Wat mij betreft is geen enkele game 60 euro waard. Bedragen zijn gewoon absurd tegenwoordig. Waarom kan het voor de pc wel 40 euro zijn en moet er bij een console meteen 50-80 euro van gemaakt worden? Absurd gewoon.
Dat Final Fantasy stil staat qua vooruitgang betekend niet dat je het opeens kan vergelijken met een Lost Oddysey of Bleu Dragon. Als die andere games net zo zouden doen als Final Fantasy met de laatste delen zouden die andere games net zo'n commentaar geven. Sterker nog dat heb ik gedaan ook. Heb Lost Oddysey nog steeds niet uitgespeeld omdat ik het gewoon niet meer kon hebben...werd er gek van.
Ik zeg inderdaad dat het verhaal van FF13 kut is. Er worden met de chapters achtergrond verhalen van ieder personage verteld en er is geen duidelijk hoofd verhaal wat op de voorgrond afspeelt. Dat hoofdverhaal is meer naar de achtergrond geduwd. Tja dat er veel cut scenes zijn zegt helemaal niks. Ik kan ook een kut verhaal verzinnen en dan filmpjes er bij verzinnen.
Cijfers die review sites geven kijk ik al jaren niet meer naar. Zoveel gehype, zoveel marketing, zoveel worden gedwongen door de game ontwikkelaars om goede scores te vermelden omdat ze anders in de toekomst geen review games meer krijgen en interviews etc. Als je van elke review ongeveer 2 punten afhaalt heb je veel realistischere cijfers van wat een game echt waard is. Je wordt kapot gegooid met 9+ als cijfer dat je van te voren al weet dat het niet klopt. Het is enorm zeldzaam dat een game echt dat cijfer waard is wat het krijgt.
Mensen kunnen me best pessimistisch/depressief noemen. Ik noem het realistisch aangezien het elke keer weer uit komt wat ik zeg. En zolang er geen tegendeel bewezen wordt door game ontwikkelaars...
Laatst bewerkt door een moderator: 9 feb 2010