[XOne] Dante's Inferno

Discussie in 'Games' gestart door Daz, 31 jan 2009.

  1. geob81

    geob81 Active Member

    Berichten:
    468
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik ben het helemaal met je eens BigKabuto. Normaal hecht ik heel veel waarde aan de review van Gametrailers bij het kopen van een game, maar deze keer hebben ze het erg mis. Deze game heeft zoveel sfeer en zieke omgevingen, die visueel zo ontzettend mooi zijn, en het speelt zo ongelofelijk lekker, dat Dante's Inferno gewoon minstens een 8 of 9 waard is. Ik ben nu zo'n 3,5 uur onderweg in deze game en het is toch al een tijdje geleden dat een game me zo pakt, dat ik niet kan wachten om het verder te spelen. Ik ben ook best benieuwd naar de Anime film van Dante's Inferno, maar die kijk ik pas als ik hem uitgespeeld heb :)
     
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556


    Ja precies, GT heeft meestal wel redelijk betrouwbare reviews, maar deze vent houd alleen maar van klagen. En het is niet eerlijk, kijk naar een GTA IV, ik vind de game geweldig hoor, daar niet van. Maar die kreeg echt 9's of hoger, niemand hoorde je ook maar een klein beetje kritiek geven maar er was echt genoeg waar je over kon klagen. Reviews bepalen voor mij allang niet meer of ik overga op een aankoop.

    User-reviews, gameplay videoos/playthroughs wel. Met teveel RPGs en andere games is het gebeurd dat ie werd afgekraakt en ik vond de games geweldig, en het is echt jammer dat genoeg mensen zo erg luisteren naar reviews, en dus deze niet kopen omdat ze zich blind staren op God of war, terwijl deze Dante's Inferno het echt wel waard is voor een GOW fan.
     
  3. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Hmmmz gisteren gekregen van me vriendin en vandaag lekker gespeeld maar wat een super tof spel. Mag dan wel een kopie zijn van GOW maar wat is daar mis mee. Vechten is stoer. Spel is heerlijk grof. Eindbazen zijn stoer. Level systeem is ook fantastisch.

    Enige wat me irriteert is dat een hoop vijanden simpelweg kunnen worden gepakt en gelijk worden ge absolved. Beetje suf soms aangezien je snel die paden wil levellen.
     
  4. Maver21

    Maver21 *PS4-BOX-one*

    Berichten:
    3.253
    Leuk Bevonden:
    20
    JESZ dit gaat nergens over, wat een bout game. Ik zit nu bij het stukjein Worldly Splendors met dat vallende guillotine. Ik denk ik save hem nadat ik dat ding naar boven heb laten gaan. Ik save geladen. Staat die guillotine naar beneden en die hendel naar de andere kant zodat tie omhoog moet staan, nu kan ik dus niks meer doen, WTF is dit voor een BUG game:mad::mad:
     
  5. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Dat ben ik zeker niet met je eens.
    Ik ben een groot GOW fan en ik vind Dante's Inferno echt aan alle kanten rommelen.
    Dat is niet omdat dat zo is, maar puur omdat GOW alles (maar dan ook alles) beter doet ;)
     
  6. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik geloof die review wel, want naast Gametrailers zijn er nog meer sites die het spel een laag cijfer geeft. Zo gaf Gamespot volgens mij ook maar een 6,5. Ik vind reacties van mensen die het spel net 2 uur spelen ongeloofwaardig. Dan zeggen 9 van de 10 mensen "Wow, vet spel". En je kan wel miepen dat het spel wordt vergeleken met God of War. Dat is terecht, want dat willen ze volgens mij erg graag. Tot in de kleinste details hebben ze alles gestolen van GoW, zelfs tot het button bashen om een health kistje open te maken. Zelf wacht ik liever een maand totdat God of War 3 uitkomt, dat is gewoon de overtreffende trap van Dante.
     
  7. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ik heb hem nu 2 keer uitgespeeld. Het is gewoon duidelijk waar het gros van het spel op lijkt. En het is echt niet zo dat ik dat an sich slecht zou vinden. Het probleem wat Dante alleen een beetje heeft is dat het net niet die afwerking heeft van GoW.
    En dan doel ik helemaal niet op dingen als graphics, die zijn in orde en die CGI tussen filmpjes zijn geweldig. Het verhaal is ook prima en het level design helemaal. Ontwerp van de eindbazen zijn ook prima. Waar het alleen steekjes laat vallen zijn bij een paar gameplay elementen. De slinger van touw naar touw stukjes kunnen bijzonder irritant zijn. Zelfs als je een sprong daarin goed timed is dat niet altijd een garantie voor succes en dat is niet hoe het moet zijn.
    Ook is het gevechtssysteem niet zo uitgebreid als het wellicht had kunnen zijn. En counteren en dodgen is net niet zo scherp als ik in ieder geval graag had gezien.
    Er zijn nog wel wat dingen die ik niet goed vind werken in Dante. Dat alles maakt van Dante voor mij geen slecht spel, ik heb hem nog steeds met plezier gespeeld en de aankomende co-op mogelijkheid lijkt mij ook erg tof. Maar het maakt van Dante ook geen topper. Het is een beetje een middenmoot spel, misschien iets daarboven. En het is daardoor wel een spel waarbij voor de één bepaalde minpunten/frustraties zwaarder zullen wegen dan voor de ander.
     
  8. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Probleem is alleen, als je geen PS3 hebt is Dante toch het betere alternatief ;)
    Ik heb zelf iig geen zin om een console aan te schaffen voor 2 games (GoW en Uncharted) dus dan is Dante, mits je GoW niet gespeeld heb een geweldige game.

    Een vriend van mij heeft'm dus ik ken hem gewoon lenen als hij hem uit heeft maar anders had ik'm wel gekocht.

    En tja als je een spel bijna kopieert dan is het gewoon terecht dat iedereen het ermee gaat vergelijken en daar de uiteindelijke conclusie uit trekt.
     
  9. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Nou ja, ik heb wel een PS3 en toch heb ik Dante en ik heb daar geen spijt van.
    Ook zonder GoW gespeeld te hebben lijkt het mij wel dat bepaalde minpunten van Dante nog steeds van orde zijn. Maar goed, ik kan dat niet met zekerheid zeggen omdat ik wel de GoW's heb gespeeld.
    Maar nogmaals, het is een prima spel. En in een vorige post zeg ik ook dat ie wel aan te raden is. Er is gewoon ruimte voor verbetering.
    En met een beetje mazzel passen ze wat van die dingen aan en dan wordt het vervolg des te intressanter.
     
  10. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Hmm ik denk er toch een tikkeltje anders over.. Ik zou juist wel doelen op dingen als de graphics. GoW 3 iet er subliem en het oog wil ook wat ;)

    Het slingeren aan touwen in DI vind ik perfect werken en daar ben ik dan ook elke keer met speels gemak doorheen gevlogen. Ook het counteren werkt in mijn geval uitstekend.
    Het enige wat ik wel vind, is het relatief beperkte combat systeem inderdaad en al die vage valkuilen waarmee ze hebben lopen strooien. Je moet het spel bijna constant springend uitspelen. 8)

    Al met al vind het zeker wel een topper en qua cijfer denk ik aan een mooie 8.

    Toch vind ik een game als GoW 3 wel een system seller en ik ga dan ook een PS3 bundel kopen met God of war d'r bij. Kan ik daarmee aan de slag i.c.m. Final Fantasy op Blu Ray :)
     
  11. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Net voor de eerste keer uitgepseeld en gelijk nog maar een keer gestart om de laatste achievements te halen (holy path level zeven en alle skills) Vermakelijke game is het. Was niet zo super lang (8 uur eerste keer) maar vond het een leuk concept.

    Snap dat de vergelijking met GOW maar moet eerlijk zeggen dat het christelijke verhaal me iets meer trekt dan het griekse mythologie verhaal. Al zo vaak gezien.

    Stijl van de game was goed al gingen ze soms iets te ver. Presentatie was ook heel goed met de verschillende cut scenes. Leuk spel voor EA en kan niet wachten op de Co-op (level editor boeit me niet) en het prequel level!
     
  12. Diikoeneke

    Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

    Berichten:
    1.786
    Leuk Bevonden:
    12
    Al gelukt....
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2010
  13. denv

    denv Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Grr gister voor de tweede keer uitgespeeld, en ik heb nu op de een of andere manier 2 keer ergens die gids gemist. Dus om hem 1000/1000 te halen moet ik hem nu eigenlijk nog een keer spelen...

    Die 666 combo moet ik ook nog trouwens, maar dat zal me ooit wel een keertje lukken.

    Dat komt nog wel een keer dan, eerst maar eens aan de slag met Bioshock 2.
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
  15. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18

    Ik heb hem gehaald in de trials waar je 8 seconden in de lucht moet blijven. zorg dat je de relic hebt fully geupgrade waardoor je combo drie seconden lang blijft hangen ipv 1 en vuur gewoon constant je kruis af. Het is een beetje saai maar wel makkelijk.

    Pas op dat je wel ontwijkt als ze slaan maar nooit meer dan één keer ontwijken. Schiet gelijk weer een kruis af!
     
  16. geob81

    geob81 Active Member

    Berichten:
    468
    Leuk Bevonden:
    8
    Net voor de eerste keer uitgespeeld. Wat een ontzettend gave game is dit!
    Ik zie hierboven dat iemand hem in 8 uur heeft uitgespeeld...dat was op easy mag ik hopen? Ik op normal en deed er toch echt wel 12 uur over (heb het wel relax gedaan, met alle mogelijke kamers vinden en genieten van de mooie omgevingen enzo)....sommige gedeeltes waren echt heel pittig (stuk pittiger dan god of war), maar het was echt een intense ervaring :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2010
  17. Camo81

    Camo81 Dood en Verderf

    Berichten:
    2.189
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga nu de Anime kijken morgen even de game testen heb hem al een paar dagen binnen :D
     
  18. geob81

    geob81 Active Member

    Berichten:
    468
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik ga ook de anime kijken, maar ik heb bewust gewacht tot dat ik het spel had uitgespeeld....volgens mij bevat de film namelijk een en al spoilers.
     
  19. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Ik wil dit spel zo graag!

    Jammer dat ik geen geld heb 8)
     
  20. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Crosspost van een vraagje op x360a (en geen zin om 'm te vertalen :+)

     

Deel Deze Pagina