Flix heeft pas nog een i5 systeem gekocht . Die videokaart is een rebrand van een Nvidia 9800GT, die op zijn beurt weer een rebrand is van de 8800 serie. Je kan echt veel beter een i5 pctje kopen met een ATI HD5000 serie kaart erin, bijvoorbeeld iets van een ATI Radeon HD5450 ofzo. En dan koop je 'm passief gekoeld, maakt het ook nog eens geen lawaai . Zoals: Plaatje klikbaar.
@Lenny, moederbord kan je ook wel tot 30 euro goedkoper. wat systeeem betreft. Ga een beetje met de pc builder van alternate kloten. Heb je eigenlijk wel altijd onderdelen die bij elkaar passen en kan je zelf beetje variëren wat kosten betreft.
I know, maar ik weet niet welke ik moet kiezen Edit: http://tweakers.net/pricewatch/245092/msi-p55-cd53.html, scheelt toch weer wat inderdaad Er kan toch gewoon een PCIe kaartje in Afhankelijk van de kast waar het dan inmoet kan je een normale kopen of een low profile..
Weet je wat het probleem is. heb er een PCIe x16 kaart in gehad, maar die deed niks. zal van de week is ff mijn broers nieuwe kaart proberen.
Ok, bedankt! Zal eens kijken wat ik ga doen. Die videokaart die erin zit, trekt die wel gemakkelijk grafische programma's? Misschien is het ook een optie om iets te vervangen in mjin huidige pc. Zal daar ook eens naar gaan kijken. Het is namelijk zo dat ik redelijk wat taakbeheer er bij moet halen. Weten jullie wat je dan moet vervangen? Geheugenreepjes zijn pas vervangen en bijgestopt. Dus daar ligt het niet aan.
als je een snellere pc wilt en je hebt je geheugen al vervangen/geupgrade dan blijft je cpu over. Ik weet niet wat je nu hebt, en wat voor een moederbord je hebt. Vaak als je een ouder moederbord heb, dan kan je je cpu ook niet upgraden zonder er ook een nieuw moederbord bij aan te schaffen. Dat icm een nieuwe videokaart krijg je al snel een probleem met je oude voeding waardoor je ook die zal moeten vervangen(afhankelijk wat je er nu in hebt zitten). Een I5 systeem dat ik zal aanbevelen(o.a omdat ikzelf ook ongeveer deze setting heb): http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[72617]=1&product[90496]=1&product[225309]=1&product[94822]=1&product[253381]=1&product[230038]=1&product[226356]=1 Met dit systeem kan je gewoon nog een aantal jaar vooruit, ook wat gamen betreft. Ikzelf ben voor een wat betere videokaart gegaan(de HD5770) omdat ik ook regelmatig game op de pc. Ik heb nu alleen niet gekeken naar wat het goedkoopste was. @Lenny, hoe maak ik er een plaatje van?
Ok, dan kan ik net zo goed een nieuw systeem aanschaffen. Zal eens wat gaan vergelijken, tussen jullie settings en de best buy guides op tweakers.net Alleen mijn pa nog overhalen om een pc zelf te bouwen, kan zelf wel onderdelen vervangen maar geen hele pc. Heb wel een handige oom
Vraag me af; kan ik voor 500/600 euro een PC kopen die goed genoeg is om HD films te bewerken? Ben laatste tijd namelijk redelijk veel bezig met film te bewerken, en SD gaat nu al nauwelijks, en HD gaat dus niet op mijn PC lukken. Is een pc van 500/600 euro hier al goed genoeg voor, of is het verstandig om 3 maanden te sparen en een pc te kopen van rond de 1200 euro?
voor 600/700 kan je al een pc samenstellen waarmee je prima HD films kan bewerken. Als je kijkt naar het syteem dat ik 2 posts hierboven hebt geplaatst, gooi er een wat betere videokaart in en je kan prima HD films bewerken. Je kan ook 200/300 meer uitgeven om voor een I7 te gaan waardoor het bewerken iets sneller zal gaan.
Videokaart hoeft dan niet eens anders, met een 5670 kan je ook wel video bewerken, met die 5450 ook nog wel .
Heb de startpost even gerestyled. Incl. anchors en wat zooi samengevoegd om het wat overzichtelijker te maken. Tevens heb ik er videokaart data sheets in gezet die hopelijk automatisch updaten.
videokaart al gefixed, zit nu een Club3D 4650 in. Werkte meteen. Denk dat die andere te oud was ofzo. Nu nog een soundcard xD
Ik ben voor een externe behuizing aan het kijken. En dan zie ik bijv. staan: • 4 ext. 5¼" drive bay • 2 ext. 3½" drive bay • 5 int. 3½" drive bay Wat bedoelen ze ermee? external en internal, wat houdt dat in? Vindt dit ook wel een mooie kast: • Geen voeding • Miditower • ATX mainboard Compatible • 1x120mm fan outtide • 1x120mm fan side • Frontaansluitingen voor 2x USB, Audio, eSata • 4 ext. 5¼" drive bay • 2 ext. 3½" drive bay • 5 int. 3½" drive bay • breedte: 208mm • diepte: 477mm • hoogte: 440mm • Garantie: 12 maanden Kan ik deze gewoon gebruiken?
Waar je op moet letten is de grootte. Dit is een ATX kast dus moet er ook een ATX mobo in. geloof dat de meeste mobo's wel gewoon ATX zijn Verder staat intern voor de interne slots waar je HDD's in gaan. In deze kast kan je dus 5 HDD's inbouwen. Extern staan voor de slots die ie heeft aan de voorkant waar je dus je dvd/blu-ray/cardreaders etc instopt.
ok i get it Zijn die mobo's die lenny-t me aangewezen heeft van MSI, ATX mobo's? Dit staat bij de laatste mobo die lenny-t me aangewezen heeft: MSI P55-CD53 1156, P55, ATX, DDR3, PCI-e, 3x PCI-e , 3x PCI 32/66 Dat is dus ATX?
ext. 5¼" drive bay = DVD drives/branders ext. 3½" drive bay = Floppy drive, cardreaders int. 3½" drive bay = HDD intern En NZXT bouwt prima kasten, dus is een goede keus