1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Problemen [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn (oude) pc blijft hangen in het begin.

    Het booten lukt niet. hij ziet de harde schijf en blijft daarna hangen op wait...

    Oplossing?

    (Ik heb al gegoogled maar kom er niet uit.)

    Er zit trouwens een geformatteerde HDD in zonder OS.
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2010
  2. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Je probeert je PC op te starten zonder OS?

    Ik neem aan dat je bedoeld dat je in het installatie proces wil komen?

    Zorg ervoor dat je DVD drive in de boot volgorde staat > Stop de DVD erin > Reboot je PC > Druk op Enter als daarom gevraagd wordt.
     
  3. ill nino

    ill nino me, myself and I

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net via een mail een worddocument geopend en bewerkt.
    Ik drukte op opslaan en sloot word af. Hij gaf geen signaal van: wil je de veranderingen houden? ofzoiets dergelijks
    Maar nu kan ik hem totaal niet weer vinden. Ben ik hem nu kwijt? Zo nee, kan iemand mij vertellen hoe ik hem terug kan vinden?
     
  4. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan alleen van a naar c en van c naar a booten.

    Weet niet welke de drive is , en had beide opties al lang geprobeerd.
    Maar het werkt niet.

    Ook een bootfloppy gemaakt maar dat werkt ook niet.
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Hij staat ergens in je temporary map (C:\Temp of C:\Windows\Temp).
    Maar start word eens op, staat ie niet tussen onlangs geopend?
     
  6. ill nino

    ill nino me, myself and I

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    In de temporary map kan ik hem niet vinden!
    Ik heb met mijn domme kop van alles lopen openen om er zeker van te zijn dat ie niet onder een andere naam stond. Net kreeg ik pas door hoe word 2007 werkte daarmee, dus die kans is verkeken volgens mij.
     
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ja dan kan je beter opnieuw beginnen en nu wel opslaan als doen :+
     
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    in de bios heb je als boot opties alleen a en c? dan zou je toch echt met een bootdisk drivers voor je dvddrive moeten laden om daar vandaan te kunnen booten
     
  9. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is het probleem niet.

    hij laadt de cd niet, eveneens laadt hij een bootable floppy niet.

    Ben nou met verschillende bestanden en verschillende floppy's aan het proberen. :)
     
  10. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    mn scherm wordt roze!

    [​IMG]

    net nieuwe videokaart (Ati HD5450) hdmi naar tv (Philips 42pfl8404 1920*1080) gedaan. Was een film aan het kijken en kreeg iets van 6x een roze scherm (krijg dan ineens eerst een groen scherm daarna dat roze beeld). Gebeurt ook tijdens xbw'en :9

    kabel zat er volgens mij gewoon goed in, kan maar op 1 manier :D Mn zusje heeft die kabel 2 weken geleden bij de dixons gekocht en heeft er met dr xbox naar mijn weten nooit problemen mee gehad.
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Dat groene kan wel kloppen, daar hebben meer HD5000 serie videokaarten last van geloof ik. Heb je al de nieuwste drivers?
     
  12. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    iemand gaf me de tip om hem op Pixel format 4:4:4 full RGB te zetten, tot nu toe geen last meer van gehad :)
     
  13. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Waarom gebruiken de 'niet actieve systeemprocessen meer dan 90 CPU? Ik heb zo'n gevoel dat het daaraan ligt waarom deze PC zo traag is.
     
  14. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Oke ik heb ook een soort van probleempje.
    Heb hier een pc van een jaartje of 8, best oud dus, staan.
    Maar nu kom ik dus problemen tegen als verouderde internetbrowser en msn.
    Alleen het downloaden van nieuwere versies verloopt alles behalve soepel.
    Het komt er op neer dat het niet lukt.
    Aangezien ik dus deze problemen heb + nog enkele interne probleempjes.
    Hij start bijvoorbeeld elke keer een soort systeemscan waar hij vervolgens wel foutloos uitkomt.. Wil ik nu deze pc helemaal opnieuw installeren en dergelijke in de hoop dat het dan makkelijker is hem daarna een beetje te upgraden.
    Want opzich is het nog steeds geen verkeerd Pc'tje. Voor het internetten wat ik doe kan hij nog prima mee, het probleem is dat veel sites m'n browser binnekort niet meer ondersteunen.
    Iemand die weet wat ik dus het beste kan doen? M.b.t opnieuw installeren of zoiets.
     
  15. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand hier hoe ik op mn PC fatsoenlijk HD-films kan kijken. Al mn players die ik op mn computer heb staan werken maar zo half. ( VLC, Media Player Classic en BS Player)
    Meeste films trekken ze wel maar met zware bitrates (met name 1920x1080 films ( 16: 9) gaan altijd stotteren. Aan mn Hardware kan het eigenlijk niet liggen
    3.00 Ghz Dual Core en Ati HD Readon 4850 Videokaart...
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    'niet actief proces' = idle, dus als dat 90% is zit je cpu voor 90% niks te doen.:+

    Alle belangrijke zaken er af halen, Windows cd erin en formatteren die hap.

    Raar, die spelers en jou hardware moeten normaliter prima HD kunnen draaien. Heb je de nieuwste videokaart drivers?
     
  17. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal dat eens controleren. Maar toch vreend. Vroeger was dat geen probleem. Het is iets van de afgelopen weken.

    Heb ff al mn codecs en players verwijdert/opnieuw geïnstalleerd. Nu doet draait ie alles weer normaal. Alleen de subs van een MKV laat MPC niet meer zien...
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2010
  18. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had hier laatst gepost over mijn laptop met een kapot scherm. Ik heb contact opgenomen met HP en er bleek 2 jaar garantie op te zitten. Dus afspraak gemaakt om de laptop te laten repareren. Maandag is hij opgehaald door UPS, en vandaag is hij al weer terug gekomen uit Duitslands. Ze hebben het scherm vervangen en nu werkt hij weer perfect. Had niet verwacht dat ze dat zo snel zouden doen.
     
  19. Majin

    Majin Bye bye~~

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al een tijdje last van me scherm. Alles is wel duidelijk te zien maar het is een beetje blurry. Als ik een spel opstart en alt + tab doe en het aan laat dan is alles weer scherp
     
  20. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6

    Probeer eens je scherm resolutie lager te zetten, heb je er dan ook last van?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina