Venetica

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 20 dec 2008.

1. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Mja, het heeft dus ook geen zin om opnieuw te starten, want op verschillende momenten in het spel komt het verdwijnen van npc's voor. Is een bekende bug...

Ik ga morgen nog een workaround proberen en zien of ik dan verder kom en dan maar hopen dat ik niet weer vast loop.

Ik raad iederen af deze game te kopen...
    Ik ga morgen een klacht naar MS support sturen!

2. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Hmmmm, dtp heeft zeker teveel klachten gekregen.... hun forum is down! :x

3. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    F##king hell, wat een boute game dit. Verdwijnt er eerst een redelijk belangrijke npc, waardoor je een bepaalde guild niet kunt joinen, die quests niet kunt doen en een paar achievements en wapens mist, besluit ik dan maar een andere guild te joinen om in elk geval verder te kunnen spelen, vedwijnt er gewoon een key npc voor de hoofd verhaal lijn. Kortom, totaal vast, met geen mogelijkheid om verder te spelen. 8) :mad:

Ik heb nog niet eerder zulke bagger mee gemaakt op de 360, nog op oude xbox. Heel vroeger kwam dat nog wel eens voor bij een PC game... :x

EDIT:
    Weet iemand waar ik het beste een klacht hierover naar MS kan sturen ?

4. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Niet. :eek:

Microsoft is tot op een bepaald niveau niet verantwoordelijk te houden voor de kwaliteit van spellen. Zo zijn er bepaalde eisen waar een spel aan moet voldoen, maar je moet bij Microsoft niet aankloppen als je spel gevuld is met bugs.
    Je kan een e-mail naar de uitgever sturen, maar wat voor antwoord verwacht je dat die zal sturen? "Je hebt gelijk, dit is een kutspel, hier is je geld terug?"
    Daarnaast vraag ik me af waarover je wilt klagen. Welk doel heb je, wat wil je bereiken?
    Ik zou wel even kijken op de website van de ontwikkelaar of deze iets heeft laten weten over patches.

5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    :eek:
    http://forum.dtp-entertainment.com/...&sid=139fb2864cf40dfd063692fb4a4150fc#p158223

edit: Gakkie, waarom kijk je nou niet even hoeveel GB deze game is. :'-(
    http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=3658941&postcount=120

Laatst bewerkt: 17 feb 2010
  6. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik zit dus op de officiele forums en had daar inderdaad ook al gezien dat ze zeggen dat de 360 versie reeds gepatched is. Yeah rite!

Er is ook een reply van een dtp-community medewerker die zegt de issues te hebben door gegeven, dus wie weet gaat het nog gefixed worden... maar ik ben bang van niet. De installed base van de 360 versie is gewoon te klein

@Dulle, sorry, ik vergeet steeds te kijken.

Ik snap dat MS niet verantwoordelijk is. Maar aan de andere kant willen ze dit soort crap ook niet op hun console lijkt me. Volgens mij stelt MS hoge eisen aan de games op haar platform. Het zou wellicht resulteren dat ze in de toekomst meer dan gemiddeld streng kijken naar games uit de dtp stall, bijvoorbeeld ?

Als niemand ooit wat meldt, dan weet ook nooit iemand wat en zal er zeker niks gebeuren.

At the end of the day baal ik gewoon ontzettend dat ik deze game heb gekocht en nog wel full price ook!

Laatst bewerkt: 19 feb 2010
  7. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ah, vanuit die gedachte kan het geen kwaad om een mailtje te sturen. Had daar nog niet gedacht. Microsoft heeft ook wel kijk om de kwaliteit van producten (wel vaak te laat, als ze in de winkel liggen :+ ), desondanks is een mailtje als waar jij aan denkt geen slecht idee nee. :)

8. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Hmmmmpf. Ik denk laat ik het nog eens proberen. Een savegame gepakt van erg in het begin, zo'n 8 uur gameplay terug. Ik kan de guild nu wel joinen, en alles lijkt goed te gaan. Totdat ik weer bij die main quest npc aanbeland. En ja hoor, hij is er weer niet. Weer vast, zonder een mogelijkheid om verder te komen.

^%$#%^%^&^&*^(*^D(* Grumble |:- :mad:

9. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    En dan te bedenken dat je dit spel eerst de voorkeur gaf boven Mass Effect 2 ;)
    De screenshots waren zeker niet slecht, maar toen ik bewegende beelden zag was ik al bang dat dit een middelmatig spel zou worden. Ik heb in ieder geval nooit de intentie gehad om het spel te kopen en nu al helemaal niet meer. Gisteren God of War 3 gepreordered, aan dat soort spellen geef ik liever mijn geld uit. Je weet tenminste dat je kwaliteit in huis haalt en met spellen zoals Venetica neem je gewoon een gok. Die voor jou helaas niet goed uitpakt.

10. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Mja, dat komt omdat Duitse rpg's gameplay wise vaak wel erg goed zijn. Ik denk bijvoorbeeld aan de Gothic series. Helaas heb ik hier een miskoop aan gedaan, al hoewel ik wel het idee heb dat er best een leuke rpg in steekt, als de bugs er niet zouden zijn...

11. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Ik krijg dit spel straks, ben er erg benieuwd naar!!

12. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Succes Ik ben al drie keer volkomen vast komen te zitten door verdwijnende NPC's. Ik heb het opgegeven. Ik ben bang dat er voor de 360 ook geen patch gaat komen ...

13. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand interesse in deze game? Ik heb hem in mijn draad staan. :)

14. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Lol! Alsof iemand em zal kopen in de staat waarin het spel nu is! :lol:

15. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    O, wat jammer van al die bugs!! En ik heb hem gisteren in de Saturn gekocht!
    Nu maar hopen dat ik een gepatchte versie heb? Tenslotte heb ik met Divinity II ook totaal geen last gehad van bugs (behalve eentje dat zelf op te lossen was) en sommige andere gamers hadden net wel bugs! Ik *hoop* het!
    Desnoods verkoop ik deze opnnieuw en koop ik de Duitse versie, want als ik die Duitse reviews erop nalees zou je toch denken dat die daar géén bugs tegen het lijf lopen (scores van 80% en meer!!!) ???

Ik heb de game al even opgestart (eerst geïnstal. op HD) en ziet er mooi uit. De graphics zijn cartoony, maar daar hou ik wel van en het speelt heel soepel bij mij! De Manual is heel leuk geschreven/bedacht!! Ik hou ook erg veel van dit soort genre: fantasie RPG!! Venetië, oude tijd (in het jaar 1500 en), vrouwelijke heldin, enz enz ...
    Als mijn versie geen bugs heeft dat me verhindert de game uit te spelen, dan geef ik deze game net als Divnity ALLE kansen én een hoge score!

Heeft ook mijn aangekochte versie net zulke irritante bugs als bij Gakkie, dan schrijf ik DTP en Deck13 een brief, desnoods in het Duits (en Engels)!!
    Ik vind dat als er bugs zijn die verhinderen een game te kunnen uitspelen er VERPLICHT een patch MOET uitkomen!! Want zulks verkopen is dan pure afzetterij !! Ik wil gerust 60 euro's neertellen voor een game waar ik veel plezier aan zal beleven enz enz .. maar alleen als ik die ook werkelijk kan voltooien!
    Heeft er iemand al iets vernomen over een patch voor de Xbox-versie?

@Dulle: aantal GB? Als ik me niet vergis minstens 2 GB en zelfs iets meer! Het duurde ook iets langer dan bij Divinity II om het op de HD te installeren.

Laatst bewerkt: 26 mrt 2010
  16. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik ben benieuwd naar je ervaringen Kirimo. Ik hoop voor jou dat je geen gamebreaking bugs tegenkomt, maar aan de andere kant zou dat het voor mij wel weer extra zuur maken. D EU release is een en dezelfde versie dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb drie pogingen gewaagd en alledrie liepen op hetzelfde moment tegen de bugs op, terwijl ik bewust telkens anders heb gespeeld, om de speelstijl uit te sluiten ...

Ik hoop nog steeds op een patch, want de game leek me op zich leuk en heeft me in het begin ook wel vermaakt ...

17. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm... ik speelde nog maar een klein uurtje en had al een bug te pakken :mad: !
    Ik heb op het forum van dtp al meermaals mijn ongenoegen geuit en er ook op gehamerd dat een patch echt wel MOET komen! Ik vind het pure afzetterij als men een game durft te verkopen die bugs bevat die het verder spelen/uitspelen van dat spel verhinderen!!
    Hoe meer mensen dit melden hoe beter!!

Gelukkig heb ik nog vele andere games om nog honderden uren zoet mee te zijn! :p

18. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Zijn er nog mensen die deze game spelen en zoja, tot waar zijn jullie gekomen?
    Ik wacht nog even of er een patch komt.

Komt die niet, dan download ik ergens een PC versie van het spel en ga die spelen. Maar dan zal ik voorlopig ook geen dtp games meer kopen. Misschien maar goed dat ik mijn copy van Divinity II al heb weggedaan.

Wat een bagger zooi :mad:

19. Lequero

Lequero Let It Rain

Leuk Bevonden:
    0
    Heb met de game in m'n handen gestaan, maar heb 'm, mede door de problemen die hier gemeld werden, toch maar weer teruggelegd. (Gakkie bedankt! :cool:)
    Lijkt me nog steeds een erg leuk spel , maar als je 'm door de bugs niet eens uit kan spelen... =(

Vind het schandalig dat 'ie nog steeds niet gepatched is...

20. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Mja, ik probeer ze op de officiele forums wakker te houden, maar tot op heden geen effect...

Deel Deze Pagina