[XOne] Mass Effect [Deel 5]

Discussie in 'Games' gestart door Chorus, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Op de map uitzoomen;) Uit mijn hoofd met (B). Je hebt drie niveaus waar je uit kunt kiezen. De grootste is het hele heelal, vandaar uit kan je inzoomen op clusters, vandaar uit op sterrenstelsels en vandaar weer uit op planeten;)

    @ Muamba123: Je hebt vanaf het begin al gewoon een assault-rifle hoor, maakt niet uit welke klasse je bent. Wapens selecteren doe je met (LB) Alleen kunnen bepaalde klassen helemaal niet overweg met bepaalde wapens (zo kunnen Vanguards geeneens met een sniper inzoomen8)). Soldiers kunnen echter wel met alle wapens goed overweg.
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Wrex boven mij legt het ook al uit, maar je moet inderdaad naar de galaxy map. In deel 2 zijn de knoppen iets anders verdeeld, maar het blijft leuk een leuk planeetje uit te zoeken om even rond te crossen met de mako.

    Schande dat die niet in deel 2 zit. :mad:
     
  3. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    maar hoe weet je via die world map waar je heen moet?
    in je journal staat niet precies naar welke delen van de planeten je moet gaan...
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Voor de hoofdmissies is dat heel duidelijk. Hierbij staat een tekstballonetje boven het gebied en de planeet waar je heen moet.

    Voor de zijmissies is dat even lastig, maar daarvoor kun je wel in je journal terecht. Tevens kun je als je op een planeet bent geland altijd op je map kijken. Er staat dan vaak wel een stipje met de locatie waar je moet zijn. Even aanstippen op de map en je kunt met een pijl de route volgen.

    Ik raad je aan de guide te kopen, anders blijf je zoeken. ;)
     
  5. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Ben maar weer eens opnieuw begonnen, wel met mijn Shepard van level 57. Speel hem dit keer op Hardcore en ga alleen voor het verhaallijn. Ben nu bij C-Sec voor Wrex, haal ik level 60 in deze run?

    Hoe zit het met de classic versie, daar staat de DLC op. Zet je die DLC via de disk op je HDD of moet je disk afspelen om de DLC te spelen.
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2010
  6. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Er zit een aparte disc bij met de extra's; die stop je als eerste in je 360, even alles instaleren, dan de 'echte' game disc erin, en knallen maar.

    De extra premium theme die erbij zit is best wel leuk.


    Heb deze game ook maar weer eens gekocht (classic versie dus).
    Had de game al eens eerder gekocht, maar heb hem toen verkocht omdat ik er al maanden niet meer mee gespeeld had en de extra missies op die planeten waren zo lame.

    Maar deel 2 (waar dat eruit is) lijkt me toch wel vet, dus ik ga deel 1 nog maar eens een kans geven....(verhaal was tenslotte wel vet).

    Het viel mij denk ik tegen omdat ik teveel uitging van een echte RPG...terwijl de gameplay toch meer shooter gericht is.
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2010
  7. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Zijn dat gewoon de 2 DLC -packs? (en de extra's die bij de CE zitten, zijn dat dezelfde?)
     
  8. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Nee, is 1 DLC; bring down the sky of zoiets.
    Geen idee of het dezelfde extras zijn als bij de CE....
     
  9. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik ben sinds zaterdag dan eindelijk aan Mass Effect begonnen. Ik ben echter wel benieuwd waarom dit spel zo ontzettend hoog scoort. Ik zie het niet! Behalve dat ik dit spel in 2003 al speelde, maar toen heette het Star Wars: Knights of the old Republic, zijn er een boel ergernissen:
    - constante mist/ruis in beeld, waarom?
    - Mako is suf en de besturing is slecht
    - liften... :x
    - A.I. van je maatjes is waardeloos: ze schieten nauwelijks
    - de vijand komt heel snel op je afrennen, wat het erg moeilijk maakt raak te schieten van dichtbij, terwijl de tegenstander daar totaal geen moeite mee heeft
    - als een vijand Shepard stunnt, kan hij je zo afmaken en kan je opnieuw beginnen, terwijl dat bij je maatjes niet zo is. Zij komen gewoon weer overeind. Dat wil ik ook!
    - het hele praatsysteem is een grote illusie (was in KotOR ook, maar nu nog erger): negen van de tien keer leiden alle mogelijkheden dezelfde reactie (het spel is lineair).
    - en zoals bij alle Bioware spellen, slecht geluid. Dan doel ik met name op filmpjes. Ik heb in die filmpjes niet het idee er echt aanwezig te zijn. Waar is het lawaai van gigantische fabrieken, een schip als de Normandy, felle gevechten. Het stukje "Sound Editing" is gewoon matig.

    Gelukkig zijn er wel pluspunten, zoals de graphics, het verhaal en de muziek bij vlagen.
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    :9
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Mako, gewoon oefenen? De Mako zou bestuurd moeten worden als een tank, waarmee ik bedoel: als ik de camera schuinachter heb, en ik stuur naar achteren, wil ik dat de Mako gewoon achteruit rijdt. Maar nee, de Mako draait automatisch helemaal rond. Dat is écht niet handig.

    De A.I. van m'n maatjes heb ik veranderd, daarnaast heb ik het niet over Powers (het gedrag dat je kan aanpassen), maar over hoe ze hun vuurwapens gebruiken.

    Ik speel op Normal, vind niet dat dit het spel al zo 'moeilijk' moet maken, wat het in feite niet is. Er zijn een paar kleine dingetjes die het spel plots moeilijk maken.

    En pff, ik ga niet op de eind credits wachten. :9 Je hebt gelijk wat betreft de shotgun en die visuele effecten, daar heb ik nog niet op gelet. Maar ik kan niet geloven dat jij vind dat door heel het spel Sound Editing goed gedaan is. :+ En daarbij is muziek wat anders dan Sound Editing, weet niet zeker of je door hebt welk verschil ik bedoel.
     
  12. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Mako besturing is idd inderdaad echt belabberd.
    AI van je team kan ook stuk beter ja.
    Maar wat de moeilikheids graad ben ik het niet met je eens. Vind het spel zelfs een beetje te makkelijk(totdat je op insane speelt).

    Wat de gesprekken betreft.. Tuurlijk zijn ze gedeeltelijk liniar want er moet tenslotte een verhaal verteld worden. Wel hebben ze daadwerkelijk effect op het spel.
     
  13. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    En zelfs al hebben de gesprekken dezelfde uitkomst, ze zijn op een andere toon gevoerd wat meer Paragon/Renegade punten oplevert en/of credits. Verder is het vrij logisch dat ze niet voor elke gesprek verschillende uitkomsten hebben, want dat moeten ze met elke uitkomst rekening gaan houden (in de sequels) en geef toe... dat voor elk gesprek doen is onbegonnen werk.

    De Mako besturing is inderdaad gewoon oefenen al blijft dat achteruit rijden wel een probleem. Maar als het goed is zou je dat niet al te veel moeten gebruiken. Je gebruikt de Mako voor hoogsten een paar vijanden af te knallen (ze met je personage afknallen levert meer XP op) en voor de rest moet je maar gewoon vooruit rijden :+.

    De AI van je teammates is ook niet verbijsterend, maar ik snap niet dat je die echt nodig hebt. Ik deed zowat alles solo en af en toe, wanneer het echt nodig was gebruikte ik manueel een power van een teammate.

    Voor de rest zijn de liften inderdaad zeer irritant en is het meer een diashow dan een game, maar het verhaal is gewoon _O_. Wacht maar tot dat je op de laatste planeet komt.
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hehe, oké. Ik ben benieuwd.

    Ik heb ook bijna alle gevechten eigenlijk ik m'n eentje gedaan (sniper). De eerste planeet waar ik naartoe ben gegaan is die sneeuwplaneet met Benezia. Ik krijg haar niet dood. Ik word zowat direct gevloerd en dan neergeschoten door een commando, nog voordat ik op kan staan. Ook op Casual.
     
  15. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Eerst commando's neerhalen en dan Benezia. Andersom kreeg ik het zelfs niet voor elkaar op level 58-60 met Spectre gear.

    En heb je wel een goed armor aan met voldoende shields?
     
  16. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Met de makkelijkste moeilijksgraad kan je met een level 20 benezia neerkrijgen

    Eerst de commando's en dan benezia :)
     
  17. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Benezia was in mijn ogen moeilijkste van heel de game, toch een tijd mee bezig geweest eerste keer. :+
     
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.679
    Leuk Bevonden:
    17.882
    en wacht maar tot je bij de laatste missie van deel 2 komt.._O__O__O__O_
     
  19. Neraice

    Neraice Vault 87

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie heeft er nog een guide te koop?
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2010
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik was nog niet eens lvl. 20 toen ik Benezia moest verslaan! Het is me overigens gisteren wel gelukt, na heel wat mislukte pogingen. Ik heb vandaag nog een stuk verder gespeeld en heb tot nu toe geen moeite gehad met welke tegenstander dan ook.
    Inmiddels ook veel betere gear, die ik toen ik tegen Benezia was ook helemaal niet had of kon hebben.

    De meeste ergernissen die ik eerder had blijven, maar er zijn wel een boel pluspunten bijgekomen. Voorbeeld:

    Ik kwam op die exotische planeet waar je een fort van Saren moet vernietigen. Er is daar ook een fabriek die Krogan produceert, Wrex helemaal over de rooie. :9 Wilde hem nog ompraten, tot hij mij wilde neerschieten, maar niet de kans kreeg om dat Williams hem neerschoot. Nice. :cool: Cool verhaal, mooi zulke momenten. En heb Carth, uhm Kaiden, laten doodgaan. :+ Qua verhaal en 'epiek' erg sterk.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina