[Mass Effect 2] Het Verhaal [SPOILER ALERT!]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Pegas, 24 jan 2010.

1. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ook je hele crew?
    Al mijn teamleden leefden wel, dus ik kreeg de achievement van No One Left Behind. Maar mijn halve crew was wel dood, omdat ik niet gelijk door de Omega 4 Relay ben gegaan nadat mijn crew werd ontvoerd. Je schijnt alleen de loyalty missie van Legion te kunnen doen, anders ben je de helft kwijt. Ik had een paar kleine zijmissies gedaan en 2 uur gescand om de Normandy te upgraden. Maakt voor de rest niet uit, maar ben wel Kelly Chambers (zo heet ze geloof ik) kwijt. Ze bracht je altijd mooi op de hoogte met "Commander, you have a new message at your private terminal". En je kon leuk met haar flirten. Maar helaas, ze werd een sapje die naar de human reaper ging.

2. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    Hmmm... Net de suicide mission gedaan en gehaald, maar ben een member kwijt. Alles ging perfect tot ik op het laatste platform naar de eindbaas gaat. Dan wordt er gevraagd wie er achter moet blijven om de achterste linie te verdedigen, maar ik koos ervoor om vooruit te gaan. Maar goed, ik de baas verslagen en dan zie je in dat filmpje dat de mensen naar de Normandy evacueren, maar toen lag Mordin dus dood op de grond :mad: Kan het zijn dat je iemand op dat moment moet aanstellen? Of kan het iets anders zijn? Want ik wil toch wel graag mijn hele crew redden ;)

3. Nyari

Nyari Bullets Included...

Leuk Bevonden:
    0
    Kennelijk is Mordin de enige die random kan sterven ondanks het feit dat je de Upgrades en loyalty missies gedaan hebt.
    Ik had net hetzelfde probleem.
    De oplossing zou zijn om hem als beschermer met de overlevende crew terug naar de Normandy te sturen

edit* je mag ook nooit de "let's go", "hurry up" of "move forward" gespreksoptie gebruiken want dan loop je ook de kans iemand kwijt te spelen

Laatst bewerkt: 9 feb 2010
  4. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb dat stuk net even opnieuw gespeeld en inderdaad ervoor gekozen om de rest achter te laten voor de verdediging. Ook heb ik Mordin meegenomen om de baas te verslaan en ja hoor! DING 75g :D NICE!

Mijn set-up voor de missie:

Tali in de schachten en Jacob als eerste secondary squad leader.
    De tweede keer Garrus als squad leader en Samara als de Biotic.
    En ik stuurde Grunt mee als body guard voor de crewmembers.
    In het laaste stuk had ik dus Mordin mee en Garrus.

Dat was best gaaf :D

Laatst bewerkt: 9 feb 2010
  5. Harry Henkel

Harry Henkel Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de game gisteren uitgespeeld (alle team members hebben het overleefd, Kelly alleen niet). Ik heb geen zin om een uitgebreide reactie te schrijven op dit moment, dus ik zeg alleen even dit:

Mass Effect 2 is de game van 2010, makkelijk. Ik heb zelden zo'n geweldige 32 uur aan gamen meegemaakt. :D

6. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Kelly zei altijd dat ik een new message had, en dan had ik het niet O-). Maarja, iedereen had het wel bij mij overleeft. Deed er precies 40 uur(op de minuut) over.
    Ik vraag me wel af of Shepard als enigste kan sterven. Lijkt me wel de ultimate sacrifice.

7. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Nee, want de mensen van je team die kunnen sterven zijn ook permanent denk ik. Daarom ga ik er ook vanuit dat deel III wel eens heel heftig en intens kan worden. ;)

8. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    [yt]8nBBQdYVJYE[/yt]

8)

9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    WTF! 8)

Tali-ban

10. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    vette humor :p

Ik koos voor [rally people] maar bij die persoon ontbrak de optie.

11. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Zo juist een anomaly missie gedaan waarin je het visioen van ME1 dat je via de beacon op Eden Prime kreeg terug zag, maar dan met een extra beeld van een Collector :). Missie was op Joab (Enoch systeem, Rosette Nebula).

12. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Die heb ik in mijn eerste playtrough ook gedaan. Opzich wel een gave missie, maar ik had wel op meer gehoopt.

13. Ashavan

Ashavan Guest

Erg vaag. Heb die mordin aan geen enkel team toegekent bij de nieuwe playthrough. kom ik na de missie terug op de Normandy blijkt hij toch dood te zijn. :confused:

14. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    Jacob is enkel dood bij mij. :'-(
    Ik ben trouwens ERG benieuwd naar de Illusve Man. Ik heb Collector's basis lekker opgeblazen en dikke vinger naar Illusive man opgestoken. Maar hij's zo mysterieus en denk dat er nog wel een vette twist komt @ ME3. :)

15. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Een dikke vinger naar de council, een dikke vinger naar The Illusive Man. Ik denk dat iedereen in ME3 mij gaat proberen te naaien ipv achter de reapers te gaan :cool: .

16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Eens en ik hoop dat Legion de overlevende Geth overtuigt dat mijn Shepard de ware god is ipv Sovereign of Harbinger. 8)

17. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Zo, zit nu ongeveer op de helft van Revelation en het boek is toch wel erg tof. De verschillende verhaallijnen die zonder twijfel uiteindelijk bij elkaar uitkomen en Saren maken het toch wel een heerlijke boek. Ik vond Saren in ME1 al een held (In de zin van dat het een prachtige en boeiende personage was) en nu vind ik hem alleen maar toffer en toffer. Laat ook meteen zien dat ik wel echt een badguy heb gemist in ME2, Saren was echt gewoon de shit in deel 1. Nog nooit zo'n boeiende badguy gezien in een game. Door het boek heb ik ook wel een beetje spijt gekregen dat ik Andersson als council lid heb gemaakt, in het boek is hij toch echt een pure soldier. Ach, ik zag hem toch amper in deel 2 dus boeiend. :+

Hopelijk is die Harbringr een stuk toffer dan Sovereign, want die was ook wel bruut.

Laatst bewerkt: 16 feb 2010
  18. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Reken maar dat Harbinger toffer is. Hij is de leider van de Reapers en zal ook wel helemaal vooraan hebben gestaan bij dat shot van al die reapers op het einde. ;)

19. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Ik dacht elke keer dat Harbinger die leider van de Collectors was, niet dus. :+ Ben opzich ook wel benieuwd naar de vijanden waar je tegen zal vechten in deel 3 tijdens combat, misschien krijgen we mini reapers met guns ofzo? :+

Deel 3 kan in ieder geval verschrikkelijk episch worden, heb er daarom ook geen probleem mee als het nog een lange tijd duurt. Zou mooi zijn als we grote veldslagen krijgen en de keuzes uit deel 2 en 1 samen komen in deel 3. Dus uit deel 1 onder andere de Rachni die je mee helpen en uit deel 2 op een of andere manier de Urdnot clan + Geth + heel veel perfect Krogans zoals Grunt die zijn gemaakt door die medicijn van Mordin.

Laatst bewerkt: 16 feb 2010
  20. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Vind het wel dom dat het eindigt met de Reapers die op de rand van de Melkweg staan en daarna kan je nog rustig wat cruisen in het ME universum en wat overgebleven side-questjes doen. Natuurlijk besef ik wel dat het gedaan is voor DLC, maar ik vind het gewoon wat vreemd 8).

Deel Deze Pagina