geen 2 waard...

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    :emo:

En ja, ik weet dat je persoonlijk en vind zegt. Maar dit gaat totaal niet over Heavy Rain, maar FF XIII.
    Daarnaast kom je ook met geweldige argumenten.

Je hele opmerking voegt dus totaal niks toe aan deze thread.

Ontopic:

Redenen voor de 70% van PSM
    [Final Fantasy XIII - 70%]
    - Het verhaal, de heroïsche toneeldrama en de adembenemende CG modellen zijn zeer indrukwekkend.
    - De graphics zijn zeer goed te noemen, zo is er heel veel detail aanwezig.
    - Het battle systeem is leuk, maar repetitief.
    - De grote ambitie van Final Fantasy XIII is tevens de valkuil van de game. Het spel is zeer repetitief, waarbij er vooral heel veel filmpjes aanwezig zijn (volgens de review meer dan 25 uur) en er maar weinig game over blijft, waarbij deze ook nog eens te lineair is.

7. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    In mijn ogen wel. Probeerde met die opmerking te zeggen dat reviews niet alles zeggen. Zeker niet als er geen eens bij staat hoe ze tot die conclusie komen.

Voorheen kreeg iedere FF game een 10, maar werd maar door een beperkt gezelschap gespeeld. Nu moet ineens iedereen de game spelen en dan is hij ineens minder goed.

Tevens is de game juist minder goed omdat ook opa en oma en plezier van moeten hebben. Er blijven maar weinig devs over die niet alleen aan geld denken.

Dat ik niet met argumenten kom is omdat dit topic dus niet over Heavy Rain gaat ;)

8. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    FF werd echt niet door een beperkt gezelschap gespeeld hoor.

9. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Wel als je het vergelijkt met andere games. Denk toch wel dat er meer mensen GTA en Tombraider op de PSX speelden als dat er FFVII gespeeld werd.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    nee het probleem is dat FF niet vooruit is gegaan ;)

We beginnen meer te verwachten dan lineaire gameplay, cutscene, lineaire gameplay, nog langere gameplay :)

11. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    FF VII - Sales 9.72m
    Tomb Raider 2 - Sales 4.94m
    Tomb Raider 1 - Sales 4.45m

FFVII is worldwide een van de bestverkopende PS1 games, dus ik weet niet waar je die rare informatie vandaan haalt.
    En daarnaast is FF inderdaad gewoon achtergebleven. Als je kijkt naar bijvoorbeeld Metal Gear Solid zie je hoe het ook kan.
    Deel 4 is gewoon een evolutie van eerdere delen, waar FF op sommige gebieden zelfs achteruit is gegaan, maar op de meeste gebieden gewoon hetzelfde is gebleven.

12. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Klopt en dat is ronduit jammer! Maar hoe komt het? Ik denk dat het gewoon ligt aan het feit dat als het de kwaliteit zou hebben van de vorige delen de game veel minder verkocht zou worden (of ze verwachten dat hij minder verkocht gaat worden).

Inclusief Japan?

13. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Worldwide. Telt het opeens niet meer als het inclusief Japan is? Dat zijn toch ook mensen?

Ik wil je trouwens best de US sales geven, maar ook daar is FFVII beter verkocht dan Tomb Raider 1 en 2 en vele andere games.

En zelfs in PAL-gebied is de game de 4th selling game, met alleen 2 GT's en Driver voor zich.

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Wat ik bedoel is dat ten eerste in Japan RPGs veel meer geliefd zijn. Daarnaast was het daar deel 7, in Amerika deel 4 en in Europa deel 1...

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Als je niet gelijk zo snel reageert en m'n edit had gezien kon je opmaken dat het ook een van de best-selling games was buiten Japan, met meer sales dan de Tomb Raider games, GTA etc. Idem. met FF VIII.

16. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik had het met beperkt gezelschap ook eigenlijk alleen over Nederland. Heb je toevallig daar ook cijfers van?

17. Lukky NL

Lukky NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vanwaar die vijandigheid mensen? We geloven het wel nu.

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Ga je straks ook nog zeggen dat je eigenlijk alleen de cijfers van de provincie Overijssel bedoelde? :):

Punt is, er is genoeg bewijs dat de games wereldwijd veel gespeeld worden/zijn. Waarom je dan specifiek Nederlandse cijfers wilt hebben snap ik niet, want dat neemt gewoon niet weg dat zelfs in de Westerse wereld de games gewoon veel gespeeld zijn.

19. Jelmen

Jelmen Capo

Leuk Bevonden:
    0
    Je snapt ze hele punt toch of niet? Ga daar dan op in en niet op stomme cijfertjes

Verder jammer dat het zo lineair wordt etc. Niet de 60 euro waard denk ik maar denk wel een leuke ervaring, want het ziet er wel echt tof uit

20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Schijnbaar begrijp jij het hele systeem van beargumenteren met feiten niet. Dat heeft niks te maken met iemands punt snappen of niet, het staat daar totaal lost van. Waar het wel mee te maken heeft is iemands opmerkingen ontkrachten met feiten die daadwerkelijk aangeven dat de game wel degelijk door een hele grote groep mensen wordt gespeeld.

I rest my case voor de rest, want als dat niet begrepen wordt is een goede discussie onmogelijk, aangezien een discussie op dit hele principe gebaseerd is.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina