[Centraal] Routers en Xbox Live [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft tele 2 kabel???????
     
  2. reda074

    reda074 Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0

    laatmaar!! had de ethernet kabels in de vekeerde ports gedaan!!

    alles doet het nu! i love COD MW2 <3333
     
  3. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ah ja die Tele 2 modem heeft 2 LAN poorten voor internet en 2 voor digi-televisie zeker, moet je inderdaad even aandachtig voor zijn. Goed dat het is opgelost.
     
  4. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar tele 2 is Adsl, am i right?
     
  5. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik kom er nog niet uit met de router, heb zojuist geprobeerd e.e.a. te installeren via de bijgeleverd cd-rom. Echter blijft hij nadat hij de computer settings heeft gecontroleerd vragen om een wachtwoord, als ik dit vervolgens invoer gaat hij weer controleren zonder resultaat.

    Als ik de cd rom instructies volg is de opstelling trouwen ook anders:
    - Kabel van de modem naar de internetport van de router
    - Kabel van de pc naar port 1 van de router

    Kan je router ook instellen op deze manier? (ik ben echt een leek op dit gebied!)
     
  6. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Wat probeer je juist in te stellen, een wireless netwerk?

    Als opstelling is het simpel, een ethernetkabel gaat normaal van je modem (bakje a/d muur) naar je router's WAN poort, en vanuit je router vertrekt een ethernetkabel van een LAN poort naar je PC en/of xbox 360. Zo is het toch ook bij jou neem ik aan?

    Edit: @ capullo; Ben niet echt bekend met de Nederlandse ISPs maar dan kan je toch gewoon even nakijken op de site van Tele2.nl en dan welk product je hebt > specificaties.
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2010
  7. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Nee, een bedraad netwerk.

    Dus die kleine bijgeleverde kabel gaat van de modem naar de wan poort van de router en LAN poort 1 doe ik de kabel naar mijn pc en en in LAN poort 2 de kabel naar mijn xbox 360?

    Ik kom dan vervolgens wel in mijn router maar heb geen idee wat ik wel/niet moet invullen. Had hier een print screen van mijn ipconfig gepost, maar dat was niet zo verstandig volgens fardo :+
     
  8. koennn

    koennn Science Fiction Fan

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gisteren een nieuwe Router gekocht (belkin wireless router N) maar ik kan nu geen enkele game meer vinden op MW2. NAT staat op open.

    Waar zou dit aan kunnen liggen?
     
  9. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Iemand tips/hulp?
     
  10. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Zo ziet mijn basis setup eruit:

    [​IMG]

    Als ik vervolgens een site wil openen geeft hij een DNS error, wat doe ik fout?
     
  11. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ga eens naar je commandprompt en typ eens ipconfig /flushdns en ook ipconfig /release en vervolgens ipconfig /renew. Nog steeds hetzelfde probleem?
    Plug je PC eens even rechtstreeks in je modem, heb je nog steeds het probleem?
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Verwijder eens de Host-name.
    Bij een automatische DHCP heb je deze helemaal niet nodig !
     
  13. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb bovenstaande gedaan, maar het probleem blijft zich voordoen. Nu heb ik de pc weer rechtstreeks aangesloten, en dan heb ik direct verbinding. (er staat nu ook 'verbonden met lokaal en internet' , bij mijn router staat er alleen 'verbonen met lokaal')

    @ Melbuuln: ook zonder hostname blijft het probleem zich voordoen.

    Ik heb ook een firmware update gedownload, maar hoe installeer ik deze? Het is een .bin bestand wat ik niet kan openen.

    Lastiger dan ik dacht, een router aansluiten :mad:
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De firmware installeer je via het menu van de router.

    Administration > Firmware Upgrade.
     
  15. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Top, ga ik dat eerst proberen vanmiddag, misschien dat dat e.e.a. oplost...
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Normaal gesproken is het aansluiten van een Linksys zeer simpel.
    De router kan alleen tegenwerken als er iets mis in met de firmware of instellingen.
    Met een hard-reset en firmware heb ik altijd nog een Linkys weer aan de praat gekregen.

    Een zeer goede alternatief voor de Linksys firmware is de firmware van DD-WRT.
    Deze heeft meer instel-mogelijkheden , DD-WRT
    Bij Linksys is het wel belangrijk dat je de firmware kiest die bij de versie van de router hoort.
     
  17. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Zojuist de firmware upgrade gedaan, maar ook dit geeft geen resultaat :mad: Wat doe ik fout?!

    Normaal gesproken sluit je een router aan en heb je zonder verdere instellingen te wijzigen verbinding met internet?
     
  18. strike0

    strike0 Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi,


    Ik heb net een nieuwe xbox360 gekocht, de oude had een rrod, een paar keer, en garantie was al verlopen, een nieuwe gekocht dus, draadloos adapter ding erop aangesloten.
    Het probleem is dat hij geen verbinding wil maken met mijn router (sitecom). ik heb zelfs de beveiliging van de sitecom (een wachtwoord) helemaal uitgezet, maar nog steeds niets. hij ziet de sitecom wel, ik kan er op klikken, en dan laadt ie ff en dan staat er nog steeds dat hij niet verbonden is met de router. wat doe ik fout?

    mvg. strike
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Geef de router eerst even een hard-reset want de nieuwe firmware neemt de oude instellingen namelijk over.
    Ik hoef bij Ziggo helemaal niets in te stellen.
     
  20. latino

    latino World Fineszt Gamer!

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een probleem.
    Ik kan me xbox 360 arcade die ik gister gekocht heb niet aan me pc connecten.
    Wie kan me hierbij helpen...
    Ik gebruik zelf windows 7 en ik snap niet hoe het moet.
    Xbox live doet het wel.
    Me xbox is direct aangesloten met internetkabel op mijn modem en me pc is draadloos aangesloten op mijn modem.
    Wat doe ik precies fout ?

    Alvast Bedankt,

    Wilson
     

Deel Deze Pagina