Ik heb sinds eergister een nieuwe router en een usb adapter voor in me pc van sitecom. Ik gebruikte altijd eerst een kabel maar nu de pc naar een andere kamer is gegaan is dat geen optie. Wat ik met me pc doe is vooral downloaden via nieuwsgroepen. Via de kabel ging dat met 2.9 MBps, nu heb ik het echter draadloos gemaakt en is de snelheid omlaag namelijk 1.8 MBps. Ik heb nu wel de router op dezelfde verdieping als de PC gezet, dat zorgt wel voor een iets hogere snelheid maar nog niet wat ik wil. Ik heb deze router gehaald: http://www.kieskeurig.nl/draadloze_router/sitecom/wireless_router_300n/280119/ en een USB Adapter die daarbij hoort. Heeft iemand een idee wat ik moet doen om mijn topsnelheid weer te halen... Moet ik een krachtigere router halen of moet het hiermee lukken? Zo ja wat raden jullie aan? Alvast bedankt
Paar vraagjes. 1. Zijn er andere draadloze apparaten aangesloten zoals G 2. Staat de Radio Modus van de router op Automatisch , Mixed of N.
1. Ik heb nog een laptop aangesloten die G ondersteunt en voor de rest zit ik er op met me ps3 en xbox 360 2. De radio modus? Geen idee wat dat is en waar ik dat kan vinden. Als ik bij router instellingen check zie ik dat nergens staan... Waar kan ik dat vinden weet je dat?
Een standaard N router kan niet tegelijk werken op 54Mbps G en 300Mbps N Wanneer er zowel een G als N apparaat actief is dan zal de router automatisch de snelheid terug schroeven naar 54Mbps. Wil je met zowel 54Mbps als 300Mbps werken dan moet je een N Daul router kopen. De werkelijke maximale draadloze snelheid via 54Mbps is maximaal maar 23Mbps !!!
Je kan de router wel handig op N zetten maar dan kunnen jouw G apparaten geen verbinding meer maken. Voor de router is Automatisch of Mixed radio-modus dus de beste keus. Wil je graag gebruik maken van de volledige 300Mbps verbinding dan zal je toch een N Dual moeten kopen. Helaas is de werkelijke draadloze snelheid maar 115Mpbs. De prijs van deze router beginnen rond de € 80. Wilde de komende jaren vooruit kunnen dus heb ik een Apple Extreme Dual gekocht. Deze router werkt met 2 draadloze netwerken G en N en de WAN/LAN poorten ondersteunen maximaal 1Gpbs. Deze router kost helaas € 159
Thanks voor je antwoord... Ik ga denk ik dan voor die Sitecom 300N-XR. Bij die Sitecom 300N die ik gekocht heb zat zo'n zelfde USB adapter. Is deze wel gewoon te gebruiken bij die Dual router of heeft het dan alsnog geen zin en moet ik daar ook een nieuwe voor halen?
Hier heb je een test van de 300N-XR. http://www.techzine.nl/reviews/450/sitecom-wireless-gigabit-gaming-router-300n-xr.html De usb-adapter kan je gewoon blijven gebruiken !