Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Ik ga binnenkort mijn eigen game/lounge kamer inrichten.

Hier komen mijn PS3 en Xbox360 uiteraard ook te staan.
    Nu wil ik graag een surround set kopen want ik wel het goed aanpakken ook!

Welke setje is degelijk maar ook betaalbaar?
    Ik ben echt een leek op dit gebied namelijk :+

2. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Betaalbaar, dat ligt uiteraard behoorlijk aan je budget.

Wil je voor 2.0 gaan? 5.1? 7.1?
    Wil je losse componenten? Wil je een all-in-one setje?

Meer info dude!

3. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Dit is die van mij. Klik maar op gameroom, klik op de pijltjes voor beeldvullend en misschien krijg je wat inspiratie ;) Kabels zijn inmiddels weggewerkt en de Panasonic is ingeruild voor de Pioneer die op de laatste foto staat.
    Mn kamer is 3,2 bij 2,5 meter.

http://sonder-fjh.magix.net/
    Mn surround was nogal aan de prijs, maar ik zag laatst een Onkyo receiver met 5.1 speakers voor €249 bij de BCC. Dat is geen geld natuurlijk.

Laatst bewerkt: 22 feb 2010
  4. Pretender

Pretender Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien dat iemand me hier kan helpen.
    Denk zelf dat het eraan ligt dat het hier gaat om digital in ipv out.
    Door een tip van Old Raven NL kwam ik erachter dat ik wel een digital out op onze tv heb dus ga dit vanavond proberen maar toch lijkt het me via de receiver het fijnste...

ctrl-c ctrl-v

5. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    De digitalout van de tv gebruiken gaat niet lukken, omdat de tv dan enkel stereo uitstuurt.

Je moet bij de receiver inderdaad instellen dat deze t geluid wat die binnen krijgt via de hdmi vd xbox, uitstuurt via de optische out van de receiver.

6. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Goed, betaalbaar en degelijk: Logitech Z-5500.

7. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Maar om nou te zeggen dat je dan goede geluidskwaliteit krijgt...

Ik zou gaan voor een instapreceiver met een paar leuke boekeplankspeakers. Of gewoon een standaard Harman Kardon setje en JBL/HK speakers. Ben je voor 600 euro klaar.

8. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Logitech Z-5500 geen goede geluidskwaliteit? :emo:
    Daarom is deze set al jarenlang een bestseller.. omdat ie zo slecht is.

9. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Alsjeblieft zeg, iemand met een beetje gevoel voor geluid hoort gewoon dat de z5500 een middelmatig setje is. De bass is way overpowered en over het mid en high nog maar te zwijgen. Schel is denk ik wel een treffend woord voor de kwaliteit daarvan. :x Stel zelf je eigen set samen met een receiver en goede speakers en je blaast die z5500 helemaal weg. _O_ De z5500 is voor de masses die snel iets willen hebben dat redelijk betaalbaar is. Als je even wat langer kijkt zie je dat er veel beter spul op de markt is.

De z5500 is een veredelt pc speaker setje. Dat vind ik geen echte hifi. _0/

Voor de prijs van de z5500 stel ik iets samen dat veel beter klinkt en er ook nog eens veel beter uit ziet.

10. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Hij vraagt om een degelijke en betaalbare surround set. Nou, dat is de Z-5500.
    Niets meer, niets minder. Ik weet ook wel dat een losse reciever etc veel beter geluid produceert, maar dan zit je ook in een andere prijsklasse.

11. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Lees mijn post eens goed:

De z5500 inderdaad betaalbaar, maar nogmaals daarmee krijg je nog niet goede geluidskwaliteit. Die vind ik namelijk helemaal niet goed of degelijk, eerder schel en bedroevend. Maar goed, als dat je ding is....

12. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Prima. Vind jij .. vind ik niet. :)

13. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Het is wèl zo, dat je voor de prijs van zo'n Logitech, een budget receiver met speakersetkunt kopen, waar veel meer aansluitingen op zitten.
    Bij de Logitech houdt t bij 1 x optisch en 1 x usb wel op denk ik? Op een receiver kan je veel apparaten aansluiten.
    Wat geluid betreft moet je ze ff vergelijken.

Geef je ietsjes meer uit dan heb je al een receiver met meerdere hdmi inputs die ook nog dolby true hd en dts hd kan afspelen.
    Zoals deze http://www.kieskeurig.nl/receiver/onkyo/tx-sr507/specificaties/327187/

daar moet je de speakers nog bijkopen, maar let ff op de vele aansluitingen.
    Vergeet ook niet de soms erg belangrijke audio-delay om lipsync problemen tegen te gaan.

Je hebt ook sets waar de speakers al bijzitten.

Kijk ff naar mijn gameroom en zie mn specs. Deze set klinkt echt ongelooflijk! Films en games worden echt een belevenis (subwoofer is zo groot als een bijzettafeltje en niet te tille :) ).
    Ik heb de 606 maar icm de 507 en de hkts7 speakers wordt t al een stuk interessanter wat prijs betreft.

Ik heb dus geen ervaring met de Logitech dus kan ik daar niet veel over zeggen.

14. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dat is ook 100% waar. Maar hij beschrijft het op een dusdanige manier dat de Logitech Z-5500 een waardeloos systeem is. En dat is het allesbehalve.

15. Pretender

Pretender Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    thnx voor je reply.

Weet je ook hoe ik dit in kan stellen bij de Onkyo 706? Zie toevallig dat je een 606 hebt dus het zal niet gek veel anders zijn.

Het liefste wil ik de digital optie gebruiken die aan de voorzijde zit maar dit is volgens mij een in en geen out.

16. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Heb 'm even opgezocht op de site van Onkyo, en zo te zien zit er geen optische uitgang op.

17. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Ik zie ook geen optische uitgangen op de foto's inderdaad.
    De enige digitale aansluiting aan de voorkant is een hdmi uitgang. Je weet wel wat een optische kabel is?

Er is wel een manier om je headset op je xbox aan te sluiten. Ik neem aan dat je een xbox met hdmi gebruikt?

Kijk in de startpost op de eerste pagina hoe je dit moet doen. Je kunt een dure audio dongle kopen, maar beter is om n oude kabel te strippen. Bekijk de video!

18. Pretender

Pretender Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben de techneut in huis ;-) dus ja ik weet wat een optische kabel is.
    Via de 360 wil ik juist niet omdat ik de Sharkoon niet alleen voor de 360 wil gebruiken maar ook voor de PS3, PCH en de BR.

Ik zal vanavond eens proberen via de digi out achterop de Plasma (Pioneer 5090)

I.i.g. bedankt.

19. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Uhm ik denk (nogmaals heb er weinig verstand van) dat een 5.1 setje wel okee is.
    Heb dan alleen totaal geen idee hoeveel zoiets moet kosten en waar ik op moet letten.

En wat is precies het verschil tussen losse componenten en all-in-one?

20. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Het grootste verschil is dat je met losse componenten veel beter iets kunt samenstellen dat voldoet aan al je eisen en aan je eigen audiosmaak. Als er iets subjectief en smaakgebonden is, is het wel geluid/audio.

Maar goed, met een 5.1 setje van een goed merk (mits een goede receiver) kom je al een heel eind.

Wat is je budget?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina