Gamen met een Stuur (Wireless Racing Wheel en andere sturen) [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 21 jun 2007.

1. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    MS stuurtje binnen. Heb dat ding nu op een (school)tafeltje geschroefd en wat kisten ervoor zodat niets verschuift. Heb nu Forza2, PGR4 en Burnout Paradise (:+) gespeeld. Het is wel enorm wennen tov van een controller. Hoop dat het allemaal wat beter gaat, als ik nog een beetje oefen 8)

2. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Met een controller rijdt je waarschijnlijk snellere rondetijden, maar het voelt nergens naar. Met een wheel ben je echt veel meer betrokken bij de game of de race.

Het voordeel is dat je met het stuurtje mooi de bocht kan doordraaien, maar met een controller ben je veel sneller van links naar rechts.
    Racen met een controller is naar mijn idee helemaal niet leuk.

Tip: ga absoluut handmatig schakelen! Probeer daar meteen aan te wennen. In het begin is het klote, maar als je weet welke versnelling in welke bocht moet ga je veel beter rijden omdat je niet meer als een idioot die bocht in komt zeilen en er dus afgaat.

3. Frangster

Frangster Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Vandaag ook dat MS stuur gekocht voor 79 Euro bij de Media Markt in Rotterdam Alexander. Helemaal top! :cool:

4. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Ja dat heb ik geprobeerd:lol: was tot nu toe niet zo een succes:+ Maar goed, oefening baart kunst (hoop ik).

5. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Valt tegen hè? ;) Maar het is wel veel leuker en het helpt je gewoon met de bochten.
    Het duurt niet lang of je voelt het al een beetje aan welke versnelling er komt, al ken je de baan niet helemaal op je duimpje.

Het geluid is ook veel stoerder. Nu hoor je m duidelijk schakelen als jij dat doet en dat klinkt toch wel lekker.

6. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Ja moet het nog maar een keer proberen en dan zal het ook wel beter gaan. :)

7. Ninja_in_Pyjama

Ninja_in_Pyjama Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Net een MS wheel besteld bij consoleshop. Nu wilde ik er ook nog een Wheel Stand Pro bij kopen, maar kan alleen maar betalen met PayPal... Kan ik die WSP ook nog ergens anders vandaan halen? Kan niet met PP betalen... =(

8. Ninja_in_Pyjama

Ninja_in_Pyjama Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag MS wheel binnen gekregen :D Forza 3 is nu zooo vet he, terwijl ik er met de controller niet zoveel aan vond...

9. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Ik moet in het weekend ook weer eens proberen, zoveel te spelen, zo weinig tijd 8)

10. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Dat is echt met meer games zo!

Ik speelde eerst PGR4 met controller en ik vond de game "wel aardig", maar toen ik m met stuurtje ging spelen werd die ineens geweldig! :thumbs:

11. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Ik moet PGR4 nog steeds proberen met mijn stuur :9 Met de controller kwam ik niet verder bij sommige platinums, misschien met het stuur wel!

12. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb mijn Microsoft Wireless racing wheel binnen, maar vind de FFB iets te kracthtig, is er een manier om dit in te stellen? (speel forza :cool: Ook vind ik het vrij irritant dat wanneer je rewind in forza het stuur ook meedraait, is er een manier om dit uit te schakelen?

13. axi73

axi73 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het draaien bij de rewind functie is volgens mij niet uit te zetten, vind het ook maar irritant, vooral met het Fanatec stuur op 900 graden.

De Force Feedback kan je instellen bij de controller options, door blauwe of gele knop in te duwen ga je naar Advanced Options.

14. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je hulp, erger me nu al niet meer aan de FFB, was denk ik gewoon even wennen. Hopenlijk fixen ze het probleem met de rewind funcite nog een keer dmv een update.

15. Tampad

Tampad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zal in mijn vakantie ff het FANATEC stuur(porsche911 turboS Wheel) ff proberen
    gewonnen met Forza3 toernooi , 2/3 januari halve finale spelen european forza 3 championship \o/

Laatst bewerkt: 21 dec 2009
  16. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    Past alleen het MS 360 stuur op de xbox360 of zijn er ook goedkopere alternatieven?:)

17. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Het stuur van Logitech (Logitech DriveFX Wheel) is het enige alternatief, maar dan moet je de force feedback missen :mad:

18. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Het Microsoft wheel is wel de beste keus voor een goede prijs. De Fanatec zal beter zijn maar dan heb je het over €300-€550.

Heb het vaker gezegd: mn Microsoft wheel is zeker net zo goed als mn Logitech Momo van vroeger, maar de MS is mooier en voelt lekkerder aan.

19. dubbeldekker

dubbeldekker Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wilde afgelopen week nu eindelijk het Microsoft wheel aan gaan schaffen, want het racen met een controller begint me nu toch wel een beetje te irriteren.
    Dus ik naar de Mediamarkt (Arena) maar daar was hij tijdelijk niet leverbaar.
    Op internet is hij bij de meeste shops ook niet meer leverbaar.
    Nu vertelde die jongen bij de Mediamarkt dat er een nieuwe versie aan komt en dat hij daardoor tijdelijk niet meer leverbaar is.
    Iemand die hier een beetje insiders informatie van heeft?
    Want bij die paar shops op internet betaal je er toch nog 100 euro voor en als er een nieuwe versie (3 ?) aan komt dan wacht ik daar toch wel liever even op..

Edit: Hij is eigenlijk nergens meer leverbaar op internet..

Laatst bewerkt: 23 feb 2010
  20. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem destijds bij de Bart Smit gehaald voor 80 euro, heb hem zelf onder een paar oude dozen vandaan gevist daar.8) Misschien kan jij dat ook proberen? Heb in ieder geval niks gehoord/gelezen over een evt. nieuw stuur maar het zou goed kunnen.

Deel Deze Pagina