De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De B550 heeft een DVB-C (CI+) tuner !!
    Deze is geschikt voor digitale televisie van Ziggo.

    De B550 heeft 4 HDMI-poorten en de B530 heeft er maar 3.
     
  2. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Oke... Dat is opzich wel makkelijk. Hoef je niet meer zo'n kastje ertussen te zetten :) Beeld van beide is hetzelfde neem ik aan? Ze stonden niet naast elkaar namelijk, dus kon ze niet direct vergelijken met elkaar. Wel met modellen van andere merken...

    Heeft de 530 die ook niet dan? Volgens tweakers hebben ze beide een DVB-C tuner :9
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2010
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijk even goed uit !
    Ziggo werkt alleen nog als de DVB-C tuner geschikt is voor CI+ !!!
     
  4. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1

    En dat is die van de 550 wél en bij de 530 niet??
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Waarschijnlijk viel het je op dat de Samsung feller is. De meeste mensen verwarren fel met mooi.
     
  6. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    dude, het kan dat hij een ander scherm mooier vindt als jij....
     
  7. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens. Maar het is wel goed dat je erop gewezen wordt vind ik.

    Zou echt zonde zijn dat je thuis komt, de tv veel te fel vindt. Je stelt je contrast op Normal af en een stuk lager.

    Ineens is het beeld een stuk anders en vaak ervaren mensen dit dan weer als lelijker beeld.

    Geldt niet voor iedereen natuurlijk, maar het komt echt vaak voor (3x in de eigen omgeving meegemaakt, jammer genoeg)
     
  8. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou ik vond de kleuren gewoon mooier op de 530 en de 550 van Samsung.

    Bij de Philips en de Panasonic die daar stonden, met dezelfde prijs/specs ongeveer, vond ik de kleuren gewoon een beetje te dof. Ze lieten, natuurlijk, hetzelfde zien als de Samsungs en daarop vond ik het mooier...

    Over die DVB-C tuner he... Kunnen daar alle digitale tv-kaarten in??

    Het wordt dan btw toch waarschijnlijk de 550. Kost 20 euro duurder, maar heeft ook USB-poort. Dat kan ook altijd wel makkelijk zijn :) En één HDMI meer :)
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je hebt 2 dingen nodig !
    1. CI+ cam module ( € 70 ).
    2. Smartcard.

    Bij Ziggo betaal je voor een Smartcard € 29,95

    Het beste kan je even bij jouw provider informeren of deze ook werkt via Cam Module.
     
  10. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar een smartcard kan zegmaar er wel gewoon in?? Wat doet die Cam Module dan? Is dat dat nieuwe interactieve televisie kijken?? Dat hoef ik toch niet :9
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een Cam Module is kleine stukje hardware die achterin de tv drukt.
    Vervolgens druk je daar de smart-card weer in.

    [​IMG]
     
  12. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Mijn ervaring met het zoeken naar een TV is bij verschillende winkels modellen vergelijken. Want lang niet altijd worden ze goed afgesteld of ze worden wel zo afgesteld dat degene die ze het liefst kwijt willen (b.v. omdat een nieuw model komt) het beste eruit ziet.

    Zelf wil ik een nieuwe lcd. Ik ben aan het kijken in de 46 inch range en waarschijnlijk wordt het een LED.
    Bij de MM bij mij in de buurt stond de Philips 46 PFL 9704 en b.v. ook de Samsung 46 B8000. Twee tv's die ingeveer in dezelfde prijsklasse zitten.
    Voordat ik een tv koop ga ik eerst veel vergelijken. Zo kwam ik een tijd geleden in die MM en was erg gecharmeerd van het beeld van de Samsung. Deze zag er ook wel wat mooier uit dan die van de philips, (beetje lastig alleen dat ze niet naast elkaar stonden). Echter het frappante is wel dat toen bekend werd dat Samsung problemen had met de 8 serie dat de Philips tv ineens zichtbaar beter was. Ik vertrouw nooit volledig het beeld wat ik bij een winkel zie. Ik probeer zoveel mogelijk bij verschillende winkels te kijken en ook zoveel mogelijk online ervaringen vinden van de tv die ik op het oog heb
     
  13. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Dus die heb je nodig voor de Smart-card? Of kun je hem zonder een Cam Module er ook in doen??

    De 650 heeft overigens 100 Hz en kost 100 euro meer dan de 550 (die 50 Hz heeft). Is het deze 100 euro waard, alleen voor meer Hz?
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2010
  14. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    100Hz kijkt wel mooier vind ik. Vloeiender beeld. Ik zou het wel doen.
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Zonder kan niet.
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Heb je 1 beeldinstelling veranderd?

    Ik zou zeggen: kijk s of je een verschl ziet!


    Ik krijg gewoon het idee dat je met je armen over elkaar naar de verschillende tv's in de winkel aan het kijken bent en dat heeft 0,0 zin.
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2010
  17. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Bespaar jezelf de moeite Ferry, je weet het antwoord denk ik zelf al?

    Gelukkig zijn het niet onze centen :thumbs:
     
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Je moet absoluut kopen wat je zèlf mooi vindt hoor, maar vaak posten mensen daarna de nadelen hier.

    Hoeveel mensen niet beginnen over tegenvallende kijkhoek (werkelijk 1 stap naar links en je kan het zelf zien) of dat gewone dvd's niet zo mooi worden getoond (werkelijk 1 hele dvd meenemen does the trick).

    etc etc.
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2010
  19. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Sluit jij je PS3 er eerst helemaal op aan dan ofzo??? Kijkhoek heb ik natuurlijk wel op gelet, die was vrijwel hetzelfde...

    @ Loonens: Wat jij zegt slaat nergens op... Ik vraag alleen maar om wat informatie/hulp... 'Bespaar je de moeite' slaat dus nergens op. Misschien ga ik de volgende keer wel wat meer vragen stellen en wat instellingen veranderen... Als je niks zinnigs te zeggen hebt, zeg dan gewoon niets :) Ik kom hier alleen maar voor hulp en informatie :)

    En die hulp stel ik ook zeer op prijs :)
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2010
  20. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    waarschijnlijk willen ze je allebei helpen hoor!

    ze zeggen dit omdat veel mensen kopen, op de 1ste indruk en slecht afgesteld, en naderhand komen ze hier op forum om het zo maar te zeggen klagen over hun tv dat die tegen valt etc.

    ze willen je alleen maar helpen dus :thumbs:

    en kijkhoek is bij lcd slechter hoor.
    wat je zelf mooiste vind, dat moet je inderdaad kopen, test wel eerst dan voorkom je vaak teleurstelling
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina