Apple / Mac [Deel 5]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 8 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand toevallig hoe je in SnowLeopard er voor zorgt dat de bestandsnaam van een file op je Desktop in zn geheel wordt weergegeven.
    Het gaat om een 13" Macbook Pro op resolutie 1280x800. Nu breekt hij de filename af zodat "Communicatie" wordt weergegeven als "C...ie".
    Ik kan natuurlijk de icons groter maken, maar dat wil ik liever niet.

    Edit: ok, nvm. Het antwoord hierop is dus de gridspacing groter maken in Desktop->rechtermuisknop->Show view options. Ik moet beter leren kijken :p
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2010
  2. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    [​IMG]

    Kiekje van m'n setup! iMac draait na opstartproblemen nu als een tierelier.
     
  3. HEMAw0rst NL

    HEMAw0rst NL Active Member

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    0
    nice, heb je nou ook zo'n hip Wacom ding liggen? Ik heb er laatst op een beurs wat mee gekrabbeld, echt leuk wat je er allemaal mee kan.
     
  4. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
  5. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik ga ook over naar Mac. Ik heb nu een flinke tijd met windows gewerkt, en vaak genoeg stomme probleempjes gehad. Er is altijd wel iets. Ik heb nu de Macbook van mijn pa een flinke tijd gezien en de MBP van mijn broer. En dit bevalt mij behoorlijk, hoe soepel alles gaat, hoe gemakkelijk (het is even wennen, dat is duidelijk,maar daarna...) nooit meer uninstall onzin van wat ik begrepen heb.

    Ik gebruik mijn laptop ook alleen maar voor een paar dingetjes, en daarom hoef ik ook niet voor een laptop te gaan met zieke specs, zodat ik de nieuwste games erop kan doen. Gamen gebeurd op de 360 en soms PS3....


    - HD videos streamen van gametrailers en gewoon sites in het algemeen

    - Internetten

    - Series/films kijken via Playstation media server op PS3 of 360

    - Muziek luisteren

    - Soms wat tekstverwerking en photoshop

    - that's it ;)

    Ik zat dan zelf aan deze te denken


    http://tweakers.net/pricewatch/241408/apple-macbook-pro-13-inch-226ghz-(mid-2009).html

    Klein scherm maar dat boeit niet...want de films en series kijk ik toch op mijn 50 inch plasma :)

    Qua specs...vrijwel hetzelfde als wat ik nu heb...


    Zepto Znote

    Core 2 duo @ 2ghz
    2GB ram
    Geforce 7600 (deze is hoger van de Macbook pro )

    Alleen nu kijken wanneer ik deze ga aanschaffen.......
     
  6. HEMAw0rst NL

    HEMAw0rst NL Active Member

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou lekker een half jaartje wachten als ik jou was, die nieuwe Mb pro's moeten dan toch echt wel uitkomen.
     
  7. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Opstartproblemen zijn terug. Heb de mevrouw van Apple weer gemaild om alsnog een nieuwe te krijgen...
     
  8. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Damn, das nie zo moooi man...
     
  9. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Mja, inderdaad.

    Maar je kan toch al je gegevens/bestanden/instellingen kopiëren via Firewire door ze aan elkaar te verbinden?

    Ik heb een aantal niet legale programma's geïnstalleerd met de "Little-Snitch-truc". (Firewall die voorkomt dat het programma de serial kan controleren) Weet iemand of deze programma's dan werkend overgezet worden? Of kan ik ze dan beter handmatig weer installeren?
     
  10. j0rdyy

    j0rdyy Active Member

    Berichten:
    128
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, ik moet voor school een werkstuk maken voor natuurkunde en nu gebruikte ik pages maar als ik dan bijvoorbeeld 0.006 intik in een tabel dan komt er automatisch 6 te staan. Hoe kan ik dit uitzetten?

    Edit: whaha laat maar, moest een komma gebruiken xD
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2010
  11. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556




    Ook als je huidige laptop stuk is qua scherm,speakers en keyboard? :)

    Het is of een EeePC van Asus (1201N) of een MBP. Ik zal het even kort uitleggen...de EeePC van Asus vrijwel hetzelfde aan als wat mijn huidige laptop aan kan. Maar ik ga er niks op voorruit qua specs..qua cpu zelfs omlaag. Maar het ding is uiterst betaalbaar. De MBP is uiteraard beter qua specs en design en ease of use, maar ook een zeer groot verschil qua geld.

    Maar word het de EeePC niet , dan word het ook geen andere laptop dan de Apple Macbook Pro. Ik ga er niet tussenin zitten :).

    En ik heb net deze site gevonden...

    http://www.megabuy.nl/epages/62358333.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/62358333

    en ik moet zeggen dat ze daar behoorlijk nice geprijsd zijn, nog goedkoper dan de goedkoopste op tweakers.pricewatch......
     
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Je kunt beter de HOST file aanpassen, dan gebruik maken van Little Snitch.
     
  13. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Beetje wazige site, ik zou daar indien mogelijk zo veel mogelijk met een creditcard betalen. Ben je iig verzekerd.

    En ben van mening dat je vergelijk vrijwel nergens op slaat, het klinkt nu meer dat je iets moet kopen ofzo (begrijpelijk hoor :+). Maar goed, dat is meer iets voor jezelf.

    Edit: ah zie al. Oude serie MacBooks, maar dan nog blijft het vreemde site.
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2010
  14. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^Idd erg erg vage website!

    Bij mij gaan de "grote kans dat je opgelicht gaat worden" lampjes meteen branden. De hele website klopt gewoon niet. Produkten hebben verkeerde omschrijving, verkeerde afbeeldingen bij de verkeerde produkten. Macbook air afbeeldingen bij een macbook pro en andersom. Vorige generatie macbook pro afbeeldingen bij de nieuwe en ze verkopen bv 2.0 GHZ Macbook pro's... die zijn al 2,5 jaar geleden uitgebracht en zou je echt nergens meer nieuw kunnen kopen.

    Je bent iedergeval gewaarschuwt ;)
     
  15. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    When it sounds to good to be true, it normally is! :+
     
  16. Nickromancer

    Nickromancer Active Member

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik op een of andere manier mijn browser helemaal fullscreen maken? Dus dat ie ook nog door loopt achter mn dock. Ik krijg het wel voor elkaar door de dock te verbergen en dan helemaal naar beneden te slepen, en dan de dock weer terug te zetten maar als hij opnieuw opstart zit hij weer boven mn dock (of als er een nieuw venster word geopend). Het ziet er namelijk veel mooier uit en het is eigenlijk de enige app die ik helemaal fullscreen wil.
     
  17. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Heej,

    Ik twijfel enorm. Ik zit te denken of ik de ipad moet kopen of niet. Ik ben een apple fan, maar iedereen in mijn vriendengroep zegt dat het ding niet handig is voor mij. ik wil geen 3g ipad en de 16GB versie. Maar het is wel veel geld.

    wie kan mij uit de twijfel helpen?

    Gr Daan
     
  18. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556


    Ik ga er ook zeker weten niks aanschaffen :)

    Ik heb het eens goed bekeken, maar de Macbook pro die op Pricewatch helemaal bovenaan staat, is dus 995 euro. Een verschil van 74 ongeveer met de goedkoopste winkel op pricewatch. Het kan opzich wel, maar de beschrijvingen zijn inderdaad idioot en echt onleesbaar vaak.

    Ook zie ik op Speurders en marktplaats veel advertenties staan van MBP's met een prijskaartje van 600 of hoger...en dan staat er ook nog bij dat ie nieuw is met 1 jaar garantie. Gisteravond heb ik gereageerd op een aantal en net kreeg ik een reactie van ene Daniel Sanchez, die nu in Londen zat, omdat zijn familie en universiteit daar zat. Kortom...het moest via een bedrijf genaamd Chronopost gaan....no way dus.

    Vandaag gereageerd op iemand op MP die zegt in Amsterdam te wonen..en verkoopt een 13inch MBP voor 600 euro, nieuw met garantie....geloof er echt niks van,maar hey...een bericht sturen kan geen kwaad.
     
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Je weet dus niet waarom je 'm wilt. Je laat je beïnvloeden door je 'vrienden'. Hoe oud was je ook alweer?

    Ik help je uit de twijfel: niet kopen.
     
  20. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Ik ben 15 hoezo:9

    nee ik weet niet waarom ik hem wil idd,|:- hijs gewoon vet:D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina