Apple / Mac [Deel 5]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 8 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    http://store.apple.com/nl_aoc_128506/browse/home/shop_mac/family/macbook_pro?mco=MTAyNTQzMzk

    €1.011,50 Maar weet je zeker dat je zo veel geld uit wilt geven? Die 1201N is bijna 3x zo goedkoop.. En kan volgens mij ook alles wat je wilt doen.

    //edit, of een gewone Macbook? Die is qua specs beter dan die goedkoopste MBP
    http://store.apple.com/nl_aoc_128506/browse/home/shop_mac/family/macbook?mco=MTM3NDc2NTg
    € 791,35
     
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556


    Yo, thanks voor de reply. Nou weet je , de kans begint ook echt steeds groter te worden dat ik voor de Netbook van Asus ga,maar ik wil de MBP nog niet afschrijven. Maar dan baseer ik dat vooral op marktplaats en mensne die het ding voor 600 verkopen, wat eigenlijk realistisch gezien nooit kan kloppen.

    Dus ik moet daar dan ook niet van uit gaan. Ik ga sowieso niet voor 1000 een nieuwe laptop halen, als ik dat zou doen (inprinicpe...zou ik FLINK rood gaan staan en een lening bij mijn vader afsluiten zeg maar..) zou het niks meer dan een impuls aankoop zijn. Terwijl als ik echt goedkoper ga, ik veel minder lang rood zal staan en niet eens die lening hoef af te sluiten :).

    En het is gewoon niet nodig....ik heb nu geen werk,maar stel ik heb over een tijdje werk en verdien normaal. En ik besluit dan toch nog voor een MBP te gaan, dan kan ik me dat veel eerder verloorloven dan nu. Nu kan ik prima met zo'n Asus EeePC 1201N doen. Die normale Macbook...hmmm, qua specs eigenlijk is toch alleen de HDD groter dan de MBP? Zelfde Geforce...hmm en een 8x dubbellaags SuperDrive ..wat houd dat precies in?

    En de echte verschillen tussen MB en MBP is eigenlijk het design he? De MB heeft geen aluminium behuizing...de MBP wel.


    Ik check net een Macwinkel hier in Groningen ..Macme en toen Apple Store. Hij is duidelijk veel goedkoper bij de Apple Store dan Macme


    http://store.apple.com/nl...y/macbook?mco=MTM3NDcyODY

    791,35


    http://www.macme.nl/2009/10/de-nieuwe-macbook/

    899



    EDIT

    Iemand op tweakers zegt dat die 791 een studentenkorting is.


    Deze link kreeg ik net vna mijn broer...deze geldt helaas dan voor mij ben ik bang :mad:

    http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_mac/family/macbook?mco=MTAyNTQzMzg
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2010
  3. goodworm

    goodworm Defqon.1

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    6
    lol Rivanov 8) Toen die Ipad werd aangekondigt zei je steeds dat je er sowieso één zou gaan halen! Of ik heb het verkeerd gelezen! :+
     
  4. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Dan zou ik zeker geen Mac kopen 8) Überhaupt zou ik, als ik geen baan had niet zo'n uitgave doen 8)
     
  5. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik ben geen 14, ik laat me niet door vrienden beïnvloeden en ik werk full-time dus kan me zoiets veroorloven. Als iemand 14 is, niet weet wat hij er mee moet doen (snap ik, op 14-jarige leeftijd) dan moet je zoiets dus niet kopen.
    Hij vraagt ons om advies..ik geef 'm advies.
     
  6. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556


    Tja, iedereen doet alles op zijn eigen manier, rood staan is altijd een mogelijkheid en dat is nu ook het geval. Ik heb hier een Macbook 13 inch staan van de Saturn. Als hij niet bevalt (of een andere reden) kan hij binnen 14 dagen terug. Tijdje terug was ik bijna allergisch voor rood staan, ik vond het vreselijk. Maar nu denk ik er makkelijker over, en of dat verstandig of niet is...dat zullen we uiteindelijk wel zien, ik heb er iig vertrouwen in en uiteindelijk gaat het daarom :)

    De reden dat ik niet voor een Netbook gegaan ben is puur omdat ik alleen maar erop achteruit ga, qua cpu vooral. En dat lijkt mij toch niet de bedoeling, ik maak een investering voor in de toekomst ook..de enige reden dat ik voor een netbook zou gaan zou zijn omdat ie zo goedkoop is.
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2010
  7. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Weet iemand waar de standaard OS X map-iconen staan opgeslagen? Ik wil graag mijn schoolmap een embleem geven, net zoals mijn andere mappen hebben:

    [​IMG]
     
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
  9. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
  10. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
  11. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Precies, er zit heel wat tussen een MBP en een netbookje.
     
  12. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Neem van mij aan, aanbiedingen op het gebied van Apple prijzen kunnen gewoon simpelweg niet. Uitzonderingen daargelaten bij bijv. de MediaMarkt en APR's (999 MPB 13, Black Friday etc.) Reden daarvoor is dat de marge gewoon mega laag is op Apple producten. Dat weet iedereen. Aanbiedingen/pricedrops kan je daarom alleen fixen in samenspraak met Apple, wat weer alleen kan als Premium of Authorized Reseller.

    MacBook kopen omdat "iedereen" dr een heeft, of omdat hij cool is, is gewoon stom. <-- algemeen voor alle toekomstige Mac kopers. Een goede reden; vakgebied, gemak, eenvoud, manier van werken (ja ik heb lopen schelden 8)) zijn redenen om een Mac te kopen. Ohja, geld te veel hebben ook :+
     
  13. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556



    Ik heb dus absoluut NIET een MB gekocht om de eerste reden, zo ben ik totaal niet. Ik heb puur met eigen ogen gezien en ervaard hoe nice het is bij broer en pa. En vooral omdat ik me al tijden kapot erger aan kleine irritante dingen in windows...ben ik er gewoon klaar mee. En dan vooral van heel veel mensen horen dat een MB al gauw 10 jaar meegaat...tja dan is het gauw klaar voor mij hoor. Ik vond dat de tijd was gekomen om over te stappen.

    Even een vraagje...

    Hoe kan ik mijn MB sharen met de Xbox 360 en andersom? Zodat de 360 gewoon mijn MB kan zien?


    Hij lijkt veel te langzaam op te laden...er staat nu dat het nog 14 minuten duurt voordat ie vol is. Maar een dik kwartier of langer geleden stond er ie nog 19 minuten moest laden, dat vind ik wel een beetje vreemd.


    Nee dit is echt niet goed...hij stond net nog op 9 minuten...en nu is het ineens weer 10....en nu 11....
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2010
  14. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Misschien laadt hij langzamer op omdat je hem op bepaalde momenten intensief gebruikt. Dan vreet hij dus ook meer stroom.

    Maar ik snap niet waarom mensen Windows zogenaamd kut vinden en zich irriteren aan dingen. Zelf vind ik Apple hele mooie spullen maken(looks), dat zou voor mij ook de reden om over te stappen. Ik zou niet overstappen vanwege het OS. Dat mensen Windows niet kunnen handelen ligt meer aan de personen volgens mij. Maar ik begeef me in gevaarlijk gebied nu..
     
  15. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ik ben het daar over helemaal met je eens. Natuurlijk, Windows heeft zo nu en dan zijn vreemde dingetjes en zal vast af en toe wel eens vastlopen maar dat sommige mensen beweren dat er niet mee te werken valt vind ik wat overdreven.Volgens mij is het ook een soort van hype, dat de meeste mensen die overstappen naar OSX met het argument komen dat Windows compleet kut is en niet werkbaar is.

    Als ik zelf met OSX zou gaan werken, en die kans is best groot. Dan zou het zijn omdat ik interesse heb in het besturinsysteem zelf. Het zit anders in elkaar dan andere besturingssystemen en daar ben ik best in geïnteresseerd als ICT'er zijnde. Niet omdat 'een ander' een Macbook heeft. Ik zie trouwens ook vaak dat mensen een Mac aanschaffen maar vervolgens amper tot geen weet hebben van de programma's die het apparaat kan draaien. Typisch zo'n voorbeeld van mensen dat ze er één kopen omdat een ander er ook één heeft.
     
  16. Marciiano

    Marciiano Active Member

    Berichten:
    285
    Leuk Bevonden:
    4
    Hiermee ben ik het ook aardig eens, ik heb een paar maanden geleden een macbook gekocht en ben er nog altijd erg tevreden mee, maar ondanks dat er beweert wordt dat windows vele male minder is dan OSX geef ik ze geen gelijk.

    Ieder besturingssysteem heeft wel op en aanmerkingen er is altijd wel wat dat niet goed werkt of gewoon niet goed is. Ik gebruik mijn macbook nu ook op mijn stage en heb ik sinds een paar dagen met bootcamp Windows 7 erop staan omdat ik via OSX niet de dingen kon doen die hier noodzakelijk zijn voor mijn stage.

    OSX vind ik prima werken en nu draai ik daarnaast dan Windows 7 wat ook gewoon prima werkt dus ik ben met beide tevreden zowel met OSX als Windows heb ik gewoon geen problemen op dit moment:)
     
  17. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Iemand nog een splinternieuwe Magic Mouse (niet uit verpakking geweest) met faktuur overkopen ?

    Had er impulsief 2 gekocht maar , voor het langdurig gebruik is een mx revolution toch fijner......

    pm me maar.....
     
  18. Nickromancer

    Nickromancer Active Member

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het OS wel degelijk beter maar idd niet zoveel beter als sommige durven te beweren. Maar tijdens het werken op mn macbook word ik gewoon een stuk minder gestoord door rare berichten. En de OS voelt altijd een stuk schoner aan. Hij word niet trager geen rare bootup problemen, geen defragmentaties (de mac spellingscontrole herkent het woord defragmentatie niet eens :9) en dat soort ongein. Maar je moet er uiteraard wel een poos mee werken voordat de voordelen echt merkbaar worden want veel van de voordelen zijn vrij subtiel.
     
  19. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Iedere keer als ik mijn iPhone aansluit lijkt hij 1 album te kopieëren van iPhone naar iTunes. Erg irritant, want nu moet ik elke keer weer 10-15 nummers uit iTunes verwijderen.

    Weet iemand hoe dit komt en hoe het te verhelpen is?
     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    automtisch syncen uitzetten in iTunes
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina