De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand interesse in een samsung LCD Tv, model LE32R71B voor een schappelijk prijsje? Stuur even een PM[​IMG]

    /Mod Het is hier geen Marktplaats ;) - Melbuuln
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat is dit weer voor een onzin :mad:
    Merk helemaal niets van de kijkhoek bij mijn R71B en Bravia.

    Ben het gezeik van jullie Plasma Gangbang een beetje zat :+:mad:
     
  3. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    heb zelf ook lcd gehad, en was wel slechter hoor :+

    moet zeggen niet dramatisch slecht ofzo, kon gewoon schuin ervoor zitten, maar merkte wel dat dit niet een van de sterke kanten is van zo'n tv
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2010
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Samsung heeft maakte 4 jaar geleden voor de LE32R71B gebruik van 4 soorten panels.
    1x PVA (CMO) en 3x S-PVA (Samsung , CMO en AMVA).

    De Duitse forums stond vol met klachten over de PVA panel van CMO.
    Dat is zo uit de hand gelopen dat Samsung deze panels heeft terug genomen.

    Ook tussen de S-PVA panels zat een gigantisch groot verschil.
    In mijn R71B zit een AUO_AMVA panel , dit was de beste panel uit de R71B serie.
    Na bijna 4 jaar is deze panel nog steeds vrij van luie/dode pixels.
     
  5. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb tot op de dag vandaag ook geen problemen met de R71B.
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb alleen de laatste tijd problemen met de handstake (HDMI) tussen de R71B en H360R (HD-decoder).
    Aan de R71B kan het niet liggen omdat de PS3 en Xbox360 perfect werken.

    Tussen de R71B en H360R ligt nu een component-kabel en dat werkt wel normaal.
     
  7. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank je wel dus ik ben toch niet de enige.

    Kijkhoeken zijn erg afhankelijk van het gebruikte paneel. Zo doet Alpha IPS praktisch niet onder voor de kijkhoek van plasma panelen.
     
  8. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij bent echt er van overtuigt dat jij de beste tv thuis heb staan he? Ik ben blij voor je dat je trots bent met je aankoop maar dat maakt het nog geen goed product en zeker niet te vergelijken met de Pioneer van Ferry. De enige overeenkomst is dat het beide plasma tv's zijn maarja een Dacia is ook een auto net als een Audi. Het is grappig om te zien dat jij iemand kleineert omdat diegene het niet eens is met de kwaliteit van jouw product. De Samsung B550 waarin hij geinteresseerd is is een hele goede tv en zeker geen miskoop zoals jij doet denken.
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2010
  9. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Kijk, daar heb ik tenminste wat aan. Natuurlijk: er zijn altijd betere tv's te krijgen. Maar ik wil zo rond de 500 euro uitgeven voor een leuke HD-tv waarop ik mijn laptop kan aansluiten (voor films/series), lekker kan gamen in HD en gewoon televisie kan kijken... Ik vond het beeld van de Samsung B550 gewoon mooi :)
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Kijk Peter, er zitten echt grote verschillen in beeldkwaliteit tussen die hdtv's, maar dat kan je in de winkel helemaal niet zien.
    De ene tv is bijvoorbeeld veel beter in t tonen van SD-content (zoals digitale tv met scart of dvd's), terwijl de ander weer beter is met HD zoals blu-rays of games.
    Plasma's zijn bijv beter met snelle games en lcd is beter met t internetten.

    Of ik mn PS3 heb meegenomen? Nou, ik gebruik mn plasma voor 95% om op te gamen met mn xbox en de overige 5% voor hd films en internet.
    Dus ja, ik heb 2 keer mn xbox meegenomen en ben beide keren flink gaan testen en vergelijken.
    Ik heb dus gezorgd dat ik de tv kon uitkiezen die het beste bij mijn gebruik past.

    Ga je bijv voornamelijk dvd's erop kijken dan moet je dààr weer op testen. Ga je veel blu-rays kijken, dan is de weergave van 24p weer belangrijk.
    Mn vorige plasma viel met dvd's weer tegen, maar die kijk ik toch nooit.

    Dingen als 50hz/100hz, 2 of 4 ms refresh, dynamisch contrast, leds etc etc zijn dan niet belangrijk. Je hebt namelijk zelf al gekeken wat het mooiste beeld geeft.

    Het blijft leuk dat zoeken, maar je wordt op n gegeven moment helemaal dol van al die verschillende specs, terwijl dat dus veel minder belangrijk is dan je denkt ;)
     
  11. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    :):

    Of de 42PX80 de beste tv is? Echt hele dikke fun dit. Hij heeft denk ik geen 42PX80 gezien? Die worden volgens mij niet eens meer verkocht :lol:
    De 42PX80 is zeker niet 1 van de beste, wel een goede tv (zeker voor die prijs). Maar deze heeft ook veel nadelen waar ik me echt aan stoor. Waar vergelijk ik hem met de Pioneer van Ferry? Kom op gast, leg geen woorden in men mond. Die Pioneer is ongeëvenaard, mijn 42PX80 komt niet eens in de buurt. Maar de plasma techniek in het algemeen spreekt me wel heel erg aan.

    Ik ben er wel van overtuigd inderdaad dat je bij een budget van 500 euro zeker de plasma's (DE TECHNIEK DUS) in de gaten moet houden. En dan niet voorbij lopen met je handen in je zakken, maar de AB pakt en alle instellingen gaat aanpassen om er een goed beeld uit te krijgen.

    Als ik de posts van Peter Aragorn lees, krijg ik niet echt het idee dat hij veel moeite doet om die tv's in de winkel af te stellen. Als dit wel zo is -> Goed bezig!!!!
    Als dit niet zo is -> denk dan eens na over de periode hoelang je de tv wilt hebben. Ik vind 500 euro meer dan genoeg geld om er zeker van te zijn dat dit een aankoop is waar ik jaren plezier van ga beleven! Dit ga je niet hebben als je de tv's in de winkels gaat vergelijken omdat ze naast elkaar staan en omdat ze blijkbaar hetzelfde filmpje afspelen. Dat weet jij net zo goed als mij (hoop ik).

    Ik ben een fanboy van de techniek die voor mij het mooiste beeld produceert. Ik heb heel veel tv's gezien en tot nu toe heb ik geen enkele LCD gezien die het beeld van plasma's evenaart. Dit in alle segmenten. Met mij ook vele anderen.

    Jij blijkbaar wel en dat is mooi voor jou. Met jou veel anderen!

    Daarnaast heeft plasma een serieus imago-probleem, het is niet verkeerd dat er een paar gasten tegengas geven denk ik :+. Soms wat overdreven, dat ben ik met Melbuuln eens, maar dat terzijde.

    De post is nu weer lang genoeg, ik ga carnavallen! \o/\o/\o/
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2010
  12. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Tsjah, ik heb m'n tv gewoon via ibood gekocht, had hem nog nooit gezien in het echt en heb er eerlijk gezegd nooit spijt van gehad. Ik ben geen expert in beeldkwaliteit, en als ik SD content kijk lig ik toch meestal in bed, 3 meter van de tv af. Dan zal ik het verschil waarschijnlijk niet zien. Verder went alles, dus ook al zou ik nu een tv kopen met een beter paneel, dan zou ik het waarschijnlijk een maandje later niet meer merken.

    Wat ik wil zeggen is dat de meeste mensen het verschil in kwaliteit toch niet makkelijk zien, en zich dus ook niet gaan ergeren aan bepaalde dingen. Bedenk eerst voor jezelf maar eens of je zo een persoon bent, en als je dat niet bent ga dan gewoon voor de tv die jou het meest aanspreekt.
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat bedoel ik nu.
    Je moet een tv kopen die JIJ mooi vindt !!!

    Ik merk wel dat steeds minder winkels toestemming geven om daar een PS3/Xbox360 uit te proberen op één van hun tv's.
     
  14. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Denk dat dat ook komt omdat ze weten dat je ze in de winkel test en vervolgens op internet gaat kopen. Althans, dat doen genoeg mensen denk ik... Groot gelijk trouwens, is ook goedkoper :)

    En weet ik, ik vond de 550 mooi beeld geven. Bekijk er voornamelijk HD-series/films (via PC/PS:cool: op en ga er op gamen in HD...
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2010
  15. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Tsjah dat klopt, maar als ze het niet toestaan hebben ze sowieso minder klanten ;)
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Echt waar? Bij mij werden ze ineens blij, want er stonden in de lege winkel ineens 12 man achter me te kijken.
    Die mensen kwamen naar binnen om te zien waar die mooie beelden vandaan kwamen.
    Het was oa Ace Combat 6 en die mensen hadden natuurlijk nog nooit een xbox gezien ;)
     
  17. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Kleine winkels doen daar ook nooit moeilijk mee volgens mij. De MM'en en dergelijke van deze wereld zitten idd niet echt dit soort capriolen te wachten
     
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    edit
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2010
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Tegenwoordig zijn alle tv's aangesloten op 1 bron via HDMI en het is dus kinderspel om eventjes een Xbox360/PS3 daarop aan te sluiten.

    Bij de MM (Hengelo) werd laatst iemand naar de game-afdeling gestuurd.
    Daar kon hij een game uitproberen op één van de tv's die daar staan 8)
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Hier in Amersfoort had De Harendse Smid ineens het onzalige idee om continue op alle tv's dezelfde aanbiedingen van de winkel zelf te tonen. Dit was dan ook nog alleen tekst (felgekleurd geel en rood) met het merk en de prijs.

    Er was dus helemaal niet te zien hoe de beeldkwaliteit was en zelfs geen enkel bewegend beeld :mad:
    Enkele weken geleden was de winkel leeg. Verhuist naar een andere stad....jaja.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina