Ik ben sinds zaterdag dan eindelijk aan Mass Effect begonnen. Ik ben echter wel benieuwd waarom dit spel zo ontzettend hoog scoort. Ik zie het niet! Behalve dat ik dit spel in 2003 al speelde, maar toen heette het Star Wars: Knights of the old Republic, zijn er een boel ergernissen:
- constante mist/ruis in beeld, waarom?
Dat kun je uitzetten in de menu's.
- Mako is suf en de besturing is slecht
Jij hebt je rijbewijs dus niet. Gewoon oefenen.
- liften...
Even wennen, zet anders game op HDD
- A.I. van je maatjes is waardeloos: ze schieten nauwelijks
Kun je ook wat aan veranderen in menu's.
- de vijand komt heel snel op je afrennen, wat het erg moeilijk maakt raak te schieten van dichtbij, terwijl de tegenstander daar totaal geen moeite mee heeft
Neem een shotgun
- als een vijand Shepard stunnt, kan hij je zo afmaken en kan je opnieuw beginnen, terwijl dat bij je maatjes niet zo is. Zij komen gewoon weer overeind. Dat wil ik ook!
Zet de graad dan wat lager. Je staat vaak genoeg op.
- het hele praatsysteem is een grote illusie (was in KotOR ook, maar nu nog erger): negen van de tien keer leiden alle mogelijkheden dezelfde reactie (het spel is lineair).
Klopt, baal ik ook wel wat van.
- en zoals bij alle Bioware spellen, slecht geluid. Dan doel ik met name op filmpjes. Ik heb in die filmpjes niet het idee er echt aanwezig te zijn. Waar is het lawaai van gigantische fabrieken, een schip als de Normandy, felle gevechten. Het stukje "Sound Editing" is gewoon matig.
Laat die eindcredits eerst maar eens voorbijrollen.
Gelukkig zijn er wel pluspunten, zoals de graphics, het verhaal en de muziek bij vlagen.
Klik om te vergroten...