Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD's en Kassa [deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LostBoyz

    LostBoyz JWT

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zit me ook niet mee met die doos van Microsoft.

    Heb mn eerste exemplaar in 2006 gekocht, inmiddels stuur ik nu voor de 3e keer in nog geen 4 jaar tijd een xbox terug! |:- De eerste 2 hadden last van de RROD, en nu heb ik last van een DVD-Drive die niks meer leest..

    Gelukkig houden ze de historie bij en krijg ik wederom een gratis reparatie, maar dat mag ook wel als ik binnenkort mn 4e xbox krijg 8)
     
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb een probleem!

    Als ik spel een in de Xbox 360 lade leg en deze sluit, of dat nou handmatig is of met de controller, geeft de Xbox 360 in het tab alleen 'Open Tray' aan. Heb de disc schoongemaakt, verschillende spellen geprobeerd, en na 10 minuten nog steeds 'Open Tray'. Met andere woorden, de Xbox 360 denkt dat ik geen spellen in de lade plaats... kan ik hier zelf iets aan doen?
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    misschien heb ik nog zo'n voeding liggen, want ik heb mn kapotte launchbox nog staan.
    Zal ik s kijken? Ik wil als ik m nog kan vinden, alleen de verzendkosten maar terug krijgen.
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2010
  4. LostBoyz

    LostBoyz JWT

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    0
    Willem, dat probleem had ik ook. Dit kan betekenen dat de lens vuil is en moet worden schoongemaakt of worden vervangen. Via google kun je diverse tutorials vinden hoe je dit kan doen. Bij mij persoonlijk bleek de dvd-drive kapot en deze wordt momenteel door Microsoft gerepareerd.
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Kapoet!
    Je kan een lens cleaner cd erin drukken (met van die borsteltjes) kijken of dat wat uitmaakt...
     
  6. LostBoyz

    LostBoyz JWT

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    0
    Is een optie, koop dan in ieder geval niet de Xploder Lens Cleaner (te koop bij o.a. BOL) want die heb ik getest en retour afzender gestuurd ;)
     
  7. Hezzel

    Hezzel Peace in my Panties

    Berichten:
    416
    Leuk Bevonden:
    1
    ik heb weer eens ring of death. alleen wat nu erg vervelend is is dat ik hem al meer dan 3 jaar heb. zou ik gewoon microsoft bellen en kijken wat ze doen of heb ik gewoon een probleem?
     
  8. PyamaManNL

    PyamaManNL Active Member

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

    Mijn xbox is al voor de zoveelste keer kapot. Alleen ik heb nu geen garantie meer.
    De xbox geeft 2 rode lampjes weer, oververhit dus. Heeft iemand een idee of je dingen zelf kan doen om dit te verhelpen?
    Mijn xbox staat naast me tv, waar hij genoeg ruimte heeft om te ventileren. Er staat geen warmtebron dichtbij, op de tv na(welke overigens ook niet echt warm wordt).

    Dus als iemand een idee heeft.
    Tell me :)
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Altijd online kijken of daar €0 staat. En daarnaast kan je altijd proberen te bellen kijken of ze coulant zijn en een gratis reparatie aanbieden.
     
  10. Lincoln10

    Lincoln10 Active Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke jongens hoe zorg je voor een E74 fout/3 rode lampjes??

    Niet doen alsof ik een misdaad bega, die gasten van Microsoft zeiden net dat het oke is als je dit doet, je hebt de volle recht daarop.
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Opzettelijk een produkt kapot maken om zo via garantie een reparatie af te dwingen, klinkt mij niet in de oren als "het volste recht" ergens op hebben.

    Je hebt 2 jaar garantie en in deze timeframe heb je dus wèl het volste recht op een garantie-afwikkeling.

    Kon die gast aan de telefoon niet zeggen hoe je dit moest doen dan? Opmerkelijk dat hij zoiets gezegd heeft, aangezien de gesprekken worden opgenomen en dus later gechecked kunnen worden.
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2010
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Nou ja, inmiddels doet hij het weer. Probeerde het gisteren nog eens en toen werkte de console weer prima. Vandaag idem. Ben benieuwd hoe lang dit goed gaat!
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Misschien is de game op de hdd installeren een optie?
     
  14. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Je hebt het volste recht je eigen console naar de kloten te helpen waarop Microsoft een koerier stuurt en je van een gerepareerde Xbox voorziet?
    Ik geloof er niks van dat ze dat zelf zeggen, dan kunnen ze er wel een repareerhal naast zetten.

    Anyway, als je Xbox het gewoon goed doet zou ik er geen dingen mee uithalen. Mankeert er iets anders aan, dan gewoon contact met ze opnemen en hopen op wat coulance.
     
  15. Lincoln10

    Lincoln10 Active Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    0
    Die gast zei dat er op zich niets mis mee was.

    Maar iemand die een idee heeft :D Mijn garantie loopt bijna af en heb niet veel zin om 100 euro neer te tellen als hij daarna kapot gaat.
     
  16. JetfighterNL

    JetfighterNL Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag een keer op youtube een gast die zijn xbox in handdoeken wikkelde om de RROD te krijgen.
     
  17. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Ik heb ook weleens ergens geen zin in. Maar om dan maar zulke dingen te doen. Vind het een beetje discutabel. :{
     
  18. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is wel het domste wat je kan doen :x

    Zeker als je Xbox360 nog gewoon goed werkt.
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Het zal de levensduur van de Xbox zeker niet ten goede komen. Dus: doet ie het nu nog prima? Niks mee doen om een RRoD te krijgen.
     
  20. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    toweltrick ja, is idd om voor je einde van je garantie nog snel een RROD op te wekken. Wel dom imo want als het doorbrand kan M$ het zien en krijg je alsnog je garantie niet..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina