[PS3] Hardware/Algemeen [Deel 4]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Pegas, 12 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Wat ik voor Apple ben, ben jij voor de MGS-franchise? 8)
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Kan iemand me niet even helpen met een keuze. :+
    Ik heb nu de GoWIII bundel in bestelling staan. 250 GB PS3 met 1 game... GoWIII dus. 19 maart. €315

    Maar... Bij de Mediamarkt is de PS3 nu in de aanbieding voor €266. 120 GB. Maar van dat geld wat ik bespaar kan ik des te meer 'oude' games kopen. En deze heb ik natuurlijk een stuk sneller in huis.

    Welke zou ik nemen?
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Die van de mediamarkt. GoW III een maand later voor een stuk minder van een buitenlandse site plukken, 120 gig is meer dan genoeg en voor die kleine 60 euro koop je met gemak 3 spellen.

    edit: gisteren aan LAIR begonnen. Niet meer zo mooi als het was, maar ik kan hem prima spelen met motion control! Heb hem voor LAIR eens op limited gezet (RGB) en dat spel heeft er sowieso voordeel bij. Misschien laat ik hem helemaal wel op limited staan.....
     
  4. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    De losse 120GB nemen. Heb ik ook gedaan. Bewust niet voor een Pack gekozen zodat ik zelf kon kiezen welke games ik als eerste wilde. En aan 120GB heb je meer dan genoeg.
     
  5. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.943
    Maar €49 meer voor GoW3 en 130GB meer aan hdd (die je idd waarschijnlijk niet nodig) is ook niet echt veel. Zelfs via buitenlandse sites zul je GoW3 niet voor veel minder dan €40 kunnen kopen.
     
  6. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Dat wou ik dus ook zeggen.

    Als je het geduld hebt, zou ik gewoon zeker wachten op de GoW III bundel, helemaal als je die game zeker wilt hebben!
     
  7. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Of je moet net die game willen die er bij zit. Toch vind ik 45euro meer voor een game + 130GB toch een mooie deal.
     
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Klopt. Maar toen ik 'm kocht had je een Uncharted 2 pack en een Ratched and Clank pack. Uncharted 2 kon ik lenen van een vriend dus heb gekozen voor een losse PS3 met FIFA 10 en MW2 direct erbij.
     
  9. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    ik heb vandaag de shadow 6 controller binnengekregen. Hij voelt hetzelfde aan als de xbox360 controller (die op mijn pc zit), in ieder geval qua button en stick configuratie. De hele controller is met een rubberachtig materiaal bedekt wat wel erg prettig vasthoud. De sticks voelen stevig en solide aan. Helaas nog geen tijd om uit te proberen op de ps3, vanavond ook niet.

    Ik hoop morgen even een testrondje te kunnen maken.
     
  10. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Keep us informed !
     
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Daar ben ik ook wel benieuwd naar!
     
  12. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Vandaag een uurtje kunnen spelen met de shadow 6 controller.

    Bij de controller is een usb kabel geleverd en een usb dongle, wat de ontvanger is voor de controller. De shadow 6 maakt gebruik van 2.4G technologie (zoals GSM's en Draadloze netwerken dat ook doen) en niet van bluetooth zoals de dualshock 3 en daarvoor heb je dus die dongle.
    Het werkt super simpel. Je stopt de dongle in je PS3, drukt op het connect knopje en daarna op de ps3 knop op de controller (waar hier trouwens DG opstaat). Binnen een seconde was er een connectie.
    Je kan de ps3 trouwens niet aanzetten met deze controller, wel uitzetten. Ik vind dit niet zo'n probleem.

    Het spelen zelf.
    De controller voelt voor mij erg natuurlijk aan. Mijn linkerduim valt meteen op de linkerstick, rechterduim op de rechterstick, dit in tegenstelling tot de DualShock3 waarbij ik mijn duimen altijd in een beetje vreemde positie moest buigen of de controller half in mijn hand heb. De sticks bewegen iets soepeler dan die van sony en hebben voor mijn gevoel meer travel, oftewel je kunt ze verder omduwen.
    Mijn wijsvingers op de R2 en de L2, de triggers hebben een prettige curve zodat je vingers er niet makkelijk afglijden. Ze zijn wel redelijk stug, maar misschien gaat dat na een tijdje gebruiken iets soepeler. De D-pad voelt een beetje aan als die van de 360 controller en is volgens mij niet zo precies als die van sony zelf. Ik heb daar trouwens nog geen last van gehad.
    De rumble werkt ook erg goed en volgens mij nog iets sterker dan de dualshock.
    Het laden gaat met de bijgeleverde usb kabel die je net als bij de dualshock in je ps3 steekt of in je pc. De controller is op deze manier ook te gebruiken als een bedrade versie.

    Ik heb de controller getest met de volgende games:

    God of War 3 demo en GOd of war 2: werkt super!! Geen kramp meer in mijn handen na een half uur bashen. Alle knoppen zitten op een logische plek, geen enkele keer naast een nop geduwd of mijn handen raar moeten buigen om een trigger of shoulderbutton in te duwen.
    Er zit geen lag tussen de controller en wat er gebeurt op het scherm.

    Burnout Paradise: Eindelijk een controller waar je gewoon mee kunt gasgeven en remmen met de triggers. Reageert goed op de beweginge van de sticks. Door de langere travel van de sticks heb ik het idee dat de auto op hoge snleheid makkelijker onder controle te houden is.

    Wipeout HD/Fury: wederom werkt het goed. De schepen reageren goed en direkt op de input van de controller.

    Conclusie:

    Voordelen:
    Erg goed alternatief voor de dualshock als je net als ik grote handen hebt of de 360 controller beter vind dan de dualshock3. De controller voelt solide aan en reageert goed. De rumble is sterk (wat ik wel prettig vind). De sixaxis functie heb ik nog niet uitgeprobeerd, van het weekend even LBP ermee spelen.

    Nadelen:
    Je bent een usb-poort kwijt. Je kunt de PS3 niet aanzetten met deze controller en zal de PS3 dus of met de hand aan moeten zetten of met de de dualshock, deze vervolgens uitzetten en dan de shadow 6 controller aan.
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Even vraagje. Ik weet dat de prijs/'kwaliteit' van de HDMI kabel niks uitmaakt als het voor korte afstanden is, maar vanaf wat voor afstand gaat het wel iets uitmaken?
    Ik heb voor €2,99 een 2 meter HDMI kabel zien liggen van Flamingo (merknaam weet ik niet meer zeker), is die nog kort genoeg om het gewoon voor die prijs te nemen?

    Denk het wel, maar wil het toch even vragen aan de experts. :p

    Oh, en ik ben toch gewoon voor de Wehkamp bundel gegaan. Simpelweg omdat ie bij de Mediamarkt was uitverkocht. :+ Zo was de keuze gemakkelijk gemaakt.
     
  14. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    No problemo, het signaal komt erdoorheen ...... of niet...
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Okidokie. :thumbs: thnx

    Lekker cheap
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als je de HDMI-kabel alleen gebruikt voor het doorgeven van een 1080p en DD5.1 dan voldoet zelfs een hele goedkope kabel.
    De problemen beginnen pas als er zowel een 1080p en DolbyTrue/DTS-HD door de kabel gaat.
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik ben wel van plan om een Full HD tv te kopen, maar het geluid zal altijd via de toslink kabel blijven gaan.
    De HDMI kabel zal hoe dan ook nooit beide tegelijk door hoeven te geven. Dus dat gaat mij dan geen problemen opleveren.

    Maar zou ik (als leek zijnde) de problemen überhaupt wel merken?
     
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Bij een lengte van 2 meter gaat dat gewoon prima, of de kwaliteit van de kabel moet wel heel erg slecht zijn. Zou me vanaf een meter of vijf pas druk gaan maken over kwalitatief beter gefabriceerde kabels. :)
     
  19. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Ik heb twee vragen :)

    - Als ik GOW: Collection in mijn PS3 heb veranderd ie telkens de beeld instellingen.
    En dan moet ik dat altijd terugzetten naar 1080p. Nogal irritant ;)

    - Kunnen de mensen van XBW mij hun PSN naam sturen :)
    Want dan heb ik wat meer mensen op mijn PS3 en de mensen van XBW zijn altijd leuk :+
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik ben.
    [​IMG]
    Waarom heb ik Resistance 2 als favo game ingesteld, die heb ik nog nooit gespeeld. 8)

    Ik kan je wel pas over een maand toevoegen/accepteren. :+ Maar aangezien mijn account toch al bestaat (en zo te zien niet verwijderd is door inactiviteit), kun je me alvast toevoegen. :cool:

    edit: Ik zie op de site een 'Mijn Vrienden' tab staan. Kan ik daar ook mensen accepteren? :p
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina