[XOne] Mass Effect [Deel 5]

Discussie in 'Games' gestart door Chorus, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga ook weer opnieuw beginnen met Mass Effect, eind van de maand komt Mass effect 2 op de deurmat als goed is dus :thumbs:
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Ik ben er ook weer druk mee bezig. Nu level 53, schiet dus al aardig op. Moet nog Virmire, Ilos en de Citadel en een set zijmissies. Denk dat ik wel heer dichtbij de level 60 kan komen. Dit is mijn doel om die te kunnen importeren naar Mass Effect 2. ;)
     
  3. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Net klaar met m'n eerste playtrough , wat een einde zeg _O__O__O__O__O__O_ Echt geniaal, kan nu al niet meer wachten om ME2 een keer uit te spelen, maar eerst deeltje 1 completen uiteraart O-)
    Was net aan level 50 met 40h played en 201 saves trouwens 8)

    Ben benieuwt hoe de andere klasses zijn, Soldier lijkt me eigenlijk maar saai en biotic weer iets teveel van het goede, misschien Engineer ofzo. Mja zie wel, moet iig de meeste wapen/skill achievements nog dus het zal daar helaas wel aanhangen.



    De DLCs ook net voor Ilos gedaan, vond er weinig aan eigenlijk. Pinnacle station was een lachertje qua moeijlijkheids graad (op normal) en zelfs de laatste battle met de extra difficult option was een eitje. Tja die Bring Down The bring Down The Sky was eigenlijk gewoon weer zo'n saaie planeet, niet echt DLC waardig, imo.
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Godver: Mis ik op een paar duizend XP na de level 60 achievement. Kan ik nog een keer die hele tyfus verhaallijn doorrammen. Dat is de 4e keer dan al. :mad:
     
  5. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik vroeg me af, hoe is deze game?
    Ik hoor veel zeer positieve maar ook veel negatieve reacties

    is deze game het halen nu nog waard?
    en hoelang is de verhaallijn ongeveer? Ik las in de insidegamer review dat het echt een superkorte game is?
     
  6. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik kan weinig minpunten voor deze game bedenken. Wel jammer dat zoveel ruimte in het spel zo doelloos is. Zoals sommige planeten waar geen flikker op te doen is, behalve 1 klein side questje.
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Verhaal kun je wel een beetje zelf bepalen. Het is alleen dat de zijmissies niet echt uitnodigen op sommige punten. De main story is echter wel diep en heeft een zeer episch einde. De keuzes worden bepaald aan de hand van een soort van cirkel waar je uit kunt kiezen. Teamleden zijn tof, jezelf verwennen met een blauwe alien of een mens ook. Voor de rest zeker een game om aan te schaffen, maar om de framerate of matige a.i hoef je het niet te doen. Framerate is wel minder, maar ik raad je dan ook aan de game op je HDD te installeren. ;)
     
  8. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    is het een spel waar je een beetje makkelijk ''in'' kan komen? en niet super ingewikkeld is als bijvoorbeeld dragon age
     
  9. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik vond het best ingewikkeld, vooral omdat veel dingen helemaal niet worden uitgelegd.
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Het is wel redelijk ingewikkeld voor een nieuwkomer. Als je een paar uurtjes gespeeld hebt ben je al heel wat wijzer. Je kunt trouwens net als ik ook de guide erbij aanschaffen. ;)
     
  11. Ashavan

    Ashavan Guest

    Main story is vrij goed te doen qua niveau om te begrijpen. Je mist alleen heel veel info en dingen die je via side quests tegen komt. De organisatie waar je in deel 2 mee te maken krijgt kom je vaak mee in contakt via de side quests.

    De Main quest kun je in een uur of 8-10 gespeeld hebben. Als je alle DLC, Side missies en alles verkent zit je rond de 38-40 uur totaal.

    De planeten van de zij-missies zijn inderdaad eentonig. Had zelf liever gezien dat deel twee het wat beter zou aanpakken. Maar in deel 2 heb je wel steeds andere omgevingen, maar je land meteen in het gebied van de zij missie. En die zij missies heb je in 4-5minuten gedaan en zijn nog simplistischer dan in deel 1. Dus wat dat betreft prefereer ik de opzet van deel 1 nog steeds.

    De relatief lange tijden in een lift op de Citadel is ook een minpuntje.

    Voor de rest valt er weinig op te merken aan ME1. Voor een RPG'er is het een geweldige game om te spelen.
     
  12. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    901
    Ben het inderdaad met alles wat jij zegt eens :)

    Wat mij persoonlijk een beetje tegenviel nog is dat de Side Quests niet voor het oprapen liggen. Blijkbaar had ik er nog veel niet gedaan (was geeindigd op level 47 oid) en niet eens majority of the game. Ik was echter in de veronderstelling dat ik er best veel had gevonden. Het is dus lastig inschatten waar je in de game bent.
     
  13. Ashavan

    Ashavan Guest

    Als je gewoon met iedereen praat en overal heen gaat kun je haast geen missies overslaan.
     
  14. Muamba123

    Muamba123 FC TWENTE

    Berichten:
    784
    Leuk Bevonden:
    7
    heb een vraagje,
    zit nu op eden prime....voor die beacon.
    maar kun je dan al ergens een assault rifle vandaan halen? of moet je het met je standaard guns doen?
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    welke klasse ben je?
     
  16. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    ik heb deze game stomweg al tijden laten liggen, heb em cadeau gekregen voor kerst toen ie net uit was...
    net mee begonnen :eek: ben benieuwd!
    stom eigenlijk dat ik het zolang heb laten liggen
     
  17. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    klein vraagje, ik heb net mn eigen schip gekregen en ik wil nu opsteigen en missies gaan doen..

    maar hoe zeg je tegen je schip dat je wilt vertrekken??
     
  18. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    Pak de teugels en zeg apport door de headset.

    Maar zonder dollen, je moet via de galaxy map op brug van de Normandy aangeven waar je naartoe wilt.
     
  19. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    thx voor je reply, heb nu op de galaxy map gedrukt maar er is maar 1 lokatie op te zien (de citadel) en voorderest niks
    wat moet ik doen om andere lokaties erop te krijgen??
     
  20. Muamba123

    Muamba123 FC TWENTE

    Berichten:
    784
    Leuk Bevonden:
    7

    ik ben soldier
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina