1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het grote "video-edit en montage" topic

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door scarluuk, 25 jun 2009.

  1. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb Magic bullet al, maar ik gebruik het niet zo vaak alleen als ik in tijdnood kom omdat ik toch altijd wat aan diepte mis ofzo.
    Het liefst gebruik ik het kleur programma van final cut (color) en meestal kom ik dan ook wel ver.
    Maar wel bedankt voor de tip!


    Heb afgelopen donderdag een clipshoot gedaan met een rapper (mella)
    Beelden zijn gaaf gelukt, we hadden in de avond geschoten met 3 spots buiten.
    Is erg goed gelukt, als hij af is wordt hij hier gepost.
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja niet alleen de kleur wordt aangepast idd, ze klooien ook met de scherpte ofzo, af en toe verlies je dik veel details met MBL.
     
  3. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    ze willen meestal zo'n dreamy effect erover pleuren voor het "cinema gevoel" zoals ze dat zeggen.

    Ik heb de mijne gecreeerd met een kleine gausian blur erover en edge softening heel minimaal
     
  4. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    na een korte break ben ik er weer, heb net een videoclip af voor een plaatselijke rapper in Tilburg.

    gefilmd met de canon 7D en 3 lenzen.
    Montage is gedaan met final cut studio.
    daarin maakte ik gebruik van final cut pro, motion, color en compressor.
    Het eindresultaat is aardig gelukt (ben er niet helemaal tevreden over maar ach,)
     
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Netjes gedaan hoor! Heel af en toe heb ik het gevoel dat de audio net niet 100% sync loopt met de video, maar dat zal wel weer aan youtube liggen.

    Hij kan iig qua kwaliteit zo op tv. :) Qua originaliteit, tja.. ;)

    Die gebruikte sample is trouwens wel echt slecht, tweede gedeelte van het loopje loopt volledig uit de maat. Gelukkig gaat de beat er grotendeels overheen, zodat het minder opvalt.
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Had je het nummerbord er voor de moeite niet ff af kunnen halen?:+
     
  7. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Tja origineel is het filmpje zeker niet, maar zo was de wens van de rapper.
    Binnenkort ga ik een video clip maken die volledig met verhaal en al is en die wel origineel is haha :9

    @Lenny-t, kwam ik op het laatst achter dat we dat vergeten waren. we hadden geen zin om het overnieuw te filmen dus tja, dan maar digitaal weg halen he :+
    Je bent btw de eerste die het op valt, ik had al eerder reacties verwacht maar kennelijk viel het toch niet zo erg op :9
     
  8. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    iemand enige ervaring met motion tracking van personen?
     
  9. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
  10. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Met kentekengegevens kan je helemaal niets. Dus waarom het iedereen altijd maar wil censureren is mij een raadsel. Je rijdt er ten slotte ook mee over de openbare weg! 8)
     
  12. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    toch zijn mensen gesteld op hun privacy dus willen ze niet alle gegevens in beeld;):9
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik heb een 9 min filmpje gemaakt met Sony Vegas. Maar iedere keer als ik hem wil renderen begint bij 8 min en slaat die de eerste 7 min over. Iemand een idee?
     
  14. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Staat vast je "active region" ofzo niet goed (die staat dan bijvoorbeeld bij 8min-9min ipv 0min-9min). Heb je een screenshot van je tijdsbalk ofzo, want ik ken vegas verder niet?

    Of er staat ergens bij je render settings dat hij alleen vanaf 8min moet renderen.
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Hmm heb het al.
    Is ook altijd zo. ;) Eerst een uur klieren dan uiteindelijk maar eens vragen en dan een minuut later vind je het. :D
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Maar dat is het 'm juist. Je kunt helemaal niets met kentekengegevens. Alleen de politie kan meer informatie opvragen.
    Je rijdt toch ook niet met gecensureerde kentekenplaten over de openbare weg?
     
  17. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Nee maar toch heeft het allemaal met rechten te maken;)
    waarom denk je dat google streetview alle gezichten en kentekens probeert te blurren?
    Mensen worden iedere dag wel gespot op straat enzo maar toch willen mensen hun eigendommen niet zo duidelijk in beeld.
    ook de eigenaar van de auto heeft hier duidelijk naar gevraagd (het is niet de auto van de rapper)
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    In dat opzicht is het een ander verhaal.
     
  19. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    hoezo dan?
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Denk dat veel mensen niet weten dat iemand helemaal niets kan met een kenteken. Maar ze worden snel bang dus daarom moet Google alles blurren. Achja, nutteloze discussie. :+
     

Deel Deze Pagina