Hallo mannen,
Ik ben zelf opzoek naar een nieuwe computer ben mn oude echt spuugzat en kan er niks mee. Helaas heb ik er zelf geen verstand van dus vandaar dat ik jullie hulp inroep.
Ik heb al in verschillende blaadjes zitten kijken maar ik word er niet zo veel wijzer van, ook zou ik graag willen weten of als je zelf alle onderdelen koopt/samenstelt de computer goedkoper word/beter is.
Heb nou bijvoorbeeld in een boekje de ASUS Viper 200 zien staan voor 300 euro. Met Intel Pentium E5400 processor en een Intel GMA 3100. Dit zegt mij dus totaal niets.
Ik ben opzoek naar een computer die vooral gebruikt gaat worden om te internetten/downloaden en die helemaal niet gebruikt wordt om op te gamen. Ook is het de bedoeling dat ik er DVD's mee kan branden maar dat kan volgens mij al op bijna alle nieuwe pc's.
Ook wil ik hem op mijn HDTV aansluiten en zo mkv bestanden enzo te kunnen afspelen, ik ben er echter nog niet helemaal uit hoe ik dit moet doen om ook 5.1 geluid te krijgen en dat het beeld niet hapert ofzo.
Ik weet ook nog niet zeker of ik een laptop moet kopen of een vaste computer. Een laptop heeft wel zijn voordelen maar natuurlijk ook zijn nadelen. En met een vaste computer heb je iets beters voor dezelfde prijs?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen of wat advies kunnen geven. Alvast bedankt!
Laatst bewerkt: 17 feb 2010