De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind de nieuwe pana's toch wel een mooi uiterlijk hebben, niet zo heel opvallen en toch strak design

    ben zelf het twijfelen of ik de 50inch G20 ga halen of de 50inch V20

    hoop dat die snel uitkomen \o/
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De reference levels regelen zwart- en witweergave.

    Bij Normal staan ze standaard, intermediate zijn beide verhoogd en bij expanded zijn wit en zwart het diepst/felst. (Dit is dat verschil in pc en videorange 0-255 en 16-235
    Het ligt aan de tv wat t mooiste is.

    Auto: Automatically use RGB or YCbCr based on HDMI recommendations for resolution and content type
    Source- Automatically use RGB or YCbCr based on game or video source
    RGB-Always display games and videos in GRB format. RGB is supported by all HDMI- compliant displays
    YCbCr709- Always display.... YCbCr709 is typically used for HD movies
    YCbCr601- Always display......YCbCr601 is typically used for SD movies

    Ik neem aan dat die op Auto of RGB moet staan. Ik zou niet weten wanneer en of er verbeteringen zouden optreden als je die andere settings zou gebruiken.

    Ik ga ook maar af op wat ik lees, dus als iemand er meer over weet.....
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2010
  3. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een simpel vraagje tussendoor.

    Voor mijn nieuwe panasonic plasma zou ik het erg fijn vinden als deze een draaivoet heeft.
    (Heb nu een TH37pv7f met een hele brede voet waar geen draaiplateau voor te vinden is.)

    Weet iemand misschien welke modellen dit hebben?
    In de specs op de diverse sites kan ik het niet vinden.

    Geld zowel voor de huidige modellen als de nieuwe modellen die nog moeten komen in 42 en 46''
    (Ben er nog niet helemaal uit welke grote ik wil, Maar groter zal echt te groot zijn voor mij op mijn kamer van 3,5 bij 3,5 meter.)

    Alvast heel erg bedankt voor de hulp.
     
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.693
    Leuk Bevonden:
    17.901
    beetje goede sites/services die plasmadiscounters.nl?
    zijn wel goedkope tvs, wil er een van 400eu, 32 inch, full HD.
     
  5. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Is wel een goede site lijkt me plasma-discounter.nl , ze leveren ook gewoon NLse modellen en hebben service aan huis.

    Hier een link waar veel handige informatie staat over klantenservice:
    http://www.plasma-discounter.nl/artikel-1klantenservice.htm
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Als ik de reparatieservice van de fabrikant maar heb, want dat is de belangrijkste voor mij.
    Met de winkel heb ik weinig tot niets te maken, behalve een snelle dead-on-arrival afhandeling.

    Ben er een maandje of 1-2 geleden geweest met een maat en t was heel druk
    nummertje pakken, doorgeven welk model je wilt hebben (ze hingen daar aan de wand) en na een minuutje krijg je de tv in doos op een karretje mee.
    Scherpe prijzen vaak en t is wonderlijk om te zien hoeveel en hoe vlot er verkocht werd.




    Mocht het niet lukken dan is een muurbeugel misschien een optie? Je hebt speciale versies waarbij de tv draaibaar is.
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2010
  7. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Weet iemand iets af van de actie van Samsung HD tv's dat je twee maanden gratis Eredivisie Live krijgt?? Je moet dan je S/N invullen op een special site, maar hier wordt al een aantal dagen op aangegeven dat mijn S/N niet klopt. Terwijl deze natuurlijk wel klopt...

    Iemand ervaring mee?

    Ben overigens nog steeds heel erg tevreden met mijn Samsung LE32B530 :D Ook digitenne, met CAM module, werkt erg goed. Ziet er prima uit hoor :)
     
  8. johan152

    johan152 Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    vraagje

    Hallo,
    Ik heb donderdag een Panasonic Viera gekocht.
    nu heb ik hem aangesloten op mijn xbox 360 en nu ik GTA 4 speel of een ander spel lijkt het overdreven scherp. de schaduwen bij GTA zijn niet erg netjes waar kan dit aan liggen? ik heb hem gewoon op hd met componentenkabel. ik hoop dat iemand mij kan helpen dit op te lossen? ik heb ook al met instellingen van tv en xbox geexperimenteerd maar niks het bleef er vaag uit zien.
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Op welke Beeldstand staat de tv? Toch niet op t zeer slechte Dynamisch?
    Zet m op Cinema of Normal.

    Hoe staan de rest van je instellingen? De xbox staat op 1080p hè?

    Check ook of de in-game instellingen goed staan. Je kunt via het menuscherm (waar je ook je saves kunt laden etc) oa sharpness en saturation instellen (uit mn hoofd).


    ---------

    XMS glazvezel (telefoon, internet en tv) heeft een aanbieding wanneer je vanaf 2 maart hun nieuwe HD abbo neemt (€5,95 per maand extra) je de HD-decoder krijgt voor €110!
    Ik denk dat ik dit ga doen.
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2010
  10. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is helaas niet mogenlijk in dit oude huis.
    De enige muur waaraan hij hangen kan, Hangt al vol met planken.
     
  11. xbox360fan

    xbox360fan Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het een full-HD?
    Precies wat jij omschrijft heb ik ook toen ik de Xbox op de G10 uit probeerde. Door het scalen van 720P (xbox genereert alles op max 720P) naar 1080p krijg je dergelijke fouten. Op een HDready zie je dit niet of veel minder. Alles van dichtbij is idd overdreven scherp, in de verte wordt het wat wollig en vaag.
     
  12. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien helpt het om de Xbox 360 terug te zetten naar 720p? (zeg maar wat hoor)
     
  13. johan152

    johan152 Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is een HD Ready.
    maar mijn xbox staat op het moment op 1080i en dat geeft de tv ook aan.
    maar dat betekend dus dat ik hem in de xbox-settings hem op 720p moet zetten? en dan is het verholpen?
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Proberen zou ik zeggen.
     
  15. xbox360fan

    xbox360fan Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan is 720P veel betere keus dan. Anders gaat je xbox upscalen naar 1080i en dus ook omzetting naar een interlance beeld. Je Hdready tv gaat dit weer downscalen en terug déinterlancen. Logisch dat je dan een slecht(er) beeld krijgt :)
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Je moet een Panasonic nooit een interlaced signaal voeren, want ze staan bekend om hun matige deinterlacer.
    Bovendien zie ik weinig nut om 1080i te gebruiken, want je kan hem dan beter op 1080p zetten. Waarschijnlijk heb je een xbox zonder hdmi, want anders had je dit waarschijnlijk al gedaan?
    Zet m in dat geval op 720p, want dat zal meestal ook mooier zijn dan 1080i.

    (heb je wèl een xbox met hdmi, dan moet je ff een hdmi kabel kopen en de xbox op 1080p zetten).
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2010
  17. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.854
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Wat ons terugbrengt bij de kwestie GTA4 + Ferry + Ferry's full-HD Pioneer! O-)
     
  18. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.854
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Vergeleken met Samsung en bijvoorbeeld Philips is het design van de Panasonic TV's idd niet om aan te zien.
    Erg jammer natuurlijk.

    Als je moet kiezen tussen een 42/46/50 inch G10 Panasonic, of voor dezelfde prijs een 50 inch Samsung Plasma B550 of B650, met miniem kwaliteitsverschil maar wel een zeer groot verschil in kwaliteit in design, dan zullen toch vrij veel mensen voor die Samsung gaan.

    Ik zeg niet dat dat de juiste keuze is, maar kan de keuze in ieder geval wel goed begrijpen.
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Oh ja! ;)

    ik had een tijdje geleden nog gekeken, maar ik geloof niet dat ik bij GTA4 een verschil zag tov mn hdready 50 inch.
    Ik zal nog s kijken op mn 42 inch hdready, maar denk niet dat daar iets anders uit zal komen.

    Je kunt dus gerust een full hd kopen ;)

    Inderdaad: t uiterlijk van die Samsungs is om te kwijlen zo mooi! Gewoon testen en vergelijken!
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2010
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Liep gisteren met m'n vriendin door de MediaMarkt en die riep dat dus ook direct bij de Panasonic's.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina