De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ow wacht nu zie ik het... Inderdaad, je hebt gelijk :)

    Maargoed... De Samsung LE32B550/Samsung LE32B530 blijft mijn voorkeur houden :) Kan alleen weinig verschil vinden tussen de twee? Naast natuurlijk die module voor 'het nieuwe televisie kijken', maar die ga ik toch niet gebruiken :)

    Edit:

    Net bij de Makro geweest... Stond de Samsung LE32B530 (zelfde beeld als de B550). Daarnaast stond een Sony Bravia KDL 32P5600. Beide kunnen vergelijken op meerdere standen. Vond de Sony Bravia KDL ook erg mooi. Beeld was vooral wat rustiger aan de ogen. Niet zo fel als dat van de Samsung zegmaar :)

    Iemand ervaring met de Sony Bravia KDL 32P5600?? Heeft alleen DVB-T en geen DVB-C. Maakt dit in Nederland nog uit? Kan ik dan wel gewoon digitale televisie bekijken??
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2010
  2. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Iemand die dit duidelijk kan uitleggen??
    Even een bumpje omdat ik hem (1 van de 2) waarschijnlijk vanavond ga halen :)
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2010
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Je vindt de Samsung te fel? Dat zal komen omdat alle tv's op stand Dynamisch met 100% contrast, scherpte en helderheid staan en je werkelijk NIETS kunt zeggen over de beeldkwaliteit, als je de beeldinstellingen niet aanpast.

    Op oedere hdtv kan je digitale tv kijken als je er een decoder op aansluit. Soms hebben tv's een hd-tuner en heb je zo'n decoder niet nodig, mits je een vam-module koopt.
    DVB-T is digitenne (T = terra)
    DVB-C is kabel (Cable)
    DVB-S is satteliet
     
  4. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Welke provider heb je voor digitale televisie? Een HD decoder heeft vaak alleen maar HDMI, wat logisch is aangezien je via SCART geen HD signaal kunt verzenden. Normale decoders hebben een SCART aansluiting. Je kunt deze dus altijd aansluiten want een HDTV heeft ook gewoon SCART.
     
  5. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat zegt me dus allemaal geen ene moer. Een tv provider heb ik nog niet. Hier thuis hebben wij een kastje van KPN of kanaal digitaal. Maar als ik op mezelf ga heb ik misschien wel wat anders...

    Het signaal zit toch niet direct in de televisie? Dat gaat toch via zo'n kastje?? En dat kastje wordt dan toch aangesloten met SCART/HDMI oid??

    Ennuh, ik heb gekloot in de instellingen :) Had ze even fel gezet, maar die van de Sony vond ik mooier :)
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2010
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Digitale TV gaat via een decoder of via een Smart-Card Module. De meeste TV's hebben geloof ik DVB-T en dan heb je aan UPC dus niets. Daar heb je DVB-C voor nodig. Maar het 'handigste' is gewoon een losse decoder.
     
  7. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Dus met een losse decoder kan ik met iedere provider gewoon digitaal tv kijken en, in de toekomst natuurlijk HD tv...??

    Gek trouwens dat ik de Sony KDL 32P5600 helemaal niet kan vinden op de Sony-site...
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Er zijn verschillende soorten decoders:

    - eentje voor SD digitale tv met scartaansluiting

    - HD decoder voor digitale tv met HD zenderpakket

    - HD decoder met harddisk voor HD opnemen en afspelen.
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vergeet niet de interactieve HD-decoder met en zonder HDD ;)

    Helaas niet !!
    De losse decoders werken met een Iredto encryptie.
    Bijna alle Nederlandse Kabelaars maken hier gebruik met uitzondering van UPC.
     
  10. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb de Samsung LE32B530 gekocht net :D Beeld was, na testen in de winkel, toch het mooiste vond ik... Ziet er echt prachtig uit zeg!!!

    Weet iemand of Digitenne mooi digitaal beeld heeft? Want de kabel is geen optie, die ligt veel te ver weg...

    Ik bedoelde ook met een decoder mét meteen een aanbieder Melbuuln...
     
  11. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Digitenne wordt niet aangeraden voor tv groter dan 32 inch, dus qua grootte moet het kunnen:b:
     
  12. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Hij is 32 inch, dus dat moet wel goed komen dan :)
     
  13. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Digitenne legt het af tegen analoog kabel signaal. De bandbreedte van digitenne is maxmaal 2Mbps waar digitaal sd kabel signaal gemiddeld 8Mbps is en digitaal hd signaal zoals bij de ci+ module 15-20Mbps afhankelijk van het kanaal.
     
  14. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat maakt me niet zo heel veel uit :) Kabel kan hier gewoon niet makkelijk... Dus dan maar digitenne digitaal sd :)

    Net even een gewone dvd gekeken op mijn B530. Ziet er ook gewoon goed uit :D Vergeleken met Up in 1080p natuurlijk een stuk minder mooi, maar dat is logisch...

    Weet iemand trouwens een leuke mediaplayer die HD afspeelt? Die ik dan aan kan sluiten via HDMI op mijn tv zegmaar. Zet ik via USB dan films/series op die ik gedownload heb op mijn laptop... Maar dan hoef ik tenminste niet elke keer mijn laptop in de buurt van mijn tv te zetten. Voorlopig gaat dat best hoor, maar zo'n mediaplayer lijkt me makkelijker... Iemand een overzichtje ofzo?
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2010
  15. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon zo'n Movie Box of zo'n Western Digital WMHD
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Popcorn Hour.
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Digitenne is inderdaad echt verschrikkelijk. En de Popcorn Hour is misschien aan de dure kant, maar doet álles wat je wil.
     
  19. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ach de eerste maand is digitenne toch vrijblijvend te proberen. Dus ik probeer het gewoon een maandje :)
     
  20. pkager

    pkager Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    0
    Digitenne zou ik alleen aan beginnen als je hecht aan goedkope tv, en niets geef om kwaliteit.

    ik heb met veel pijn en moeite mijn abonnement opgezegd, maar ik werd doodleuk voor 'kleine jongen' uitgemaakt en toen ik vervolgens om de naam van de medewerker vroeg kreeg ik als antwoord: "dikke lul drie bier". Dat past mooi in het plaatje wat ik van digitenne en kpn heb. Een grote puinzooi :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina